Witam, szukam dobrego obiektywu pod koncerty i imprezy w małych klubach. Co sądzicie o tym moedelu 35 f/2.0. Ewentualnie który polecacie do tego typu fotografii. Mogą przeznaczyć max 800 pln. Z góry dzięki za sugestie i opinie.
Wersja do druku
Witam, szukam dobrego obiektywu pod koncerty i imprezy w małych klubach. Co sądzicie o tym moedelu 35 f/2.0. Ewentualnie który polecacie do tego typu fotografii. Mogą przeznaczyć max 800 pln. Z góry dzięki za sugestie i opinie.
1) jaki aparat?
2) jakie koncerty? (35/2 ma dość głośny AF)
Aparat 30 D, jeżeli chodzi o koncerty to raczej te z tych głośnych. Gośnośc AF nie będzie miała tutaj znaczenia. Generalnie szukam dobrej stałki to pomieszczeń z kiepskim światłem. Dobrej w tej cenie w której napisałem wyżej. Zastanawiam się też nad 50 f 1.8 lub 28 f/2.8.
ok, ale te obiektywy 50/1.4 USM lub 28/1.8 USM są troche droższe niż 800 pln, ten 50 to w sumie dałoby rade przełknąć, (około 1300) ale ten dugi (około 1700) to już duzo więcej niz narazie mogę przeznaczyć. A czy istnieja jakies dobre obiektywy tego typu innych firm, które podchodzą pod Canona ?
W czasach gdy biegałem na koncerty z cropem, to głownie używałem 2 szkieł:
1. sigma 20/1.8
2. canon 85/1.8
Polecam Sigmę (imo bardzo niedoceniane szkło)- na cropie da Ci reporterskie 32mm a z czasem dokupisz za 360 PLN 50/1.8 i bedziesz miał świetny zestaw do low-light. Można upolować Sigmę za 900 - 1000 PLN używaną w świetnym stanie, ale nie kupuj w ciemno, tylko przymierz - czasem trafiały sie takie sobie optycznie egzemplarze.
Ja zazwyczaj robię na 85/1.8 i świetnie się spisuje, ale zazwyczaj głównie do zbliżeń. Nie mam jeszcze dobrego pomysłu na coś szerszego, chwilowo robię tamronem 17-50/2.8 i nie jest źle.
35/2.0 jest bardzo starą konstrukcją, chciałem nawet kiedyś to kupić, ale jakoś się nie zdecydowałem.
ja bym polecił 50 f/1.8 albo to samo ale /1.4 tylko to juz troszeczkę wyższa cena
albo 28/1.8 tez jest dobre na jakąż większą scenę
50/1.8 nie polecam do takich zastosowań. Jakkolwiek szkiełko przyzwoite optycznie to AF przy słabym oświetleniu radzi sobie kiepsko.
Minionej niedzeli robiłem foto na koncercie Blue Cafe. Było już ciemno, szkła 50 f/1.8 i Sigma 17-70 f/2,8-4,5. Dały radę, a często robiłem bez lampy.
a uzywam tego szkla , to dziwne szklo na FF :) z bliska na f2 nie jest jakos ostre super ale juz z 5-7 m jest :), AF jest glosny i szybki , nie mam problemow z AF w niej czesciej juz mam z 50 i 85 ale wszystkie szkla ktore mam dzialaja swietnie na koncertach baa nawet brakuje czasem czegos z 200mm
35 f2 to obiektyw bardzo dobry pod względem optycznym - wg mnie niewiele tutaj ustępuje kultowemu 35 1.4 - do tego mały, lekki i tani. Największą jego wadą jest AF - głośny, gubi się często nie zawsze trafia -zwłaszcza przy kiepskim oświetleniu.
Polecam 28 1.8 - optycznie może nieznacznie gorszy do 35 f2 ale mechanicznie to klasa wyżej - i co najważniejsze szybki i pewny AF.
z 35 1,4 to moze sie mierzyc przy 3,5
jesli chodzi o 50/1.8 to szczerze odradzam to szkło do koncertów-przynajmniej mój egzemplarz ,ktory juz sprzedałem miał wolny i kiepski AF.
Jezeli juz to 50/1.4 ktora zdecydowanie jest lepsza jesli chodzi o prace AF i wykonanie.
a np. Canon 28/2.8 ?
Hmmm.... U mnie 50/1,8 sprawdziło się doskonale. Ma szybki i celny AF, a hałas robi na akceptowalnym poziomie (na koncercie i tak było głośno).
Ale ja mam Nikkora...8-)