Weszły na rynek Tokina 10-17 i 50-135 Ta pierwsza jest na przykład w foto-raj.pl. Niestety, na 16-50 trzeba jeszcze poczekać parę miesięcy...
Wersja do druku
Weszły na rynek Tokina 10-17 i 50-135 Ta pierwsza jest na przykład w foto-raj.pl. Niestety, na 16-50 trzeba jeszcze poczekać parę miesięcy...
Jak z ich jakością?? Ta 10-17 wygląda ciekawie ale tylko do cropa przy FF traci sens.
Dlaczego traci sens?
Ciągle będzie rybim okiem 10mm. :)
A ta 10-17 jest... dość tania.
Zaskakująco tania.
A to ciekawe. Gdzie tak napisali ?? :shock:
Chyba sam w to nie wierzysz. 10 mm na FF za 700 $.
Cytat - "Photokina 2006. Targi kolońskie obfitują w nowe obiektywy. Tokina zaprezentowała dwie nowe konstrukcje - 10-17/3.5-4.5 Fisheye (AT-X 107 AF DX) oraz 50-135/2.8 (AT-X 535 PRO DX) Telephoto, obie do systemu APS-C."
Na tokina.com wiedza chyba nieco lepiej co wyprodukowali jak Ci ktorzy pisza bajki bez pojecia na jakims portalu... Zamiast sie klucic bys sprawdzil.
http://www.thkphoto.com/products/tok...107afdx-a.html
Jak byk stoi FF. A cena 700$ jest akurat w sam raz :D Bedzie swietny fiszaj zoom z kolkiem na srodku FF.
ej no... mylicie pojecia. "full frame" rozumiec tu nalezy w polaczeniu: "full frame fisheye lens". a to troche zmienia postac rzeczy
podpowiedz: rybie oko moze dawac (mniej-lub-bardziej) kolisty obraz na klatce, lub tez pokrywac pelna klatke. jaka klatke? - to juz zalezy od formatu "filmu" dla ktorego zostal stworzony lens. a DX Tokiny to, jak w morde strzelil, szkla do cropa. gdzie fiszaj tez moze pokrywac kolisty wycinek kadru, lub tez wlasnie pelna klatke ;-)
"nie badzmy Peweksami, nie mieszajmy myslowo dwoch systemow walutowych" :D
I pewnie dlatego sampel jest z 20D a nie z 5D :)
w 5D to moze byc fiszaj nie-FF :)
w odroznieniu od idiotycznych pomyslow samego Canona, zeby obiektywom dedykowanym do cropa wysunac w tyl dupke (EF-S) pod pozorem rzekomego ulatwienia korekcji wad optycznych (z cala zgryzliwoscia podsune tu przyklad "niewiarygodnie" skorygowanego optycznie 17-85 IS :D ) producenci niezalezni korzystaja ze standardowego mocowania EF, wiec szkla da sie bez problemu wpiac i robic zdjecia w body FF.
daleko nie szukajac, znam goscia, ktory do EOS-a 30 wpina Tokine 12-24 i robi fotki w dlugim koncu (tak po 20mm), gdzie ww. obiektyw pokrywa juz w calosci klatke ;-)
a przeciez w fiszaju to nawet mozna przymknac oko, jesli nie pokryje calosci :) jedno ze w 5D jest z czego przykadrowac, drugie ze i tak zdjecia dla efektu robione i tak :)
No i od typu fiszaja. Circular fiszaj będzie dawał kółko (np. peleng), diagonal fiszaj wypełni klatkę. Istnieje szansa, że ta Tokina przy 17mm będzie kryła diagonalnie całą klatkę FF.
Właśnie tak sobie pomyślałem tkwiąc w korku w drodze do roboty... Chyba bez porządnego review się nie obejdzie.Cytat:
a DX Tokiny to, jak w morde strzelil, szkla do cropa.
byc moze, choc to zalezy od konstrukcji obiektywu. cropowa Tokina 12-24 po wyciagnieciu powyzej 20mm kryje cala klatke. ale juz cropowa Sigma 18-125 jakbys nie wyciagal ogniskowej nie kryje pelnej klatki. w celowniku body caly czas widac ogranicznyk pola widzenia (niektore obiektywy maja cos takiego wbudowywanego) i mniejsze lub wieksze slady winietowania w rogach
swoja droga, to nie wiem czy brak tego ogranicznika nie jest przyczyna takiej podatnosci ww. Tokiny 12-24 na flare i spadek kontrastu pod swiatlo :(
a ktos juz natrafil na te szkla w dystrybucji europejskiej lub usa?
(prosze nie pisac o foto-raj, bo to nie o to chodzi)
Jak w temacie, wiecie może? Ciekaw jestem na jakim poziomie optycznym wyląduje. Jeżeli gra warta świeczki, to poczekam z zakupem krótkiego szkła...
Pozdrawiam
fotorep_ublika
Wiosną.
no co Ty - ja planuje zakup 16-35 i nie sadze zeby na FF bylo nie przydatne. zwlaszcza ze mam i cropa i FF:)
tokina zawsze fajne szkla robila warto poczekac choc jak bym mial canona to tego 2,8 IS zooma bym zakupil :)
tego 17-55/2.8 IS?? nieee....
nie doradzam ja nikonowiec !!!!! ale porostu zakres swiatlo i Is mi sie podoba w testach tez ladnie wychodzil na photozone.de , ale niechce nikogo w maliny wpuszczac :)
17-55/2,8 IS to jest szkło które zburzyło mit o obiektywach do cropa. Miały być mniejsze, lżejsze i tańsze... a to bydlę jest wielkie i drogie jak 24-70/2,8L .
Żeby wrócić do tematu, ta Tokina 16-50 o ile się pojawi to też bedzie taką wielką kobyłą (filtr 77mm), choć może nie tak drogą?
no ale nie za ta cene.wole dolozyc kilka zlotych i miec eLke;)
To też jeden z mitów obalony przez 17-55 IS :-)
http://www.optyczne.pl/index.php?tes...st_ob=29&roz=8
lub:
http://www.photozone.de/8Reviews/len...5_28/index.htm
Załącznik 2106
Znaczy, że co?
Tamron z mniejszym gwintem ma winietę silniejszą od tego Canona. Gdzie tu dowód na cokolwiek?
EDIT: oczywiście zdaję sobie sprawę, że średnica to nie wszystko, jednak większy obiektyw daje możliwość zrobienia optyki mniej winietującej.
no tak jak 16-50 bedzie gabarytow tokin 12-24 to nie bedzie wielka
a 16mm i 17mm to spora roznica ;)
Oczywiście, że daje; ale Canon absolutnie nie skorzystał z tej mozliwości :mrgreen:
Chociaż jak chce, to potrafi:
Załącznik 2107
http://www.photozone.de/8Reviews/len...0_28/index.htm
Zatem liczymy na Tokinę...
no ale tak szczerze mowiac nie ma porzadnego szkla do cropa o zakresie ~16-55 :/
http://www.bobatkins.com/photography...006/16_50s.jpg
wcale nie wygląda na duży, i gdzieś czytałem że ma kosztować koło 500 $
szkda ze sie bedzie wydluzal wraz ze zmiana ogniskowej (nie tak jak 12-24) i po stykach widze ze bedzie to srubokret w nikonie
mnie i tak najbardziej AF w nim interesuje bo mysle ze optycznie bedzie dobry albo i bardzo dobry:)
Pewnie 2007. Miała być teraz, ale podobno problemy z AF spowodowały przesunięcie czasu premiery... Ale raczej podobno. Bo Pentax "swojego" 16-50 2.8 jeszcze nie wypuścił a sam z sobą problemów z AF raczej mieć nie powinien.
Pentaks ma w to szklo wlozych uszczelki i silnik USM
a mnie sprawa uszczelek w canonie denerwuje - kosztuje to kilka groszy i bez zwiekszenia ceny aparatu czy szkla mozna byloby zwiekszyc sprzedaz. tak tak wiem wiem - moze ale nie chce - marketing:P
marketing canona to jeden z powodow dlaczego kiedys ucieklem z dslr canona , dzis sa czasem chwile jak widze zdjecie z 5d na f 1,4 50mm i iso 1600 ze zaluje ale tylko wtedy ;) .
co do uszczelek to prawda niezbyt skomplikowana sprawa a jak ulatwia fotografowanie w wielu sytulacjach.
Ktoś widział Tokinę 50-235 na żywo? A jeszcze lepiej w akcji?? Ogniskowa i światło ciekawe...
Chodzi, chodzi z 5D ale w zakresie 15-17mm i na 17mm jest duzo szerzej niz z 17-40. Tak jak Tokina 12-24 ktora chodzi z 5D w zakresie 20-24mm i te 20mm to podobno miodzio.
Pare dni temu podalawalem takiego linka.
O tutaj:
http://canon-board.info/showthread.php?t=17053
I to zdjecie:
5D 10-17 10mm - trzeba bylo zdjac oslonke :D
Na 10mm nie trzeba już stosować cyfrowych ramek które sprzedają na allegro :D
jakieś newsy w temacie tego szkła, dla osób które, podobnie jak ja, interesują się tym szkłem:
http://www.tokina.co.jp/news/4961607atx165news.html (+ http://babelfish.altavista.com/ nie ma lekko) :)
i na koniec mały zonk... 113000 jenów to ~2750pln :)
ja również, może powinienem napisać wyżej "podobnie jak ja, interesowali się tym szkłem" ;)
gdyby to bylo do kupienia granicach 1800zl i jakosciowo nie odbiegalo od Tamrona 17-50 to moznaby sie zastanawiac. obudowa Tokiny zdecydowanie do przodu w stosunku do Tamrona (lata swietlne), a i szklo tokinowskie daje duzo ladniejsze i bardziej soczyste kolory, tam gdzie Tamron jest generalnie suchy
ale za 2800 to... z choinki sie urwali
w tej cenie można upolować używane 28-70/2.8 L
;)