witam,mam małe pytanko do użytkowników korzystających z nasadek na lampy:jakich najcześciej używacie podczas focenia slubów-czy potrzebne są 2 rózne nasadki czy wystarczy jedna uniwersalna-prosze o porade,z góry dziekuje.
Wersja do druku
witam,mam małe pytanko do użytkowników korzystających z nasadek na lampy:jakich najcześciej używacie podczas focenia slubów-czy potrzebne są 2 rózne nasadki czy wystarczy jedna uniwersalna-prosze o porade,z góry dziekuje.
Ja używam Sto-Fen-a podczas fotografowania na zewnątrz. Robię jeszcze korektę na -0.7 i jest ok. Lampa wtedy ładnie likwiduje cienie np. na twarzy.
rozumiem ze wewnatrz nie uzywasz wogole lampy?
A czy tę korektę zawsze stosujesz?
I jeszcze czy korektę w wewnątrz też nastawiasz?
Pozdrawiam.
E-TTL II ma to do siebie, ze na zewnatrz wymaga korekty na minus (0.7, 2/3 EV) a wewnatrz takiej samej korekty na plus. Mozna nawet dojechac do jednego.
To chyba podstawa i najwazniejszy element jesli chodzi o poslugiwanie sie lampa z e-ttl II w celu uzyskania dobrze naswietlonych zdjec. Inaczej na zewnatrz przepala a we wnetrzach zostaje sporo histogramu po prawej pustego.
Nie mama cyfry tylko analog eos300 czy jak robię lampą 430 Ex i z nasadką Sto-fena również muszę wprowadzać korekcję czy nie jest to wskazane?
Może ktoś ma doświadczenie z tym aparatem i tą lampą.
Pozdrawiam.
powracajac do watku jakie nasadki uzywacie do slubow ,reportazy?
Kuchatek a nie chciałbyś napisać takiego przewodnika jak uzywać lampy?? Napewno byłby bardzo uzyteczny.
sprawdziłem wiele ale to moim zdaniem daje najlepsze efekty:
http://www.stofen.com/Store/Products.htm
pozdr.
a czy jest jakis uniwersalny dyfuzor?? Tzn. co bedzie na zewnatrz ladnie rozswietlal wszelkie cienie i oraz w roznego rodzaju pomieszczeniach(kosciol, hala, studio, teatr itp., normalne pomieszczenie "mieszkalne")??
Nie mam stofena, mam softboxa. Korekte daje zawsze, nawet przy odchylonym palniku, chyba ze zapomne - wtedy wiecej obrobki i gorsza jakosc.
Przy stosowaniu nakladek nie trzeba nic na sile korygowac poza standardowymi korektami poiaru - E-TTL dobrze mierzy i sam sobie uwzglednia obecnosc nakladek na lampy.
Z wyjatkiem pracy z lampa na wprost, kiedy to info o odleglosci powoduje sliczne niedoswietlenia z softami ;)
http://canon-board.info/showpost.php...0&postcount=77
Choc fakt, ze to ekstremalny eksperyment. Normalny softbox zjada znacznie mniej i ta roznica nie jest tak widoczna.
Zawsze. Z nakladkami i lampa na wprost trzeba dodatkowo uwzglednic, ze niektore z nich potrafia zjesc troche swiatla i to tez trzeba brac pod uwage przy korekcie.
Generalnie trzeba sie nauczyc czytac histogram i patrzec na niego. E-TTL II pracuje na tyle powtarzalnie i rowno, ze jedna fotka testowa i dobranie korekty w danych warunkach wystarczy aby reszta byla poprawna. Choc czasem trafiaja sie wyjatki nie ma z tym systemem duzych problemow.
Tu nie ma co pisac za bardzo... Poradnik e-ttl'a II zamyka sie w tym jednym zdaniu ktore napisal Vitez.
Przy doswietlaniu, kiedy lampa tylko dopala a cala reszta jest oswietlona zastanym (generalnie av, tv, p) korekta na minus (-0.7 do -1, z hss tez).
Przy oswietlaniu, kiedy zastane praktycznie nie pozwala robic zdjec a lampa jest glownym oswietleniem (m w aparacie) korekta na plus (+0.7 do +1).
E-ttl II zachowuje dosyc rowno, wiec histogram jest tu idealna podpowiedzia ile w jakich warunkach korygowac. Tez dlatego, ze rozni ludzie maja rozne upodobania.
E-ttl to juz calkiem inna bajka. Tutaj zaczyna sie tzw. "jazda", gdzie przed kazda fota trzeba odpowiednio skierowac puszke, zlapac ostrosc, przycisnac fel, przekadrowac zrobic zdjecie :) Ale odrobina wprawy pozwala poslugiwac sie tym szybko i sprawnie i tez nie ma duzych problemow. Bylo o tym na forum wiele razy...
Reszte poradnika, czyli jak zalozyc lampe i ja wlaczyc oraz gdzie te korekty mozna znalezc w instrukcji obslugi aparatu i puszki ;)
a odpowie ktos na moje pytanie??
Ta korekta odnosi sie tylko do puszek pracujacych w e-ttl II.
Czyli obecnie z cyfrowych to: 350D, 400D, 20D, 30D, 5D, 1D mark II, 1D mark IIN, 1Ds mark II. Z analogow to Eosy 30v/33v oraz 300X.
E-ttl (bez II) to juz calkiem inna historia. Tu stosuje sie metode "FELowanko" :D
http://canon-board.info/showpost.php...1&postcount=15
A czy lapy z seri ex bedą dobrze współpracowały z eos 5 ???
Przeczytalem gdzieś że mając lampę i zalożoną nakladkę na palnik lampy to wypada mieć glowicę skierowaną nie na wprost tylko pod lekkim ukosem ( zdjęcia podobno wychodzą o niebo lepiej).
Czy rownież z tym się zgadzacie?
Kiedy zakladacie Sto-fena ,czy może macie caly czas zalożony na palnik?
I ostatnie jak przechylam glowicę palnika lekko do góry to na wyświetlaczu lampy nie wyświetla mi się jaka jest zalożona ogniskowa. ( na wprost ogniskowa się wyświetla).
Czy w tym wypadku na lampie trzeba wprowadzić manualnie jaka jest ogniskowa?
Pozdrawiam
Czy można prosić o odpowiedź.
Pozdrawiam
A nie lepiej popstrykać i samemu się przekonać? :roll: :-?
Temat zdaje się był już wałkowany. Przejrzyj archiwum forum pod tym kątem.
Stefana mam założonego zawsze.
Aha, nie trzeba wprowadzać manualnie ogniskowej, w przypadku o którym pytasz.
Głowica pod kątem 45st. Albo całkiem do góry. We wnętrzach. To zależy.
Na zewnątrz z kolei korzystam na wprost.
Jak glowica jest ustawiona w lampie pod kątem 45st.?
Nie jest wyświetlana na wyświetlaczu to skąd wiadomo jaka jest ?
Pozdrawiam
Z kresek na obudowie.
To nie musi byc idealnie 45. Moze byc i 60.
Tlumacze: "gdy glowica lampy jest ustawiona pod katem 45 stopni to skad lampa wie jaka ogniskowa jest ustawiona i jaka sile blyskania dobrac? "
Lampa nie wie jaka jest ogniskowa ale E-TTL I/II nadal dziala. Lampa nastawia sie na najszersza ogniskowa a reszte informacji by wykalkulowac sile blysku bierze z pomiaru.
Czyli ogolnie - to po prostu dziala, do prawidlowego blyskania informacja o zoomie (nastawionej ogniskowej) nie jest niezbedna.
Pytanie trochę laickie. Mój 380 EX średnio radzi sobie z ogniskowymi poniżej 28 mm. Świeci tylko w centrum lub w ogóle się gubi. Czy stefan pomoże? Czy powiększenie pola rozbłysku obejmie też szerokość? Proszę o radę praktyków:) Mam na myśli zdjęcia w ekstremalnych warunkach np. nocne, zdarza mi się focić po nocy różne rzeczy.
Tak. Stefan dokladnie rozprasza blysk dookola. Kosztem zasiegu oczywiscie.
ok, to ma dosc istotne znaczenie