Wlasnie, chcialbym sie dowiedziec, jakich szkielek (domyslam sie, ze stalek) uzywacie do robienia zdjec reklamowych zwanych dalej packshotami. Mysle tu o produktach o maksymalnej wielkosci 50-60cm.
Wersja do druku
Wlasnie, chcialbym sie dowiedziec, jakich szkielek (domyslam sie, ze stalek) uzywacie do robienia zdjec reklamowych zwanych dalej packshotami. Mysle tu o produktach o maksymalnej wielkosci 50-60cm.
minimum moim zdaniuem to obiektyw 80mm. (nie licząc cropa).
Chodzi o zniekształcenia.
50/1.4 jest w sam raz. Minimalna odległość ostrzenia 45cm. Ostrość jak w rzeźni.
Czyli najczesciej uzywana ogniskowa to 85mm (bez cropa)?
MMM pisze, ze 50mm gdyz uzywa na cropie.
Każdy się nada.
Używałem i spacerzooma 28-105 i sonnara 135, i EF 50/1.4 i EF 85/1.8.
Przymknięte do f/22 wszystkie są tak samo ,,średnie'' (-:
ale tu nei chodzi o przymknięcie.
Tutaj chodzi o zniekształcenia obrazu (zróbcie "główkę" z bliska 50mm nawet po cropie...), wyciąganie tego co jest blisko.
Crop nie ma tutaj żadnego znaczenia - własności obiektywu się przecież nei zmieniły. :) .
Tak tylko 135 jest praktycznie pozbawione zniekształcen, a z 50tka nie jest juz tak fajnie :wink:
1 szot ze starszego zlecenia, cos mnie tkneło i robiłem własnie 50tka.
Sorki za znaki wodne ale inaczej nie moge :wink:
najlepiej w packshotach sprawdzi sie TS-E 90 (krotk test i opis) bo mozesz sobie prawie dowolnie ustawiac plaszczyzne ostrosci - chocizaby wzdluz zegarka, bransoletki itp...
jesli nie chcesz ladowac sie w to manualne szkielko i koszty ;-) to bralbym 100 macro zyleta, zyleta, mozna ja spokojnie przymykac a i przyszloscowo do mniejszych rzczy sie nada
EDIT: ostatecznie moze byc tez TS-E 45 ;-)
EDIT2: TUTAJ masz przyklad zastosowania
50mm z cropem. Odległosc 1-2m od obiektu i jest ok.
Zaraz zaraz Jac... ja znam skads to zdjecie :shock:
Przypadek...? ;)
Właśnie ze względu na małą głębię ostrości warto czasem użyć coś szerszego niż 135.
Poza tym zdjęcia produktów (Packshoty) to nie tylko macro, czasem trafiają się lodówki itp.
taka mała lodóweczka. :D
w 100% przypadek, ta serduszka jest moja (z dzialeczki ;-) ) zreszta z bledami ktore kiedys wypisal snowboarder, ale fakt zdjecia podobne choc moje ldniejsze :mrgreen:
hehe pokaz mi jakis swoje zdjecie przedmiotu/rosliny/zwierzecia a znajde ci podobne mysle ze nawet w ciugu paru minut :mrgreen: niestety nie unikniesz tego wszytko juz bylo - jedynie reportaz pozawala ci zatrzymac niepowtarzalna chwile i emocje ;-) - ale EOT w ta strone
A to już inna sprawa.
70-200 ustawić na 100 i przymknąć i po kłopocie. :)
albo 28-70 na długim końcu i przymknąć. :)
Tak, do reportazu sa super i w zyciu ich nie wymienie. Jednak w packshotach wazny jest KAZDY detal, KAZDY szczegol i na dodatek obrabia sie je w powiekszeniu min. 100% na monitorze.
I choc po przymknieciu roznica jest prawie nie widoczna, to jednak...
Poza tym, ok - przyznam sie :wink:
Bede potrzebowal jednej jasnej stalki. Mysle o 85L II. Poniewaz nie ukrywam, ze chcialbym upiec 2 pieczenie przy jednym ogniu, to fajnieby bylo, gdyby ta stalka byla rowniez przydatna przy packshotach. A poniewaz w najblizszym czasie bede chcial posiadac rowniez FF, to stad to pytanie.
hmm.... yy... już wiem. :)
Właśnie sobie odpowiedziałeś na pytanie. ;)
Tak, tak. możesz powiedzieć że to właśnie jest uzasadnienie wydatku na to świetne szkło. ;)