cena jak za canona tylko....
i ten kolor jakos znajomy :mrgreen: ahahah
300mm
.
200mm
A podobno to canon ma ceny z kosmosu czy aby napewno :confused:
Wersja do druku
Prawie jak Canon ;-)Cytat:
Zamieszczone przez Dzygit-Dublin
ŁOJEZU!! Czy body dodawane jest gratis zamiast zaślepki? :lol:
Cytat:
Zamieszczone przez muflon
ahahahh
masakra 400mm 2,8 kupisz i tak zostanie tylko ze to canon bedzie :sad:
a tu panie nowka i to sony :mrgreen:
Ceny chore, te zapowiedziane w Polsce są niższe myśle że to 300/2.8 ponizej 20kPLN bedzie można wyjąc.
tak się tylko koledze zdaje, zanjomy to on jest dla mnie bo pare białych szkieł miałem, a Wasz 'biały' wcale nie jest biały ;)Cytat:
i ten kolor jakos znajomy ahahah
Tym niemniej proporcje zabójcze. Patrząc po mojej ulubionej szwajcarskiej stronie, to za cenę tego 300/2.8 można kupić, do wyboru:Cytat:
Zamieszczone przez tompac
- prawie 600/4L IS
- 400/2.8L IS + kilka GB pamięci
- 300/2.8L IS + 5D + kilka GB (j.w.)
- albo prawie 300/2.8L IS + 1D MarkII N
Ale ostro wchodza :shock: Ze szklami, to atakuja segment PROFI.
ta 300ka za Ś.P. KMP miała cene sugerowaną 19,9kPLN, zdejmując nawisy wychodziło szkło za 16-16.5kPLN.
zoom wg tego sklepiku 10kPLN, według cen 'odniesienia' w Polsce 7990zł
I wiesz zawsze moge otworzyć sklep w którym powiesze eLki w takich cenach że wszyscy ze stołków spadną, co nie? ;)
Może to sklep dla jakiś snobów? ;)
Cytat:
Zamieszczone przez Pikczer
aaaa i jeszcze jedno, ponoc dla profi to mają byc zeissy a nie jakieś przebrandowione Grzechotki ;)
Wreszcie coś dla Tomka Golinskiego, na pewno się ucieszy. On tak lubi tą firmę.:lol:
no to chyba ten sklep nie wzbudzi Twojej sympati ;)Cytat:
Zamieszczone przez muflon
600/4
PS A tak na marginesie w jakim terminie odbywaja się te piekne pokazy szwajcarskie?
Muflon a jaka jest twoja ulubiona strona szwajcarska ?
ja sporo jezdze po krajach uni ze tak sie wyraze wokół szwajcarii a i znajomych z z firmy tam mam... moze w przyszlości coś lykne
http://www.toppreise.ch/ - dla mnie referencyjna jeśli chodzi o tutejsze ceny.Cytat:
Zamieszczone przez pst
Wszystkie są piękne :mrgreen: I praktycznie co tydzień-dwa coś się dzieje.Cytat:
Zamieszczone przez tompac
Khem... nie wiem dlaczego, ale jakoś subiektywnie ta marka, w wersji 2000+, nie budzi we mnie zaufania :lol:Cytat:
Zamieszczone przez tompac
komplett.co.uk to ten sam sklepik co z koncowka .ie i u mnie kosztuje to odpowiednio:
Sony 70-200mm 1650Ł http://komplett.co.uk/k/ki.asp?sku=324375
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM 1399Ł http://komplett.co.uk/k/ki.asp?sku=309001
takie ceny :(
jeszcze lepiej jest tutaj:
Sony 2X Teleconverter (SAL-20TC), for Sony Alpha 459Ł
Sony 1.4X Teleconverter (SAL-14TC), for Sony Alpha 418Ł
Canon Extender EF 1.4x II 229Ł
Canon Extender EF 2.0x II 229Ł
chyba beda niezle loili cenowo uzyszkodnikow sony alfa :)
a jak ktos chce porownywac ceny na wyspach puszek i obiektywow to polecam:
http://www.camerapricebuster.co.uk/index.html
:mrgreen: :mrgreen:Cytat:
Zamieszczone przez Pikczer
:mrgreen: :mrgreen:Cytat:
Zamieszczone przez tompac
jasne juz widze tlumy profi z tymi szklami i sony ALFA ktora jest odpowiednikiem 400D - czyli plastik is fantastic, kiepski AF i 3kl/sek, ze o innych ficzerach ie wspmne
dawno sie tak nie ubawilem stawiacie po browarze ze opluty monitor ;-)
zobaczymy za pare miechów jak bedzie wyglądał ów monitor ;)Cytat:
Zamieszczone przez Jac
i chyba nie sadzisz ze Sony poprzestanie na modelu A100?
tompac - z calym szcunkiem ale dla profi liczy sie system a nie jedna i moze kiedys druga puszka i 15 szkiel ;-) to jest poczatek... moze za pare lat 5-10 sony bedzie konkurencja na rynku profi - ale nie dzis ;-) i nie za pare miechow
pewnie ze nie... na A100 nie mozna w zadne gry pograc, ani mp3 posluchac, wiec bezdyskusyjnie bedzie nastepca :mrgreen:Cytat:
Zamieszczone przez tompac
a tak serio... A100 to byl pikus, bo Minolta wszystko za nich odwalila, i wystarczylo marketoidow z Sony zapuscic (czy raczej w ogole jakichs marketoidow, bo Minolta takowych zdaje sie nie miala) i sam sie sprzet sprzedal.
sek w tym, ze zeby pojsc wyzej to trzeba miec z czym (a R&D niestety troche trwa) i do kogo. z tym pierwszym nie jest tak zle, bo sztab Minolty zostal wykupiony. ale z tym drugim... potrzeba bedzie duzo czasu. na pewno nie pare miesiecy...
Jac, ale ja pisalem tylko o szklach 8)Cytat:
Zamieszczone przez Jac
Poza tym, sadze, ze wypuszcza nastepce tego aparatu, skoro takie szkla wala. Ten wypuscili, bo to ta cena i klasa, ktora najlepiej/najszybciej sie sprzedaje.
Poczekamy, zobaczymy :)
a po co komu samo szklo w dodatku za takie pieniadze? bo nie zlapalem mysli? :mrgreen:Cytat:
Zamieszczone przez Pikczer
tak wypuszcza, ale nie nastepce tylko pewnie wyzszy model... tylko kiedy? za rok? moze za dwa? ... a moze za trzy? ... a moze jednak nie wypuszcza?Cytat:
Zamieszczone przez Pikczer
w chwili obecnej to jest zadna konkurencja dla profi ;-) chyba ze za darmo beda rozdwac agencjom foto - w tedy pewnie Fakt i superexpres by wzieli kilka sztuk ;-) oni potrzebuja tele :mrgreen: reszta jest nie istotna
ciekaw jestem ilu zoltych bedzie biegac z tymi szklami na jakis pokazach lub rajdach... ??????
wedlug zasady - " sie ma ,sie nosi "
a co do sklepu to elektronike maja najtansza na wyspach poza ebay choc i tam przesylka powala, a co do szkiel i cen to sie nie wypowiem bo po co.
Pozdrawiam
8) Kurcze, chyba kupie ta 3 setkę - młody do Playa podłączy będzie miał jasniejszy obraz i nie bedzie siedział przed samym ekranem, bo 3 setka ostrzy dopiero przy 2 m.:rolleyes: :mrgreen:
'dopiero' - to źle czy dobrze?Cytat:
Zamieszczone przez Avadra_K
Generalnie się zbijacie że SOny zaczyna od szkieł profi, tak sie zastanawiam czy faktycznie w to wierzycie czy probujecie sobie nastrój po 400D podnieść?
Rozumiem gdyby to były zupełnie nowe konstrukcje, ale te szkła maja już swój wiek, produkowane pod konieć żywota Ś.P. KM były dostepne przez ponad rok, tego zooma to sie nawet w Polsce troche sprzedało bo 3setce nie słyszałem.
Nie wiem jak inni, ale ja nie mam nic do wypuszczenia dobrego 300/2.8 przed zrobieniem (kiedys tam, za pare lat :lol:) odpowiednika 1DmkIIN - w koncu nieraz na tym forum padlo stwierdzenie "najwazniejsza jest optyka", a sam znam goscia ktory robi 20D i 500/4L IS. Mnie tylko rozwala cena tego wynalazku :lol:Cytat:
Zamieszczone przez tompac
A to swoja droga :mrgreen:Cytat:
Zamieszczone przez tompac
Ok, jest beznadziejna, ale gdyby pominac (jak na razie) ten aspekt, to nie wiem dlaczego i Jac i Ty Muflon (i jeszcze wielu innych) zakladacie, ze Sony nie jest w stanie wprowadzic konkurencji body w segmencie profi :shock:Cytat:
Zamieszczone przez muflon
Kiedys Canon tez wypuszczal swoje pierwsze obiektywy i body. Chcecie powiedziec, ze za 2 tysiace lat, tez nie bedzie rownych Canonowi? :wink:
Kase maja? - maja. Inzynierow/technikow zatrudnic moga? - moga. To z czego sie smiac? :roll: Trzeba troche czasu, ale ze szklami wskoczyli ostro - a ceny jak wiadomo predzej czy pozniej spadna. A o marketing Sony sie nie martwcie, bo domyslam sie, iz zle na tym nie wyjda :mrgreen:
A skoro wprowadzaja takie szkla, to domyslac sie mozna, ze na tym body tez nie poprzestana.
ps
jak na razie, to swoim wejsciem, zrobili lepsze wrazenie, niz Olympus wypuszczajac swoje lustrzanki cyfrowe i obiektywy do nich :cool:
Tego nie twierdze, co wiecej powiedzialbym ze jesli by chcieli to mogliby dogonic Canona w tym segmencie. Ale mam jakies przeczucie, ze chyba nie beda chcieli ;-)Cytat:
Zamieszczone przez Pikczer
Ba, zdaje sie na dodatek robil to na rynku zdominowanym przez pare innych firm.. w tym omawiane :-DCytat:
Zamieszczone przez Pikczer
A na jakiej podstawie, budujesz takie przeczucie?Cytat:
Zamieszczone przez muflon
To w jakim celu takie obiektywy za TAKA cene? Do kogo sa kierowane jak nie do profi?
Gdybym znal odpowiedz na to pytanie, to nie pisalbym o "przeczuciu" ;-)Cytat:
Zamieszczone przez Pikczer
To jest odpowiedz wymijajaca - przeczucie buduje sie tez na podstawie posiadanych informacji i wiedzy na dany temat :wink:Cytat:
Zamieszczone przez muflon
Sadze, ze wiekszosc ludzi (w tym rowniez i Ciebie) smieszy fakt, polaczenia 2 rzeczy:
sprzet fotograficzny profi - firma Sony
a co to jest segment profi? to chyba cos wiecej niz same parametry ;-) tu liczy sie marka, zaufanie pozycja na rynku itd... zaden profesjonalista nie bedzie uzywal puszki jesli nie bedzie mial 100% pewnosci ze w najwazniejszym momencie go nie zawiedzie - poza tym wejscie w segment profi oznacza ze ktos bedzie musial zmienic system czyli stracic duzo kasy zeby uzywac SONY :-) nadal sadzisz ze to jest konkurencja dla profi?
Wcale sie nie dziwie, ze te szkla od sonego sa takiego drogie. Oszacowano, ze sony poplynie na pol miliona $ z powodu wybuchajacych baterii. Jakos musze odrobic te straty finansowe ;)
Zgadzam sie, ze na to potrzeba czasu, ale nie zmienia to faktu, ze za 5 lat duzo osob moze przeskoczyc na Sony i wcale nie bedzie to musial byc uzytkownik Nikona ;) czy zwykly Kowalski.Cytat:
Zamieszczone przez Jac
Jac, ja nie uwazam, tylko sledze wydarzenia i wyciagam wnioski 8-)Cytat:
Zamieszczone przez Jac
Wydarzenie - biala lufa 300mm ze swiatlem f2.8.
Wniosek - i cena, i parametry mowia, ze nie jest to obiektyw dla przecietnego amatora.
A co do jego jakosci, trwalosci itp. to nikt jeszcze nic nie wie. Musi minac troche czasu i to nie ulega watpliwosci 8-)
300/2.8 jesli mnie pamiec nie mylil, wprowadzil tez Olympus do swojego 4/3.
i jesli mnie pamiec nie myli, nie spowodowalo to szturmu posiadaczy Canona czy Nikona na sklepy foto :lol:
A zeby bylo smieszniej zuiko 300/2.8 jest o polowe drozszy od Canona 300/2.8L ISCytat:
Zamieszczone przez akustyk
:shock:
tak tylko ze olek ma cropa 2.0 a canon 1,6 lub 1,3 wiec z tego 300 zuiko masz 600mm 2.8 natomiast z canona 300mm masz co najwyzej 480mm, zeby miec 600 musisz kupic co najmniej 400mm 2.8 a cena 400 2.8 to .. no wlasnie prawie 2x tyle co 300 !Cytat:
Zamieszczone przez DoMiNiQuE
jakby ktos byl zainteresowany bezposrednim porownaniem olka i canonka to nie ma problemu w domu mam 350D + 70-200L i kumpel ma olka e-300 + zuiko 50-150mm co daje bardzo podobne ogniskowe po cropie
Taak.. tylko ze wlasnie.. na 2x mniejszej matrycy, do tego obiektywem dostosowanym do niej (nie mowie ze to wada). Rownie dobrze mozesz podpiac 300/2.8 do 1DsII i wyciac srodek obrazka - a bedzie o tyle lepiej, ze bedzie naswietlony centralna czescia obiektywu, tam gdzie dziala on najlepiej :-DCytat:
Zamieszczone przez miszaqq
(ja wiem ze to powyzej to sa glupoty i nie mam nic do Olkow... no ale kurcze pewnych spraw nie mozemy przeginac ;-))
sek w tym, ze wykadrowanie ze zdjecia zrobionego byle 350D i tak da zdjecie o niebo lepsze pod wzgledem jakosci pikseli od tego matryc Olympusa. wiec wielkiego halo tu nie maCytat:
Zamieszczone przez miszaqq
I co wiecej, taki "zoom cyfrowy", niezaleznie od tego czy zrobiony duzym cropem w 1Ds, mniejszym w 20D, obcieta matryca w Oly, czy (na tej samej zasadzie) w kompaktach, bedzie mial zawsze te same wady - wieksza GO, mniejsze pixele (jakosc obrazu).Cytat:
Zamieszczone przez akustyk
no zwal jak zwal. to by moze mialo racje bytu przy nizszych cenach optyki (co z tego, ze teoretycznie system cyfrowy, jesli akurat w tele sie tych zalet specjalnie nie widzi) i jakiejs "swiezosci" mozliwych do kupienia body. a E-1, przy wielu zaletach, matryce w srodku ma nedzna, i do rynku pro aspirowac mogl, ale kilka lat temu...Cytat:
Zamieszczone przez muflon
moze E-3 ozywi pozycje Olka na rynkach wyzszych niz amatorski, ale poki co srednio to wyglada. optyka optyka, ale tez trzeba miec do czego to wpiac
Ale trzeba tu jeszcze uwzględnić rozdzielczość obiektywu. Wtedy można porównywać efekty cropowania.
z tymi cenami to wszystkie firmy wariuja. takie ceny, ile sie mowilo ze konkurencja ceny w doł itd. g...o prawda. Nikon na tym polu niestety wygrywa ,cena d80 = 400d a aparaty z innej polki...
zgadza sie, tylko ten argument poki co nic na korzysc 4/3 nie wnosi. bo co Ci po 4000lp/mm (rzucam z palca, dodajac tym szklom boskosci) jesli sensor wielkosci 5Mpix nie rozroznia nawet polowy tego?Cytat:
Zamieszczone przez Tomasz Golinski
Tiaaa..... to zobacz ceny zawodowych obiektywów do nikona. Przy niektórych (zaznaczam niektórych) to nawet canon się wydaje "budżetowym" systemem:mrgreen:.Cytat:
Zamieszczone przez trampek
piszac o d80 i 400d naawiazywalem do rynku powiedzmy "zasiegowego" szczegolnie ze od wczoraj w glowie mam tą śmieszna premiere 400d za takie pieniadze...Cytat:
Zamieszczone przez Kolekcjoner
Powiedzcie mi kto kupi ten obiektyw wg was. no przeciez nie zawodowiec bo niby do czzego podepnie?!?!?!?!??!. o co chodzi tym firmom? ok moze sony jako giogant mysli o FF 8kl/s 15Mpix, ale olek i temu podobne??!?!?!?
zastanawia mnie jedno dlaczego za punkt odniesienia przyjeliście sklep w Irlandi i do tego z kosmicznymi cnemi?
dlaczego uważacie że te sonowskie 300mm to jakaś nowość?
co do A100, D80 i 400D to postawie taką śmiała żartobliwą teze, Nikon w obronie przede wszystkim przed Sony musiał wyskoczyć 2-3 kroki do przodu, pozycja Canona raczej narazie jest nie zagrożona ale ...
sprzedaz ;)
czy Sony pojdzie w profi? choć oficjalne zapowiedzi są bardzo stonowane i pełne ' watpliwości' to nieoficjalnie są strasznie najarani na najblizsze 3-5 lat, na poczatku 07 roku zobaczymy cos dla bardziej wymagajacych od A100, czy za rok zobaczymy cos dla jeszce bardziej wymagajacych?
a i nie zapominajcie że dla profi aparat to tylko narzedzie, oni tak emocjonalnie jak my do tego nie podchodza ;) oczywiscie z wyjatkami ;)
no a co powiesz na ponad 20 jeszcze nie dla 'profi'?Cytat:
Zamieszczone przez trampek
te wyniki sprzedazy to trzeba jednak przefiltrowac przez specyfike czasowa (po premierze jednych firm, przed premierami innych) i sam fakt, ze to Japonia, gdzie rynek jednak troche inaczej dziala niz gdyby na to globalnie spojrzec.
faktem pozostaje jednak, ze na kluczowym finansowo dla DSLR rynku lustrzanek amatorskich zaczyna sie jakis ruch i jest szansa, ze to za soba pociagnie ogolna poprawe sprzetu.
co mnie troche martwi, to wnioski, ktore mozna wyciagnac na temat semi-pro Canona po premierze 400D. bo skoro tak z palca Canon wypuscil 10Mpix, to pytanie jest: czemu w 30D tego nie dali, dodajac temu aparatowi bajeru marketingowego (pamietajmy, ze w bogatszym swiecie ten sprzetu kupuja tez kompletne lolki zajarane cyferkami). moja teza: bo nie czuja dostatecznie silnego oddechu konkurencji... obym sie mylil...
jesli moge, to ja powiem. krotko i dosadnie: LOL :mrgreen:Cytat:
Zamieszczone przez tompac
raczej zdecydowanie nie bedzie to dla profi. bo profi raczej nie zawalaja kart pamieci nadmiernymi danymi, z ktorych kompletnie nic nie wynika :)
No i w wiekszosci przypadkow maja najwyzej kilka obiktywow, a zarabiaja wieszosc kasy na 2-3. Takze gama canona moze na nich robic wrazenie na papierze tylko. No bo co reporterowi sportowemu np. po tiltowcach? Wazne zeby miec dobre obiektywy potrzebne pod konkretne potrzeby... a wiekszosc najpopulrniejszych z nich jak sie wydaje sony pokryla/pokryje bez problemu. Kwestia poczekania na porzadniejsza puszke.Cytat:
Zamieszczone przez tompac
żeby skok na 12/14 wyglądał bardziej efektownie.Cytat:
Zamieszczone przez akustyk
Canon chyba nasycił mocno rynek swych odbiorców sprzetem semi, spokojnie moga odczekac na kolejny skok
Ja tam uważam, że Sony wypuści prędzej czy później puszkę profi.
Paradoksalnie - nie dla profi (bo Ci już mają skompletowane systemy, a aby przejść poza nikon/canon by musiał byc mocny argument... chyba że zeissy :) ) a dla zaawansowanych amatorów, dla których możliwości dynaxa 7, czy 9 były tym czego potrzebowali. :)
No tak... Dynax 9D :-D Wszystkie spekulacje o przyszlosci tego systemu koncza sie tym samym ;-) Taka sama legenda jak Canonowe 3D :) Tylko ze na forum Minolty nie maja Bonka ktory by im zaprojektowal prototyp :mrgreen:Cytat:
Zamieszczone przez adamek
powiedzcie mi co sie musi stac zeby aparaty C kosztowaly "normalnie" powiedzmy 2000zl za puszke semi + zmyslony obiektyw 17-40/2,8 (1000zl) + 70-200/2,8 (1500zl). bo biorac pod uwage np N d50 i d80 (roznica w cenie jest 2x) nie mozna powiedziec ze koszt produkcji ma taki sam stosunek. jest niewiele wiekszy jesli w ogole a wyzsza cena podyktowana jest przez wydzial marketingowy. Wiem powiecie konkurencja... tylko kiedy i czy w ogole???