-
Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Cześć :D przygotowuję się powoli do swojego pierwszego reportażu ślubnego i napotkałem przeszkodę :|, stąd ten post i prośba o pomoc. Mój sprzęt to C6D, 28-135mm f/3.5-5,6 IS. Całość reportażu chcę podzielić mniej więcej na:
1. dom młodych, kościół, na zewnątrz (chcę mieć szybką możliwość decydowania o zatrzymaniu ruchu. Małej i dużej GO).
2. sala weselna (zatrzymanie ruchu, ujęcie światła reflektorów/laserów, światła zastanego).
1. myślę o używaniu trybów preselekcji przysłony oraz czasu ale mam wątpliwość nad ustawieniem auto iso w obu przypadkach, zamiast manualnego, czy słusznie? Przy auto iso dodatkowo byłaby ustawiona granica czułości biorąc pod uwagę szum i możliwość jego usunięcia w postprodukcji.
2. na sali jeśli zajdzie potrzeba używałbym YN-600EX-RT II na body, palnik w górę i doświetlanie. Tutaj pojawia się pytanie, czy używać w body trybu M oraz w lampie zmieniać moc błysku czy trybu AV z synchronizacją 1/60, 1/180 a lampę w TTL i korektę ekspozycji na -EV w zależności od potrzeb.
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
bastianpl
Cześć :D przygotowuję się powoli do swojego pierwszego reportażu ślubnego i napotkałem przeszkodę :|, stąd ten post i prośba o pomoc. Mój sprzęt to C6D, 28-135mm f/3.5-5,6 IS. Całość reportażu chcę podzielić mniej więcej na:
1. dom młodych, kościół, na zewnątrz (chcę mieć szybką możliwość decydowania o zatrzymaniu ruchu. Małej i dużej GO).
2. sala weselna (zatrzymanie ruchu, ujęcie światła reflektorów/laserów, światła zastanego).
1. myślę o używaniu trybów preselekcji przysłony oraz czasu ale mam wątpliwość nad ustawieniem auto iso w obu przypadkach, zamiast manualnego, czy słusznie? Przy auto iso dodatkowo byłaby ustawiona granica czułości biorąc pod uwagę szum i możliwość jego usunięcia w postprodukcji.
2. na sali jeśli zajdzie potrzeba używałbym YN-600EX-RT II na body, palnik w górę i doświetlanie. Tutaj pojawia się pytanie, czy używać w body trybu M oraz w lampie zmieniać moc błysku czy trybu AV z synchronizacją 1/60, 1/180 a lampę w TTL i korektę ekspozycji na -EV w zależności od potrzeb.
ale za pieniądze to bedziesz robił? czy może gorszy scenariusz... w prezencie dla PM?
sorry, ale Twoje niektóre stwierdzenia, wygladaja jak byś robił kurs foto slubnej korespondencyjnie
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
tombas
ale za pieniądze to bedziesz robił? czy może gorszy scenariusz... w prezencie dla PM?
sorry, ale Twoje niektóre stwierdzenia, wygladaja jak byś robił kurs foto slubnej korespondencyjnie
Więc mnie proszę popraw, pokieruj? Wskaż drogę?
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
chetnie, napisz PM pomoge jak bede umiał(normalnym językiem, tylko nie pisz prosze "chcę mieć szybką możliwość decydowania o zatrzymaniu ruchu" bo mozna zrobic na ulicy w nagłym wypadku, nie pisz o małej i duże GO przy szkle f/5,6 to raczej tylko o dużej...
nie wypisuj niczego o trybach manualnych lapmy jesli tego wczesniej nie cwiczyłes np. w domu itd...itd...
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Mam jedną radę: idź na jeden ślub jako drugi fotograf. Dogadaj się z Młodymi i z I fotografem, i spróbuj. Bez presji, że musisz oddać cały reportaż i uchwycić wszystkie ważne momenty. Sporo się nauczysz, podpatrzysz i będziesz mógł iść sam. Swoją drogą: jak jesteś jedynym fotografem na tym ślubie to gratuluję odwagi. Z pierwszego ślubu z obecnym sprzętem większość zdjęć Ci po prostu nie wyjdzie.
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Jeśli na dworze nie doświetlasz lampą to spokojnie możesz użyć trybu AV
W Auto ISO użyj 1/125 lub 1/250s
W pomieszczeniach ja chętnie używam lampy i wtedy już używam trybu M i czułość ustawiam ręcznie.
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
Tomek67
Jeśli na dworze nie doświetlasz lampą to spokojnie możesz użyć trybu AV
W Auto ISO użyj 1/125 lub 1/250s
W pomieszczeniach ja chętnie używam lampy i wtedy już używam trybu M i czułość ustawiam ręcznie.
ja na dworze ( u nas sie mówi na polu:mrgreen:) w trybie Av tez używam lampy ;)
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
tombas
ja na dworze ( u nas sie mówi na polu:mrgreen:) w trybie Av tez używam lampy ;)
Szczerze mówiąc ja też na ogół uzywam :)
Ustawiam w TTLu -2 do -3EV
Tyle, że jak włączy się lampę to w Canonie Auto ISO przestaje działać praktycznie :(
Tzn. ustawia się na 400ASA
W efekcie wtedy też ręcznie kontroluję ISO.
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
Tomek67
Szczerze mówiąc ja też na ogół uzywam :)
Ustawiam w TTLu -2 do -3EV
dokładnie :lol:
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Może któryś z moderatorów poprawił by temat na prawidłowy i w języku polskim
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
bastianpl
Cześć :D przygotowuję się powoli do swojego pierwszego reportażu ślubnego i napotkałem przeszkodę :|, stąd ten post i prośba o pomoc. Mój sprzęt to C6D, 28-135mm f/3.5-5,6 IS. Całość reportażu chcę podzielić mniej więcej na:
1. dom młodych, kościół, na zewnątrz (chcę mieć szybką możliwość decydowania o zatrzymaniu ruchu. Małej i dużej GO).
2. sala weselna (zatrzymanie ruchu, ujęcie światła reflektorów/laserów, światła zastanego).
1. myślę o używaniu trybów preselekcji przysłony oraz czasu ale mam wątpliwość nad ustawieniem auto iso w obu przypadkach, zamiast manualnego, czy słusznie? Przy auto iso dodatkowo byłaby ustawiona granica czułości biorąc pod uwagę szum i możliwość jego usunięcia w postprodukcji.
2. na sali jeśli zajdzie potrzeba używałbym YN-600EX-RT II na body, palnik w górę i doświetlanie. Tutaj pojawia się pytanie, czy używać w body trybu M oraz w lampie zmieniać moc błysku czy trybu AV z synchronizacją 1/60, 1/180 a lampę w TTL i korektę ekspozycji na -EV w zależności od potrzeb.
Czytam to i zastanawiam się na jaki problem natrafiłeś
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Problem nr 1, to AutoIso, czy używać ? - tak używać. Można w body ustawić max. wartość.
Problem nr 2, czy szum da się usunąć przy wysokim ISO ? - tak da się usunąć, chyba, że będzie "na granicy bulu", ale do 3200-6400 pewnie uda się bezboleśnie.
Problem nr 3, czy używać trybu M z lampą ? - tak używać jak najbardziej, korekta lampy w eTTL działa bardzo dobrze. Im dłuższy czas, tym więcej będzie światła zastanego, a lampa mniej widoczna. Musisz poćwiczyć na sucho, jak to Ci wychodzi.
P.S. Mam wrażenie, że jednak musisz poprosić o jakieś lekcje, bo to o co pytasz, to podstawy-podstaw. Kolega tombas się zaoferował, to nie zapomnij oprzeć sprawy o bar :)
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
jerzyp
Może któryś z moderatorów poprawił by temat na prawidłowy i w języku polskim
Np. "Kolejny głupi temat"
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
tomfoot
Np. "Kolejny głupi temat"
He...he, kto pyta nie błądzi, tylko czemu tyle tych samych pytań ?
Bo tak wielu szuka drogi...na skróty :) :)
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
tomfoot
Np. "Kolejny głupi temat"
Podobno nie ma głupich pytań ...
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
jerzyp
Może któryś z moderatorów poprawił by temat na prawidłowy i w języku polskim
Nie jestem jakoś szczególnie mocny w polskiej pisowni, ale poprawiłby jest bardziej poprawnie, skoro mamy formę osobową "moderator". Tak jakoś mnie się dopatrzyło :). Do tego mogła:)by:) być kropka na końcu zdania.
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
Tom77
Podobno nie ma głupich pytań ...
He...żartowniś, to szukamy mądrych odpowiedzi.
Jakieś inne rady dla pytającego ?
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
RobertON
Nie jestem jakoś szczególnie mocny w polskiej pisowni, ale poprawiłby jest bardziej poprawnie, skoro mamy formę osobową "moderator". Tak jakoś mnie się dopatrzyło :). Do tego mogła by być kropka na końcu zdania.
--- Kolejny post ---
He...żartowniś, to szukamy mądrych odpowiedzi.
Jakieś inne rady dla pytającego ?
To już chyba pytający oceni czy te rady mu wystarczą
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
niech się już dalej nie kompromituje...
--- Kolejny post ---
a tak już poważnie, kolego jeśli pytasz o ustawienia aparatu, o takie podstawy, to może daruj sobie, bo zamiast robić zdjęcia, szukać ciekawych kadrów, pilnować ważnych, kluczowych momentów, będziesz walczył ze sprzętem. Aparat nie może przeszkadzać w robieniu zdjęć...
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Jak ma być na poważnie, to ja mogę tylko doradzić Pytającemu w kwestii decydowania o zatrzymaniu ruchu. Niewątpliwie najlepszym rozwiązaniem będzie dobry gwizdek policyjny - gwarantowane jest, że na ów dźwięk zdecydowana większość gwałtownie zastygnie w bezruchu. Wtedy my szybko "cyk" i fota gotowa, nie trzeba się nawet mocno zastanawiać nad ustawieniami, bo chwila dezorientacji będzie wystarczająca, a i lampę możesz sobie podarować.
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
tomfoot
Jak ma być na poważnie, to ja mogę tylko doradzić Pytającemu w kwestii decydowania o zatrzymaniu ruchu. Niewątpliwie najlepszym rozwiązaniem będzie dobry gwizdek policyjny - gwarantowane jest, że na ów dźwięk zdecydowana większość gwałtownie zastygnie w bezruchu. Wtedy my szybko "cyk" i fota gotowa, nie trzeba się nawet mocno zastanawiać nad ustawieniami, bo chwila dezorientacji będzie wystarczająca, a i lampę możesz sobie podarować.
Genialne :) Do profesjonalnych zastosowań wystarczy teraz kit ze światlem 4-5,6 i gwizdek
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Gwizdek za darmo ,resztę poćwiczyć przed zapowiedzianą imprezą .
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Nie wiadomo tylko jak do kwestii doboru odpowiedniego gwizdka podejdą specjaliści z DxO? Przecież tylko oni są w stanie wprowadzić odpowiednią procedurę testową. Ale to już temat dla naszego znamienitego Kolegi i fanboja portalu DxO.
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
tombas
chetnie, napisz PM pomoge jak bede umiał(normalnym językiem, tylko nie pisz prosze "chcę mieć szybką możliwość decydowania o zatrzymaniu ruchu" bo mozna zrobic na ulicy w nagłym wypadku, nie pisz o małej i duże GO przy szkle f/5,6 to raczej tylko o dużej...
nie wypisuj niczego o trybach manualnych lapmy jesli tego wczesniej nie cwiczyłes np. w domu itd...itd...
Dziękuję bardzo za poprawienie mnie, wskazówki i rady! :D
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
Tringa
Mam jedną radę: idź na jeden ślub jako drugi fotograf. Dogadaj się z Młodymi i z I fotografem, i spróbuj. Bez presji, że musisz oddać cały reportaż i uchwycić wszystkie ważne momenty. Sporo się nauczysz, podpatrzysz i będziesz mógł iść sam. Swoją drogą: jak jesteś jedynym fotografem na tym ślubie to gratuluję odwagi. Z pierwszego ślubu z obecnym sprzętem większość zdjęć Ci po prostu nie wyjdzie.
Próbowałem pójść z kimś jako drugi fotograf ale pomimo ogłoszenia i próby napisania samemu do kogoś spaliły na panewce. Nie widzę większego problemu przy uchwyceniu ważnych momentów. Nie wiem czy to odwaga czy poprostu przygotowuję się do tego jak mogę. Gdy zaczynałem bez doświadczenia jako grafik. Obecnie pracuję w agencji reklamowej. To była zasługa ciężkiej własnej pracy. Teraz również robię to na poważnie.
Co do sprzętu to co dokładnie mam do d..y? Puszkę? Chyba żart! Lampę? Chyba żart! Szkło? Tak jest trochę ciemne ale i tak też czasem musicie przecież przymykać? Pierwszy ślub zdecydowanie pokaże czy szkło pójdzie natychmiast do wymiany i tyle, choć f4 też szału nie zrobi z tego co wnioskuję po waszych postach.
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
Tomek67
Jeśli na dworze nie doświetlasz lampą to spokojnie możesz użyć trybu AV
W Auto ISO użyj 1/125 lub 1/250s
W pomieszczeniach ja chętnie używam lampy i wtedy już używam trybu M i czułość ustawiam ręcznie.
Nie widzę powodu doświetlania. Dzięki za wskazówki :D
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
Tomek67
Szczerze mówiąc ja też na ogół uzywam :)
Ustawiam w TTLu -2 do -3EV
Tyle, że jak włączy się lampę to w Canonie Auto ISO przestaje działać praktycznie :(
Tzn. ustawia się na 400ASA
W efekcie wtedy też ręcznie kontroluję ISO.
Jasna sprawa, dzięki!
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
jerzyp
Może któryś z moderatorów poprawił by temat na prawidłowy i w języku polskim
Dzieje się dlatego iż podczas publikacji postu jestem już przez system wylogowany i wtedy się krzaczy :roll:
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
RobertON
Problem nr 1, to AutoIso, czy używać ? - tak używać. Można w body ustawić max. wartość.
Problem nr 2, czy szum da się usunąć przy wysokim ISO ? - tak da się usunąć, chyba, że będzie "na granicy bulu", ale do 3200-6400 pewnie uda się bezboleśnie.
Problem nr 3, czy używać trybu M z lampą ? - tak używać jak najbardziej, korekta lampy w eTTL działa bardzo dobrze. Im dłuższy czas, tym więcej będzie światła zastanego, a lampa mniej widoczna. Musisz poćwiczyć na sucho, jak to Ci wychodzi.
P.S. Mam wrażenie, że jednak musisz poprosić o jakieś lekcje, bo to o co pytasz, to podstawy-podstaw. Kolega tombas się zaoferował, to nie zapomnij oprzeć sprawy o bar :)
Dzięki za wskazówki, mianowicie rozwianie watpliwości. Obróbka to pikuś, jestem grafikiem. Mam teraz wolne, ćwiczę w domu. Światło zastane? jasna sprawa, rzecz bardzo ważna! Tombas przekazał swoje uwagi, wskazówki ;)
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
RobertON
He...he, kto pyta nie błądzi, tylko czemu tyle tych samych pytań ?
Bo tak wielu szuka drogi...na skróty :) :)
Ja nie szukam drogi na skróty, zanim kupiłem C6D przez tydzień oglądałem YT aby nauczyć się gdzie co jest i udało się czas był wykorzystany :) teraz brak paru rzeczy. Nie każdy musi przechodzić przez to samo w fotografii choć zapewne mnie coś może zaskoczyć ale po to mam czas, rozum i oczy :)
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
af-p
niech się już dalej nie kompromituje...
--- Kolejny post ---
a tak już poważnie, kolego jeśli pytasz o ustawienia aparatu, o takie podstawy, to może daruj sobie, bo zamiast robić zdjęcia, szukać ciekawych kadrów, pilnować ważnych, kluczowych momentów, będziesz walczył ze sprzętem. Aparat nie może przeszkadzać w robieniu zdjęć...
Kompromitować czym niby, czas zweryfikuje to wszystko, a napewno sam reportaż więc spokojnie :) Właśnie kończę kliku nurtujących spraw technicznych, spokojnie wiem co robię. Ale bardzo dziękuję za wskazówki :)
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
tomfoot
Jak ma być na poważnie, to ja mogę tylko doradzić Pytającemu w kwestii decydowania o zatrzymaniu ruchu. Niewątpliwie najlepszym rozwiązaniem będzie dobry gwizdek policyjny - gwarantowane jest, że na ów dźwięk zdecydowana większość gwałtownie zastygnie w bezruchu. Wtedy my szybko "cyk" i fota gotowa, nie trzeba się nawet mocno zastanawiać nad ustawieniami, bo chwila dezorientacji będzie wystarczająca, a i lampę możesz sobie podarować.
Ale się uśmiałem, myślałem że z krzesła spadnę :lol: Dlaczego lampę podarować??? Może ewentualnie w kościele jak ksiądz zabroni?
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
jerzyp
Gwizdek za darmo ,resztę poćwiczyć przed zapowiedzianą imprezą .
Mam wolne i cały czas to robię, jeszcze 1-3 dni i pozostawiam kwestie techniczne i biorę się za organizacyjne tkj przebieg ślubu w kościele, stałych momentów na weselu i takie tam, ale jasna sprawa że ćwiczyć :)
--- Kolejny post ---
Może jeszcze ktoś podzieli się jakimiś wskazówkami, radami, materiałami do obejrzenia/przeczytania?
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Pojedź wpierw tam, gdzie będziesz focił i pocykaj coś na próbę.
Zobacz jakie jest tam światło i jakie ustawienia będą możliwe, z jakiego miejsca.
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
bastianpl
Dlaczego lampę podarować??? Może ewentualnie w kościele jak ksiądz zabroni?
Dlatego, że niekiedy nie da się lampy użyć !
Nie ma od czego odbić, wygląda źle, kapłan sobie nie życzy, babcię razi w oczy, będziesz zbyt daleko, obiektyw za ciemny...itd.
Coś takiego może się przydać:
https://fripers.pl/p/portaflex-sbf-p...rskiej-aurora/
P.S. Nie jestem specem od weselnych zdjęć, ale kilka udało mnie się fotografować.
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Wydajesz się mądrym i świetnie przygotowanym, a na początek zadałeś takie głupie pytanie o zamrażaniu ruchu. W sumie to o co miałeś zapytać, jak nawet nie wiesz co Cię czeka, bo tego nie robiłeś.
Co do reportaży ślubnych to kwestie sprzętu i techniczne to taka "szkoła podstawowa" Obejrzyj sobie kilka repo, zrób notatki i powodzenia. Nikt Ci nie da złotego środka a za wiedzę się płaci.
Jak masz możliwość to pożycz lampę od kogoś bo jednej YN to bym nie ufał a przy Twoim szkle bez lampy będzie mega ciężko. Kupił bym tez na allegro 50 1.8 za 300zł który bardzo się przyda na weselu.
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
bastianpl
Nie widzę powodu doświetlania.
Nie znamy "Twojego" kościoła, sali. Jak trafisz w miejsce, w którym będziesz miał np. ISO6400, 1/40, f:2, to zrozumiesz, po co jest lampa ;)
Mając obiektyw np. 5.6 musiałbyś podnieść ISO do 512000. Wielu fotografów ślubnych nie błyska, gdy nie musi, bo mając dokładnie takie samo 6d, ale z jasnymi obiektywami, mogą zrobić w miarę poprawne zdjęcia w takich warunkach, w jakich innymi obiektywami albo się nie da, albo wyjdzie obraz w ciapki.
Cytat:
Zamieszczone przez
bastianpl
Mam wolne i cały czas to robię, jeszcze 1-3 dni i pozostawiam kwestie techniczne i biorę się za organizacyjne tkj przebieg ślubu w kościele
Przebieg ślubu w kościele dla fotografa zaczyna się wizytą u księdza, możliwy dialog:
(Ty) Dzińdybry, ja będę robił zdjęcia na tym ślubie
(Ksiądz) Niech będzie pochwalony... Dobrze, poproszę zaświadczenie o kursie
(Ty) Eeee... Jakim kursie?
(Ksiądz) Aha, w takim razie nie może Pan robić zdjęć.
(Ty) No nie, jak to tak, mam z nimi umowę!
(Ksiądz) Zdarzało się, że fotografowie i kamerzyści nie potrafili się zachować, nie wiedzieli co im wolno, a czego nie, dlatego teraz mamy zasady, opisane we "Wskazaniach...", i każdy fotograf i kamerzysta musi się do nich zastosować. Przepraszam, ale już nie mam czasu na rozmowę, muszę się przygotować.
;-)
Pytanie pomocnicze: masz backup? Co zrobisz, jak np. podczas błogosławieństwa aparat Ci się zawiesi, urwie migawka, padnie akumulator?
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
r_m
Przebieg ślubu w kościele dla fotografa zaczyna się wizytą u księdza, możliwy dialog:
(Ty) Dzińdybry, ja będę robił zdjęcia na tym ślubie
(Ksiądz) Niech będzie pochwalony... Dobrze, poproszę zaświadczenie o kursie
(Ty) Eeee... Jakim kursie?
(Ksiądz) Aha, w takim razie nie może Pan robić zdjęć.
(Ty) No nie, jak to tak, mam z nimi umowę!
(Ksiądz) Zdarzało się, że fotografowie i kamerzyści nie potrafili się zachować, nie wiedzieli co im wolno, a czego nie, dlatego teraz mamy zasady, opisane we "Wskazaniach...", i każdy fotograf i kamerzysta musi się do nich zastosować. Przepraszam, ale już nie mam czasu na rozmowę, muszę się przygotować.
;-)
BRAWO :mrgreen:
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
r_m
Pytanie pomocnicze: masz backup? Co zrobisz, jak np. podczas błogosławieństwa aparat Ci się zawiesi, urwie migawka, padnie akumulator?
Ja...ja znam odpowiedź. Można użyć telefonu ! Przecież prawie wszystkie mają jakieś aparaty.
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
RobertON
Ja...ja znam odpowiedź. Można użyć telefonu !
Do przyjaciela. Albo poprosić publiczność.
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
bastianpl
Cytat Zamieszczone przez Tringa Zobacz posta
Mam jedną radę: idź na jeden ślub jako drugi fotograf. Dogadaj się z Młodymi i z I fotografem, i spróbuj. Bez presji, że musisz oddać cały reportaż i uchwycić wszystkie ważne momenty. Sporo się nauczysz, podpatrzysz i będziesz mógł iść sam. Swoją drogą: jak jesteś jedynym fotografem na tym ślubie to gratuluję odwagi. Z pierwszego ślubu z obecnym sprzętem większość zdjęć Ci po prostu nie wyjdzie.
Próbowałem pójść z kimś jako drugi fotograf ale pomimo ogłoszenia i próby napisania samemu do kogoś spaliły na panewce. Nie widzę większego problemu przy uchwyceniu ważnych momentów. Nie wiem czy to odwaga czy poprostu przygotowuję się do tego jak mogę. Gdy zaczynałem bez doświadczenia jako grafik. Obecnie pracuję w agencji reklamowej. To była zasługa ciężkiej własnej pracy. Teraz również robię to na poważnie.
Co do sprzętu to co dokładnie mam do d..y? Puszkę? Chyba żart! Lampę? Chyba żart! Szkło? Tak jest trochę ciemne ale i tak też czasem musicie przecież przymykać? Pierwszy ślub zdecydowanie pokaże czy szkło pójdzie natychmiast do wymiany i tyle, choć f4 też szału nie zrobi z tego co wnioskuję po waszych postach.
Do **** masz szkło. Jest zdecydowanie dużo za ciemne na reportaż w ciemnym kościele i na ciemnej sali. Co do ustawień to kwestia indywidualna. Na ślubach przysłonę i migawkę mam na manualu, a tylko ISO na auto (oczywiście wcześniej odpowiednio ograniczone z poziomu ustawień w aparacie). Ale znam wielu fotografów, którzy mają swój system. Zależy co dla kogo jest wygodne.
-
Odp: ReportaĹź Ĺlubny a tryby aparatu.
"Próbowałem pójść z kimś jako drugi fotograf ale pomimo ogłoszenia i próby napisania samemu do kogoś spaliły na panewce."
dlaczego "wstydzisz się' napisac skąd jestes?;)
zapraszam do siebie, na 2-3 imprezy idziemy razem (albo 'urzeknie mnie Twoje folio")ijak sie sprawdzisz to potem dostajesz u mnie zlecenia (i nawet sprzęt) na sluby w terminach w których jestem zajety, kasa do podziału.proste? proste!
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Masz jeden aparat i bardzo takie sobie szklo. Reportaz to nie modelka w trawie. Moze pasc szklo albo aparat i co wowczas? Koscioly sa nieraz tak ciemne ze majac 35 1.4 ocierac sie mozna o granice poruszenia. Inna rzecz koscioly przewaznie sa dosc wysokie i modzenie lampa moze sie nie udac albo ksiadz zabroni. Na sali pewno ogarniesz bo tam jest czasu mnostwo.
Albo pożycz od kogos sprzet albo mozesz polec a potem bedzie placz. To ze cos ogladales czytales moze sie nijak miec do tego co zastaniesz i jak sobie poradzisz.
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
A może Kolega idzie do jasnego kościoła i na wyjątkowo białą salę?
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
tomfoot
A może Kolega idzie do jasnego kościoła i na wyjątkowo białą salę?
takie rzeczy to... były... "TYLKO W ERZE" :lol:
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
tomfoot
A może Kolega idzie do jasnego kościoła i na wyjątkowo białą salę?
Zawsze trzeba być przygotowanym na te ciężkie warunki a nie liczyć ze moze sie uda.
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
RobertON
Pojedź wpierw tam, gdzie będziesz focił i pocykaj coś na próbę.
Zobacz jakie jest tam światło i jakie ustawienia będą możliwe, z jakiego miejsca.
--- Kolejny post ---
Dlatego, że niekiedy nie da się lampy użyć !
Nie ma od czego odbić, wygląda źle, kapłan sobie nie życzy, babcię razi w oczy, będziesz zbyt daleko, obiektyw za ciemny...itd.
Coś takiego może się przydać:
https://fripers.pl/p/portaflex-sbf-p...rskiej-aurora/
P.S. Nie jestem specem od weselnych zdjęć, ale kilka udało mnie się fotografować.
W ten weekend postaram się tam być i pocykać jak mówisz.No tak, w kościele już nie pozwalają. Nakładka ok. Dzięki za wskazówki :)
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
robertskc7
Wydajesz się mądrym i świetnie przygotowanym, a na początek zadałeś takie głupie pytanie o zamrażaniu ruchu. W sumie to o co miałeś zapytać, jak nawet nie wiesz co Cię czeka, bo tego nie robiłeś.
Co do reportaży ślubnych to kwestie sprzętu i techniczne to taka "szkoła podstawowa" Obejrzyj sobie kilka repo, zrób notatki i powodzenia. Nikt Ci nie da złotego środka a za wiedzę się płaci.
Jak masz możliwość to pożycz lampę od kogoś bo jednej YN to bym nie ufał a przy Twoim szkle bez lampy będzie mega ciężko. Kupił bym tez na allegro 50 1.8 za 300zł który bardzo się przyda na weselu.
No nic nie poradzę, będę starał się lepiej pytać :) Kończę kwestie techniczne, wczoraj cykałem na trybie M z auto iso oraz ustawieniem ręcznym z blokadą ekspozycji i raczej przy tym trybie pozostanę. za notatki zabieram się od poniedziałku, jeszcze umowę o dzieło kończyłem. Lampę pożyczę dodatkową a moje szkło idzie do sprzedaży, po waszych postach i różnicach miedzy jasnymi to nawet 3EV, to strasznie dużo!
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
r_m
Nie znamy "Twojego" kościoła, sali. Jak trafisz w miejsce, w którym będziesz miał np. ISO6400, 1/40, f:2, to zrozumiesz, po co jest lampa ;)
Mając obiektyw np. 5.6 musiałbyś podnieść ISO do 512000. Wielu fotografów ślubnych nie błyska, gdy nie musi, bo mając dokładnie takie samo 6d, ale z jasnymi obiektywami, mogą zrobić w miarę poprawne zdjęcia w takich warunkach, w jakich innymi obiektywami albo się nie da, albo wyjdzie obraz w ciapki.
Przebieg ślubu w kościele dla fotografa zaczyna się wizytą u księdza, możliwy dialog:
(Ty) Dzińdybry, ja będę robił zdjęcia na tym ślubie
(Ksiądz) Niech będzie pochwalony... Dobrze, poproszę zaświadczenie o kursie
(Ty) Eeee... Jakim kursie?
(Ksiądz) Aha, w takim razie nie może Pan robić zdjęć.
(Ty) No nie, jak to tak, mam z nimi umowę!
(Ksiądz) Zdarzało się, że fotografowie i kamerzyści nie potrafili się zachować, nie wiedzieli co im wolno, a czego nie, dlatego teraz mamy zasady, opisane we "Wskazaniach...", i każdy fotograf i kamerzysta musi się do nich zastosować. Przepraszam, ale już nie mam czasu na rozmowę, muszę się przygotować.
;-)
Pytanie pomocnicze: masz backup? Co zrobisz, jak np. podczas błogosławieństwa aparat Ci się zawiesi, urwie migawka, padnie akumulator?
Rozumiem, jak pisałem szkło idzie do sprzedaży, myślę o 2 szkłach, 35 f/2.0 USM oraz 85 f1.8 USM. Wolałbym zooma ale canon to f/2.8 i kupę kasy a f/4.0 też będzie za ciemny.
Dziękuję za wskazówki ale już czytałem o tym w necie :) Aaaa, zaskoczę Ciebie, kurs będzie w Warszawie w marcu, więc spokojnie się wyrobię :) Backup będzie, aparat z wypożyczalni C6D, baterie i inne rzeczy kupuję powoli.
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
RobertON
Ja...ja znam odpowiedź. Można użyć telefonu ! Przecież prawie wszystkie mają jakieś aparaty.
To daj mi swój backup a ja dam ci mojego smartfona, mówię ci, zrobisz świetny biznes ;)
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
Leon007
Do przyjaciela. Albo poprosić publiczność.
Daj też do siebie namiary żebyś miał ubaw po pachy :)
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
Tringa
Do **** masz szkło. Jest zdecydowanie dużo za ciemne na reportaż w ciemnym kościele i na ciemnej sali. Co do ustawień to kwestia indywidualna. Na ślubach przysłonę i migawkę mam na manualu, a tylko ISO na auto (oczywiście wcześniej odpowiednio ograniczone z poziomu ustawień w aparacie). Ale znam wielu fotografów, którzy mają swój system. Zależy co dla kogo jest wygodne.
Teraz już wiem. Różnica jak pisałem miedzy moim a np f/2.0 to aż 3EV :shock:, więc swój sprzedaję i myślę o 35 f/2.0 USM oraz 85 f/1.8 USM. Też tak uczynię, testowałem wczoraj takie podejście z manualem. Jasna sprawa, dzięki :)
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
tombas
"Próbowałem pójść z kimś jako drugi fotograf ale pomimo ogłoszenia i próby napisania samemu do kogoś spaliły na panewce."
dlaczego "wstydzisz się' napisac skąd jestes?;)
zapraszam do siebie, na 2-3 imprezy idziemy razem (albo 'urzeknie mnie Twoje folio")ijak sie sprawdzisz to potem dostajesz u mnie zlecenia (i nawet sprzęt) na sluby w terminach w których jestem zajety, kasa do podziału.proste? proste!
Pochodzę z Chełma ale trochę lat siedzę już w Warszawie :) proszę. Propozycja super, odezwę się na pw.
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
xxkomarxx
Masz jeden aparat i bardzo takie sobie szklo. Reportaz to nie modelka w trawie. Moze pasc szklo albo aparat i co wowczas? Koscioly sa nieraz tak ciemne ze majac 35 1.4 ocierac sie mozna o granice poruszenia. Inna rzecz koscioly przewaznie sa dosc wysokie i modzenie lampa moze sie nie udac albo ksiadz zabroni. Na sali pewno ogarniesz bo tam jest czasu mnostwo.
Albo pożycz od kogos sprzet albo mozesz polec a potem bedzie placz. To ze cos ogladales czytales moze sie nijak miec do tego co zastaniesz i jak sobie poradzisz.
Będzie backup i inne szkła. Rozumiem, walka może się zdażyć. A jakie czasy to granica poruszenia? w sytuacji przez Ciebie opisanej jako trudne warunki, podaj jakiś przykład. Jasne, dzięki za wskazówki :)
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
tomfoot
A może Kolega idzie do jasnego kościoła i na wyjątkowo białą salę?
Wszystko będę wiedział na dniach jak tam zajadę a przede wszystkim spiszę umowę i temat będzie już pewny.
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
xxkomarxx
Zawsze trzeba być przygotowanym na te ciężkie warunki a nie liczyć ze moze sie uda.
Jasne, dlatego tutaj z wami piszę, dostosowuję sprzęt, stosuję wskazówki aby nie potknąć się :)
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Może po prostu wypożycz porządne szkło na dwa dni i pozbędziesz się połowy swoich problemów...?
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
bastianpl
Jasne, dlatego tutaj z wami piszę, dostosowuję sprzęt, stosuję wskazówki aby nie potknąć się :)
bardzo wazna sprawa
zadbaj o porządne wifi, żeby mieć dostęp do forum w celu uzyskiwania dalszych wskazówek i porad na bieżąco
aaaaaa i czy zlecający ci robotę wiedza ze ty nie trybisz trybów?
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
rafels3
Może po prostu wypożycz porządne szkło na dwa dni i pozbędziesz się połowy swoich problemów...?
Problemy się dopiero zaczną, bo wypożyczenie szkła na dwa dni kompletnie rozwali 400 złotowy budżet zlecenia.
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
tomfoot
Problemy się dopiero zaczną, bo wypożyczenie szkła na dwa dni kompletnie rozwali 400 złotowy budżet zlecenia.
no nie..., wszak to STOLYCA (bez urazy)
za 4 stówki to się foci u mnie ... (na prowincji)
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
rafels3
Może po prostu wypożycz porządne szkło na dwa dni i pozbędziesz się połowy swoich problemów...?
Co nazywasz porządnym szkłem? Bo raczej potrzebowałbym dwa, chyba że sugerujesz inne rozwiązanie. Tak jak mówiłem, myślę o kupnie 35 2.0, 85 1.8.
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
becekpl
bardzo wazna sprawa
zadbaj o porządne wifi, żeby mieć dostęp do forum w celu uzyskiwania dalszych wskazówek i porad na bieżąco
aaaaaa i czy zlecający ci robotę wiedza ze ty nie trybisz trybów?
Zabawne :lol:
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
tomfoot
Problemy się dopiero zaczną, bo wypożyczenie szkła na dwa dni kompletnie rozwali 400 złotowy budżet zlecenia.
Jeśli mówisz o jednym szkle to chyba z kosmosu wziąłeś tą kwotę. 2 szkła, 2 dni to faktycznie, ale trochę ponad tej kwoty. Ale nie rozważam do momentu obejrzenia kościoła takiej opcji.
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
tombas
no nie..., wszak to STOLYCA (bez urazy)
za 4 stówki to się foci u mnie ... (na prowincji)
Nie zaglądam nikomu do kieszeni, ja pilnuję swojej :)
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Porządne szkło to 24-70L II
Cytat:
Zamieszczone przez
bastianpl
Co nazywasz porządnym szkłem? Bo raczej potrzebowałbym dwa, chyba że sugerujesz inne rozwiązanie. Tak jak mówiłem, myślę o kupnie 35 2.0, 85 1.8.
Naprawdę chcesz kupić dwa szkła za ok 3tyś żeby komuś zrobić zdjęcia? Opłaci Ci się to?
Co do dobrego szkła to zamiast kupna dwóch stałek wypożycz sobie Canona 24-70L II i masz problem obiektywu z głowy. Nie polecam stałek na początek przygody.
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
dokładnie, 24-70 wystarczy, z dwoma możesz się zamotać a jeszcze dodatkowo w stresie upuścić...Wierz mi, jak nie masz doświadczenia w fotografowaniu w kościele, to może się zdarzyć. Trafisz na ostrzejszego księdza, opieprzy cię i będzie po zdjęciach. Wiesz w których momentach lepiej nie latać po kościele ? Tego też proponowałbym się dowiedzieć...
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
bastianpl
Cześć przygotowuję się powoli do swojego pierwszego reportażu ślubnego i napotkałem przeszkodę , stąd ten post i prośba o pomoc. Mój sprzęt to C6D, 28-135mm f/3.5-5,6 IS.
Cześć,
Jeżeli chcesz robić śluby to sprzedaj to szkło w cholerę. Po taniości kup sobie 50/1.8 STM albo drożej 35/2IS. Tym drugim w zasadzie możesz zrobić cały reportaż.
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
becekpl
bardzo wazna sprawa
zadbaj o porządne wifi, żeby mieć dostęp do forum w celu uzyskiwania dalszych wskazówek i porad na bieżąco
aaaaaa i czy zlecający ci robotę wiedza ze ty nie trybisz trybów?
Teraz można zrobić taki live na YT. Wtedy na bieżąco może prowadzący zadawać pytania i otrzymać odpowiedzi na chacie :)
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
robertskc7
Porządne szkło to 24-70L II
Naprawdę chcesz kupić dwa szkła za ok 3tyś żeby komuś zrobić zdjęcia? Opłaci Ci się to?
Co do dobrego szkła to zamiast kupna dwóch stałek wypożycz sobie Canona 24-70L II i masz problem obiektywu z głowy. Nie polecam stałek na początek przygody.
Szkło fajne ale ta nowa wersja to póki co zabójstwo cenowe :roll: Tu nie chodzi o to czy się opłaca ponieważ chcę się reportażem zajmować. Mam jeszcze czas więc jeszcze nie jedna opcja przyjdzie do głowy, ale zapamiętam twoją radę :) Odnośnie stałek to i tak sakwy do tego i wszystko bez zbędnego pośpiechu.
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
af-p
dokładnie, 24-70 wystarczy, z dwoma możesz się zamotać a jeszcze dodatkowo w stresie upuścić...Wierz mi, jak nie masz doświadczenia w fotografowaniu w kościele, to może się zdarzyć. Trafisz na ostrzejszego księdza, opieprzy cię i będzie po zdjęciach. Wiesz w których momentach lepiej nie latać po kościele ? Tego też proponowałbym się dowiedzieć...
Dzięki za radę, ale jak pisałem, sakwy plus mieć plan na zdjęcia w kościele, czyli wiedzieć kiedy jaka ogniskowa i bez pospiechu. Byłem ostatnio w kościele na ślubie, zrobiłem notatki, jeszcze takie dwa razy i będzie zdecydowanie lepiej co, jak i w którym momencie :) dodatkowych rzeczy dowiem się zapewne z kursu liturgicznego w marcu.
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
aptur
Cześć,
Jeżeli chcesz robić śluby to sprzedaj to szkło w cholerę. Po taniości kup sobie 50/1.8 STM albo drożej 35/2IS. Tym drugim w zasadzie możesz zrobić cały reportaż.
Tak chcę. Szkło idzie do sprzedaży, rozważam napewno 35/2IS oraz 85/1.8USM i ewentualnie wynajem 24-70. Tak, to prawda, że 35mm da radę na kościół :)
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
35is oraz 85 1.8 to dobre szkła na początek, jasne ostre stałki. 24-70 ma jedną zaletę, możesz zrobić nim całe wesele i ślub, jest po prostu wygodne. Co do ustawień to idź na żywioł i rób wszystko na manualnych ustawieniach. Jeśli chcesz liczyć że aparat zrobi coś za ciebie to pewnie zrobi w końcu coś źle..
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Długo myślałem nad wyborem. Zdecydowałem że pójdę w żonglerkę i zakupiłem C28/1.8 oraz C85/1.8. Co do ustawień masz rację morfii i w takim trybie będę fotografował po ćwiczeniach które przebyłem w domowym zaciszu. Z kwestii technicznych aparatu pozostał mi jeszcze pomiar światła ale to na inny wątek a ten uznaję za zamknięty.
Mimo trudnego początku jakim było dziwnie/głupio sformułowane pytanie odnośnie trybów, pragnę podziękować użytkownikom tego wątku za wyrozumiałość oraz momentami humorystyczne podejście :lol:
Dzięki!!!
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
bastianpl
Długo myślałem nad wyborem. Zdecydowałem że pójdę w żonglerkę i zakupiłem C28/1.8 oraz C85/1.8.
Kup sobie również dobrą gruszkę do przedmuchiwania matrycy, lustra, obiektywu...
Cytat:
Zamieszczone przez
bastianpl
Co do ustawień masz rację
morfii i w takim trybie będę fotografował po ćwiczeniach które przebyłem w domowym zaciszu.
Życzę powodzenia i duuuuużo szczęścia. Tryb manualny w wielu wypadkach jest niezastąpiony: sala weselna, czasem kościół, ale żeby całość robić w "M" to trzeba mieć naprawdę duże doświadczenie.
Cytat:
Zamieszczone przez
bastianpl
Z kwestii technicznych aparatu pozostał mi jeszcze pomiar światła ale to na inny wątek
Proponuję lekturę na początek: http://www.canon-board.info/tips-and...trefowy-25632/
-
Odp: Reportaż ślubny a tryby aparatu.
Cytat:
Zamieszczone przez
tlustyx
Może lepiej: Ekspozycja bez tajemnic - Bryan Peterson. W tym linku co podałeś jest dużo błędów, komplikuje proste sprawy, a do tego z systemem strefowym to nie ma wiele wspólnego.