Obiektyw fisheye - pytania
Witam i z góry przepraszam za mój brak profesjonalizmu...
Posiadam Canon 500D
zajmuje się fotografią amatorską i robię zdjęcia psom.
Zainteresowała mnie fotografia obiektywem fisheye jak ze słynnego cyklu zdjęć* The Dog - niestety nie mogę znaleźć*autora tych zdjęć.
Czy, żeby robić takie zdjęcia muszę kupić obiektyw za ca 5 tys. zł? Bo są obiektywy po 1 000 zł, a nawet 500 zł
są nakładki... itp.
Nie znam się i nie wiem gdzie szukać informacji.
Mocowanie do 500D to EF i EF-S inne nie wchodzą w rachubę?
Lepszy do tego celu będzie obiektyw 8-15mm, czy samo 15mm?
Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź.
Pozdrawiam
Odp: Obiektyw fisheye - pytania
Możesz kupić samyanga 8 mm f/3,5 - przeznaczony do APS-C (np. canon 500D).
Samyang 8 mm f/3.5 Aspherical IF MC Fish-eye - Optyczne.pl
Przeczytaj test tego obiektywu w podanej lince - jest tam trochę ogólnie o takich obiektywach.
Zobacz na forum zdjęcia i opinie o nim.
Samyang 8 mm wystarczy. 15mm sa do pelnej klatki, efekt rybiego oka bedzi nieznaczny.
Cytat:
Zamieszczone przez
Leon007
czytam, że mechanizm autofokusa to MF, czy przy ruszających się psach i braku możliwości współpracy (psy schroniskowe - nie tresowane ;) ) nie jest koniecznością szukania automatu?
I czy są w przybliżonych kosztach obiektywy z AF?
Dokładnie tak jak przedmówcy.
Na cropie (czyli niepełnej klatce / matrycy APS-C) 15mm to jak 24mm na FF, więc żadne z tego rybie oko.
Dobre jakościowo i tanie szkło to Samyang 8mm, koszt około 1000 PLN. Sam mam i jestem bardzo zadowolony.
Jak będziesz chciała jakiś poglądowych obrazków to daj znać.
P.S. Ostrością się nie masz co przejmować za bardzo, jak przymkniesz przysłonę do 5,6 i odległość ustawisz na około 1m, to ostrość będziesz miała w całym kadrze...
Cytat:
Zamieszczone przez
juli88
czytam, że mechanizm autofokusa to MF, czy przy ruszających się psach i braku możliwości współpracy (psy schroniskowe - nie tresowane ;) ) nie jest koniecznością szukania automatu?