Pierwsza lustrzanka Canon 20D czy nikon D60
Jako że jestem nowym forumowiczem chciałbym wszystkich powitać;)
Przekopując fora nikona oraz canona nie natrafiłem na podobny temat dlatego pozwoliłem sobie takowy założyć i liczę na kilka podpowiedzi - wybrać będę musiał sam.
Od początku: dotychczas cykałem zdjęcia zwykłą cyfrówką to tu to tam, tak po prostu, nie nazwałbym tego nawet amatorstwem. Od jakiegoś czasu zainteresowało mnie to troszkę bardziej (pomyślałem że może wkręcę się w fotografie) powiedzmy przejście z poziomu zwykłego "cykacza" na amatora. W związku z tym narodził się pomysł zakupu pierwszej lustrzanki.
Nie jestem doświadczonym fotografem ani wielkim znawcą sprzętu wszystko ma się odbywać powoli i systematycznie, albo złapię bakcyla albo nie. Postanowiłem ograniczyć się do dwóch firm Canon oraz Nikon (nie faworyzuję tu nikogo). Przekopawszy internet (testy, recenzje opinie i porównania) nadal jestem "głupi", po długich namysłach wybrałem dwa modele Canon 20D oraz nikon D60 oba z kitami 18-55. Dobrze wiem że jest pomiędzy nimi dużo różnic, każdy z nich posiada jakieś wady i zalety jednak nie potrafię sobie odpowiedzieć który będzie lepszy do nauki i dla totalnego laika.
Ogólnie aparat będzie wykorzystywany w różnych sytuacjach przy różnym oświetleniu(przewaga światła naturalnego), różnej pogodzie (ale bez przesady), w pomieszczeniach zamkniętych oraz na otwartych przestrzeniach (ma być uniwersalny). Co ważne będą nim wykonywane zdjęcia osób uprawiających sport.
Dobrze wiem że nie ma rzeczy uniwersalnych i dobrych do wszystkiego, dużo zależy również od obiektywu którego na razie nie zamierzam zmieniać. Ja chciałbym po prostu wybrać ten lepszy:)
Obecnie mam na oku kilka nikonów D60 w cenie ok 500-600 zł oraz jedną 20D (ok 600zł). Wszystkie aparaty z przebiegiem ok 10tys klapnięć.
Pozdrawiam,
Mateusz
P.s budżet max to 600zł
Odp: Pierwsza lustrzanka Canon 20D czy nikon D60
dozbieraj 200pln i kup 40d