zestaw : 5DMKIII + 24-70 2.8 L + 70-200 /2.8 L ii + TC x2 III
Jak w temacie co sądzicie o zestawie dla fotografa którego wiedza nie jest na poziomie profesjonalisty.
Zestaw na początku używany prywatnie do focenia :
- sport i rekreacja , krajobraz , portrety , imprezy okolicznościowe itp.
Zakładam poszerzenie swojej wiedzy i umiejętności do poziomu profesjonalnego , kształcenia się w tym kierunku. I byc może w przyszłości wykorzystania sprzętu w celach zarobkowych.
Budżet przeznaczony 30 tys ,
Napiszcie proszę czy dobrze wybrałem czy może ktoś doradzi cos innego ??
jeszcze raz mój zestaw :
Canon 5d MK III
Canon 24-70 /2.8 L
Canon 70-200 /2.8 L ii
TC x2 III -
Grip
Będę wdzięczny za podpowiedz.
Pozdro
Odp: zestaw : 5DMKIII + 24-70 2.8 L + 70-200 /2.8 L ii + TC x2 III
Zamiast 70-200 i TC może 70-300L a zaoszczędzoną kasę możesz wydać na 16-35/28
Odp: zestaw : 5DMKIII + 24-70 2.8 L + 70-200 /2.8 L ii + TC x2 III
słuszna uwaga , ale kurcze chciałbym tego 70-200 2,8 , bo w połączeniu z TC da to samo co 70-300 , jednakże ten układ będzie czasami wykorzystywany , ja osobiscie wolałbym jasny 70-200 ... ale rozważę Twoją sugestię.
Dzięki
Odp: zestaw : 5DMKIII + 24-70 2.8 L + 70-200 /2.8 L ii + TC x2 III
stałki dokupisz później ;)
Odp: zestaw : 5DMKIII + 24-70 2.8 L + 70-200 /2.8 L ii + TC x2 III
Cytat:
Zamieszczone przez
kordian1000
słuszna uwaga , ale kurcze chciałbym tego 70-200 2,8 , bo w połączeniu z TC da to samo co 70-300 , jednakże ten układ będzie czasami wykorzystywany , ja osobiscie wolałbym jasny 70-200 ... ale rozważę Twoją sugestię.
Dzięki
70-200 2.8 a 70-300L to jak Mercedes i Volkswagen.. 70-200 IS II z TC x2 III współpracuje doskonale (moim zdaniem, a posiadam), tylko czy naprawdę potrzebujesz TC na początek? Pozostałe elementy jak najbardziej, tylko czy 24-70 to wersja II ma być czy poprzednia? Bo moim zdaniem lepiej zakupić dwójkę (znacznie lepszą od mk1), a zrezygnować na razie z TC, które jest relatywnie tanie i można później przy jakiejś okazji dokupić. 24-200 w nowych L-kach to już jest bardzo uniwersalny i wysokiej klasy zestaw reporterski, zwłaszcza w połączeniu z 5D3. Do pełnego szczęścia brak tylko UWA.
Odp: zestaw : 5DMKIII + 24-70 2.8 L + 70-200 /2.8 L ii + TC x2 III
Cytat:
Zamieszczone przez
kordian1000
Jak w temacie co sądzicie o zestawie dla fotografa którego wiedza nie jest na poziomie profesjonalisty.
Zestaw na początku używany prywatnie do focenia :
- sport i rekreacja , krajobraz , portrety , imprezy okolicznościowe itp.
Zakładam poszerzenie swojej wiedzy i umiejętności do poziomu profesjonalnego , kształcenia się w tym kierunku. I byc może w przyszłości wykorzystania sprzętu w celach zarobkowych.
Budżet przeznaczony 30 tys ,
Napiszcie proszę czy dobrze wybrałem czy może ktoś doradzi cos innego ??
jeszcze raz mój zestaw :
Canon 5d MK III
Canon 24-70 /2.8 L
Canon 70-200 /2.8 L ii
TC x2 III -
Grip
Będę wdzięczny za podpowiedz.
Pozdro
Jeśli jeszcze nie kupiłeś i nie jesteś fotoreporterem (nie szybkie akcje sportowe) to radzę zestaw do którego sam doszedłem
- 5D3
- 16-35/2,8 II
- 24-70/2.8 II
- 70-200/4 IS
- dobry statyw "węglowy"
- dobry plecak
Gdyby Ci brakło kasy to zamiast 24-70/2,8 można kupić np. 24-105/4 IS
Dość krętą drogą do wszystkich 4 obiektywów "doszedłem", cały ten zestaw wędruje ze mną "po świecie".
Nie oszczędzaj na statywie/głowicy i na plecaku. Plecak musi spełniać kryterium bagażu podręcznego do samolotu a złożony statyw musi się zmieścić w walizce do luku.
Mimo że 5D3 szumi mało to IS (stabilizacja) przy dłuższych ogniskowych bardzo się przydaje.
W ciągu dnia "na stałe" mam podpięty 24-70, gdy robi się ciemniej to zamieniam na 24-105/IS,
Gdy wyjmuję statyw to wraca jako podstawowy 24-70.
A 16-35 oraz 70-200/4 IS wtedy gdy "trzeba". U mnie to około 10 % - 15 % zdjęć jest to "trzeba"
jp
Odp: zestaw : 5DMKIII + 24-70 2.8 L + 70-200 /2.8 L ii + TC x2 III
Cytat:
Zamieszczone przez
Kuba1
70-200 2.8 a 70-300L to jak Mercedes i Volkswagen.. 70-200 IS II z TC x2 III współpracuje doskonale (moim zdaniem, a posiadam), tylko czy naprawdę potrzebujesz TC na początek? Pozostałe elementy jak najbardziej, tylko czy 24-70 to wersja II ma być czy poprzednia? Bo moim zdaniem lepiej zakupić dwójkę (znacznie lepszą od mk1), a zrezygnować na razie z TC, które jest relatywnie tanie i można później przy jakiejś okazji dokupić. 24-200 w nowych L-kach to już jest bardzo uniwersalny i wysokiej klasy zestaw reporterski, zwłaszcza w połączeniu z 5D3. Do pełnego szczęścia brak tylko UWA.
Dobrze kolega pisze! Kupuj koniecznie te rzeczy na początek jak 5d3, 24-70II i 70-200II. Później sobie dokupisz tc i 16-35, ale myślę, że 24mm masz więc dla 16mm tylko kupujesz 16-35 i pytanie czy będzie Ci potrzebne. Na pewno nie idź drogą typu 70-300 i kasę zaoszczędzisz bo 70-200 to akurat sprzęt wart swojej ceny.
Odp: zestaw : 5DMKIII + 24-70 2.8 L + 70-200 /2.8 L ii + TC x2 III
Właściwie to wątek lekko prowokacyjny. A zdjęcia to Ty już kiedyś jakieś robiłeś? Pokażesz? Czy może dopiero zaczniesz? Jaki sport? I jaka rekreacja. Do ślubów 2.8 i tak nie będzie zbyt jasno.
To co podałeś jest faktycznie drogie i dobre (poza 24-70 (czy to I czy II), który jest tylko drogi) i uniwersalne. Ale jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Do ślubów to raczej tylko stałki.
Wolałbym 16-35 do tego jakieś 50 i do tego 70-200 L II (faktycznie najlepszy wybór w tym zakresie. Masz i jasno w 50 i szeroko i dość długo.
Odp: zestaw : 5DMKIII + 24-70 2.8 L + 70-200 /2.8 L ii + TC x2 III
Cytat:
Zamieszczone przez
Kuba1
70-200 2.8 a 70-300L to jak Mercedes i Volkswagen.. 70-200 IS II z TC x2 III współpracuje doskonale (moim zdaniem, a posiadam), tylko czy naprawdę potrzebujesz TC na początek? Pozostałe elementy jak najbardziej, tylko czy 24-70 to wersja II ma być czy poprzednia? Bo moim zdaniem lepiej zakupić dwójkę (znacznie lepszą od mk1), a zrezygnować na razie z TC, które jest relatywnie tanie i można później przy jakiejś okazji dokupić. 24-200 w nowych L-kach to już jest bardzo uniwersalny i wysokiej klasy zestaw reporterski, zwłaszcza w połączeniu z 5D3. Do pełnego szczęścia brak tylko UWA.
Tak tak mowa tylko o 24-70 II , w sumie I juz chyba nie ma w sklepach....
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
jan pawlak
Jeśli jeszcze nie kupiłeś i nie jesteś fotoreporterem (nie szybkie akcje sportowe) to radzę zestaw do którego sam doszedłem
- 5D3
- 16-35/2,8 II
- 24-70/2.8 II
- 70-200/4 IS
- dobry statyw "węglowy"
- dobry plecak
Gdyby Ci brakło kasy to zamiast 24-70/2,8 można kupić np. 24-105/4 IS
Dość krętą drogą do wszystkich 4 obiektywów "doszedłem", cały ten zestaw wędruje ze mną "po świecie".
Nie oszczędzaj na statywie/głowicy i na plecaku. Plecak musi spełniać kryterium bagażu podręcznego do samolotu a złożony statyw musi się zmieścić w walizce do luku.
Mimo że 5D3 szumi mało to IS (stabilizacja) przy dłuższych ogniskowych bardzo się przydaje.
W ciągu dnia "na stałe" mam podpięty 24-70, gdy robi się ciemniej to zamieniam na 24-105/IS,
Gdy wyjmuję statyw to wraca jako podstawowy 24-70.
A 16-35 oraz 70-200/4 IS wtedy gdy "trzeba". U mnie to około 10 % - 15 % zdjęć jest to "trzeba"
jp
Mam na oku plecak benro CW250 , jest na wysokosc wlasnie pod 5D3 .... hmmm też się kierowałem ku 24-105/4 IS, ale raczej chyba wole jasny 24-70 2,8 II ,
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
jellyeater
Właściwie to wątek lekko prowokacyjny. A zdjęcia to Ty już kiedyś jakieś robiłeś? Pokażesz? Czy może dopiero zaczniesz? Jaki sport? I jaka rekreacja. Do ślubów 2.8 i tak nie będzie zbyt jasno.
To co podałeś jest faktycznie drogie i dobre (poza 24-70 (czy to I czy II), który jest tylko drogi) i uniwersalne. Ale jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Do ślubów to raczej tylko stałki.
Wolałbym 16-35 do tego jakieś 50 i do tego 70-200 L II (faktycznie najlepszy wybór w tym zakresie. Masz i jasno w 50 i szeroko i dość długo.
Dlaczego prowokacyjny ?? Do ślubów itp jest mi daleko ,zestaw i tak od razu nie będzie wykorzystywany zarobkowo. Więc stałki zostawiłbym na później, na początek sporty extremalne ( off road, kitesurfing , motolotnie ) , to co uprawiamy z kumplami . Dodatkowo samoloty i przyroda, dużo podróżuje więc chciabym uwiecznić odwiedzane miejsca.
Rozważe opcje zamiast TC lekko dolozyć i wziasc 16-35 2.8L EF USM II , TC będzie sporadycznie używany , ew jak będą braki to zakupie na szybko TC.
Już się robi mętlik po Twoim poście , rzeczywiście ta 50 może być dobra opcją, ale czy warta zamiany z 24-70 II ???????
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
jellyeater
Właściwie to wątek lekko prowokacyjny. A zdjęcia to Ty już kiedyś jakieś robiłeś? Pokażesz? Czy może dopiero zaczniesz? Jaki sport? I jaka rekreacja. Do ślubów 2.8 i tak nie będzie zbyt jasno.
To co podałeś jest faktycznie drogie i dobre (poza 24-70 (czy to I czy II), który jest tylko drogi) i uniwersalne. Ale jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Do ślubów to raczej tylko stałki.
Wolałbym 16-35 do tego jakieś 50 i do tego 70-200 L II (faktycznie najlepszy wybór w tym zakresie. Masz i jasno w 50 i szeroko i dość długo.
Dlaczego prowokacyjny ?? Do ślubów itp jest mi daleko ,zestaw i tak od razu nie będzie wykorzystywany zarobkowo. Więc stałki zostawiłbym na później, na początek sporty extremalne ( off road, kitesurfing , motolotnie ) , to co uprawiamy z kumplami . Dodatkowo samoloty i przyroda, dużo podróżuje więc chciabym uwiecznić odwiedzane miejsca.
Rozważe opcje zamiast TC lekko dolozyć i wziasc 16-35 2.8L EF USM II , TC będzie sporadycznie używany , ew jak będą braki to zakupie na szybko TC.
Już się robi mętlik po Twoim poście , rzeczywiście ta 50 może być dobra opcją, ale czy warta zamiany z 24-70 II ???????
Odp: zestaw : 5DMKIII + 24-70 2.8 L + 70-200 /2.8 L ii + TC x2 III
Zamiast się głowić, bierz, kupuj i idź fotografować. To co koledzy sugerują 5DMIII + 24-70LII + 70-200/28.LII. Reporterkę, street, krajobraz i rodzinne spokojnie zrobisz. Zawsze możesz dokupić 50/1.4 USM za ok 1000 PLN aby mieć jedną fajną stałke. Albo 85/1.8 USM - fajna portretówka. Później, jak poczujesz potrzebę pozamieniasz stałki na "L". Z 24-70LII nie rezygnuj - świetny uniwersalny, szybki i ostry zoom. Prawie wszystko nim zrobisz.
...możesz tez rozważyć wymianę C70-200/2.8LII na nowego Tamrona 70-200/2.8 VC i do tego Tokinę UWA 16-28/2.8 - tylko szkoda tak zacnego szkła jak Canon 70-200/2.8LII.