Jaka stałka do kompletu z 50mm 1.8 i 85mm 1.8?
Witam,
Chciałbym uzupełnić swój zestaw o coś szerszego. Zależałoby mi na tym, aby łatwiej i przyjemniej wykonywać zdjęcia portretowe całej sylwetki. Posiadam 550D, jestem amatorem a fotografia to dla mnie hobby. Co mam ciekawego i dobrego do wyboru poza nieprzyzwoicie drogimi Lkami?
Pozdrawiam.
Odp: Jak stałka do kompletu z 50mm 1.8 i 85mm 1.8?
C 28mm 1.8 lub C 35mm 2.0
I oczywiście sigmy 30 1.4 starsza i nowa "A".
Ostatnio bawiłem się nową. niesamowicie ostra od pełnej dziury. Na optycznych napisali, że 1.4 używalne ale bez szału...Nie zgadzam się z tym absolutnie, chyba że mieli kiepskawy egzemplarz ;)
Witam . Też mam 550D dokupiłem sigmę 35 1.4 z racji tego, że w przyszłości myślę o 6 D . Miałem tez na 3 tyg sigmę 30 1.4 na cropa (stara wersje ) od 2.0 użyteczna.
Tak jak dj_tomek napisał poleciłbym nową sigmę A 30 1.4
Jeśli jesteś amatorem i używasz puszki z cropem to rozsądnym wyborem będzie 35 2.0.Sigma 35 1.4 jest super szkiełkiem,ale produkowanym pod kątem profesjonalnym.Wówczas namawiałbym, jeśli miałbyś ff.W przypadku 28 1.8 usm nie odczujesz większej różnicy w perspektywie.Poza tym trochę cienko u niej z ostrością w narożnikach.
Cytat:
Zamieszczone przez
majson
J......................W przypadku 28 1.8 usm nie odczujesz większej różnicy w perspektywie.Poza tym trochę cienko u niej z ostrością w narożnikach.
Z tą perspektywą to bym polemizował. Używałem przez dwa lata 28 1.8, wiedziałem jak i kiedy go wykorzystać. Po zakupie 35 musiałem, a właściwie muszę się nauczyć od nowa tej ogniskowej bo niby 7mm, ale mimo wszystko różnica duża, zarówno na cropie jak i na ff. Moim zdaniem 35-ce bliżej do 50-tki niż 28-ki. Dlatego autorowi wątku poleciłbym jednak 28 lub coś jeszcze szerszego.
Pozdrawiam
Cytat:
Zamieszczone przez
Usjwo
...lub 24mm 1.4
Miało nie być L i nieprzyzwoicie drogiego ;), choć to rzeczywiście świetne szkiełko.