super hiper makro z Industarem 61 L/3 MC 50 / 2,8 ?
Hej, czy obiektywem jak w tytule z pierścieniami pośrednimi dałbym radę zrobić takie makro jak na tym obrazu ?
Czy to jest 1:1 ? czy raczej już 2:1 ?
Kurde nie znam się zbytnio na makro stąd moje pytanko czy wymieniony obiektyw z pierścieniami pozwoli uzyskać podobne zbliżenie ?
Odp: super hiper makro z Industarem 61 L/3 MC 50 / 2,8 ?
chyba raczej 2:1, jeden komplet pierścieni może nie wystarczyć, może mieszek pośredni?
jak na takie powiększenie duża głębia ostrości - może zdjęcie było składane z kilku?
jeden komplet pierścieni mam, czyli dokupić musze drugi i to mi pozwoli zrobić jeszcze większe zbliżenie tak ? bo mieszki m42 widzialem po 60 zl..
Cytat:
Zamieszczone przez
v.1958
...
jak na takie powiększenie duża głębia ostrości - może zdjęcie było składane z kilku?
Rozumiem kwiatka można składać z kilku, ale owada jakoś sobie nie wyobrażam, chyba że martwy..., ale ja z macro nie wiele mam do czynienia, więc może mam błędne wyobrażenie...
prosłbym o info czy dokupić jeszcze ejden komplet pierścieni bo jeden już mam... czy kupić mieszek ?
To duży konik i tu jest coś około 2:1. Obiektywem dającym 1:1 + komplet pierścieni można już takie zdjęcie zrobić. Wychodzi wtedy skala 2:1.
Jak masz dokupować drugi komplet i nie zalezy Ci na elektronicznym przenoszeniu mechanizmu przysłony to weź lepiej mieszek i masz wtedy płynną regulację skali.
Ruski mieszek + obiektyw makro 1:1 przy max wysuwie daje 5:1
Cytat:
Zamieszczone przez
takpoprostu
prosłbym o info czy dokupić jeszcze ejden komplet pierścieni bo jeden już mam... czy kupić mieszek ?
a może raynoxa dodatkowo, dla mnie lepszy od pierscieni pośrednich
Raynox DCR-250 MAKRO - Konwerter - Fotozakupy.pl
Bogdan - to jest dobre rozwiązanie, ale używając pierścieni masz zerowy spadek jakości zdjęć. Przy Raynox dochodzi soczewka i już się tracie. No ale jak nie potrzeba jakiejś hiper jakości to jest to bardzo dobra alternatywa