zdjecia lampionow robione noca - pomoc
witam, jak w temacie,
pytam po uprzednim wyszukaniu slowa lampion w szukajce, nic nie wyszukalo.
prosze o wskazowke, rade, jak zrobic takie zdjecie, poniewaz nie bede mial czasu tudziez momentu na proby.
zostalem poproszony o zrobienie takich zdjec na slubie znajomych - od razu dodam ze nie jestem zadnym slubnym fotografem.
zdjecia mam zrobic ok 21 czyli w ciemni :) lampiony beda puszczane oczywiscie w niebo z jakims tam swiatlem w postaci podgrzewacza, aczkolwiek do konca tego nie wiem.
jak ustawic aparat - czas ? jaki tryb.
bede miak jedno body - 7d + 17-40 + lampa 430 ex. - niestety nic wiecej :(
dzieki za wskazowki
pzdr
Odp: zdjecia lampionow robione noca - pomoc
lampe zostaw w plecaku, priorytet przesłony, iso dopasuj takie zeby nie poruszyć
potem ewentualnie korekta ekspozycji i będzie dobrze :)
Tutaj będzie kilka zdjęć z lampionami:
http://tinyurl.com/9tdj92o
http://tinyurl.com/cknrvg8
Sprawdź sobie jaki efekt chcesz uzyskać a potem na wybranych fotach sprawdzaj dane exif
No z F4 będzie ciężko ale cóż.. Iso na Max, punktowy pomiar na buzie czy lampion żeby aparat nie wydłużał czasu na ciemnych partiach obrazu a później to wyciąganie z cieni :) Niestety przy ciemnym szkle licz na konkretne szumy:)
Powodzenia i wrzuć jak zrobisz:)
Ps. Lampion to znów nie tak droga sprawa, możesz kupić jednego i spróbować ;)
Pstrykałem takie cuś w ub. roku, tyle że na 5d MkI z EF35/2.0
Moja rada: jak już napisano lampa do plecaka, ale tryb to tylko MANUAL! Jak dasz pomiar na lampion do dostaniesz czas 1/500 i ciemność wszędzie poza lampką od lampiona. Daj ISO 3200-6400, czas 1/20 - 1/30, pstryknij kilka fotek (mija kilka dobrych minut od zapalenia lampiona do momentu jego puszczenia), zobacz co widać i daj ew. poprawki - znaczy się wydłuż czas ;-)
Przykład z 5d:
p.s.:
O co chodzi z tym 17-40? W stopce masz 17-55/2.8 i 50/1.8?
--- Kolejny post ---
Przeszukałem CB i znalazłem jeszcze to (post 30):