Witam, chciałbym się zapytać czy ktoś porównywał komplet stałek (28 1.8, 50 1.4, 85 1.8) z zoomem 24-70L 2.8 ? Mianowicie chodzi mi o porównanie w jakości zdjęcia, dlaczego stałki a nie zoom i odwrotnie.
Wersja do druku
Witam, chciałbym się zapytać czy ktoś porównywał komplet stałek (28 1.8, 50 1.4, 85 1.8) z zoomem 24-70L 2.8 ? Mianowicie chodzi mi o porównanie w jakości zdjęcia, dlaczego stałki a nie zoom i odwrotnie.
podpisuję się pod pytaniem
Przez kilka dni stałem przed podobnym dylematem i postawiłem na stałki(tyle,że zamiast 85-ki mam 100/2).Oczywiste zalety to światło i waga.Tam gdzie zoom dopiero się zaczyna(2,8) stałki oferują sporo lepszą jakość.
Jeżeli ktoś jednak nie ma czasu na zmianę obiektywów może mieć dylemat.
Ja na szczęście go(czas) mam :mrgreen:
Rzecz gustu.
Jak przedmówca wspomniał, że światło czasami się przydaje. Dla mnie zoom ma zalety ze względu na mój styl fotografowania :grin:
Indywidualne predyspozycje.
Tutaj, w tym zestawieniu to wziąłbym te stałki do tego rodzaju fotografii.
Mi brakuje właśnie tego 28mm. O innych potrzebach nie piszę ;)
Bierz stałki.
Tak jak napisał kolega wyżej "nie trzeba żonglować szkłami" robiłem kilka wesel ale zawsze zoomem i nie wie jak będę sobie radził ze stałkami. Z tego co czytałem to większość używa stałek czyli krótko mówiąc można ! :) Sądząc po waszych odpowiedziach również polecacie stałki więc zapewne są lepsze. Mile widziane kolejne opinie i sugestie.
wszystko zależy do czego to ma być.
jeżeli jest czas na zmiany i liczy się przede wszystkim jakość, to stałki. np. do studia - stałki. na ustawiane foty - stałki. sesje z modelką - stałki. trudne warunki - koncerty - stałki (na 2 body).
cała reszta - reporterka, wyprawy, eksploracja, street - zoom(y).
wiele razy zaczynałem jakieś reporterki stałkami - "bo lepsze foty będą" - ale po godzinie walki szkłami zapinałem zooma i tak już zostawało do końca (co najwyżej przepinając zoomy szeroki/tele).
ostatecznie można powiedzieć, że mam dwie torby - jedną ze stałkami, a drugą z zoomami - przekładam tylko body (i 50/1.4 na wszelki wypadek) i to wszystko.
wszystko zależy jedynie od celu. 8-)
i jeszcze od tego, czy to ma być do APS-C czy do FF.