-
70-200 f4 L zapytanie
Czołem
W związku z zamiarem zakupu w/w obiektywu mam pytanie do użytkowników w/w sprzętu. Otóż przy ogniskowej ok 170-200 mm przesłona ok 7 - 10 ISO ok 400 przy jakim czasie jesteście w stanie zrobić nieporuszone zdjęcie.
Fotografuję głównie krajobrazy i doszedłem do wniosku że zamiast kupować D90 + 70-300 vr lepiej dołożyć ok 1500 zeta i kupić 50D + 70-200 f4 L. Oglądając swoje fotki z D80 + 18-200vr stwierdziłem iż większość zdjęć była robiona w zakresie ogniskowych od 150 do 200 mm więc tele od Canona byłby świetnym rozwiązaniem.
Jeśli ktoś będzie w stanie wysłać fotki krajobrazów zrobione w/w obiektywem będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
-
1/250-1/320 i krotszy, niezaleznie od ISO czy przyslony a takze czy to bedzie Canon czy Nikon bez wlaczonej stabilizacji na niepelnoklatkowej matrycy.
-
Zdjęcia obiektywu Canon EF 70-200mm f/4L USM znajdziesz tu:
Canon Digital Photography Forums > 'Equipment Talk' section > Canon EF and EF-S Lenses > Lens Sample Photo Archive > Canon EF 70-200mm f/4L USM
http://photography-on-the.net/forum/...d.php?t=142739
I bliższe podwórko:
Canon Board > Osprzet Dedykowany > Obiektywy > Canon 70-200 4,0L - Najlepsze zdjęcia !! TYLKO ZDJĘCIA BEZ KOMENTARZY! MAX 800PX
http://canon-board.info/showthread.php?t=30189
-
około 1/200. Trzymając stabilnie (za osłonę przeciwsłoneczną) i mniej. Akceptowalne wychodzą przy 1/100 - 1/125.
-
1/60 jeszcze da się. 1/30 da się, ale tutaj trzeba trochę ćwiczyć postawę i oddech, i jednak czasami się poruszy.
No i bezsprzecznie, zgodnie z tym co napisał przedmówca, podparcie dłonią na końcu obiektywu. Przy dłuższych czasach, jest juz cca. 40-60% poruszonych.
-
1/30 to się niby da, jakoś po środku ogniskowych. Ale to jak ma się o co oprzeć. Na mieście minimum sensowne to 1/60 na 130mm, na końcu musi być szybsza migawka, nie ma rady na to ;)
-
Przełącza się na szybką serię (6kl/s - w 40D) i można przy długich czasach zejść naprawdę nisko. Przy odrobinie szans jedno na 5 zdjęć wyjdzie dobrze. Technika się sprawdza szczególnie na koncertach, gdzie trzeba zastosować długie ogniskowe, a jest ciemno. (szczególnie na Nosowskiej :D)
-
Wszystko to kwestia treningu, ja przy 200mm na 40D jestem w stanie zrobić nieporuszone zdjęcie przy 1/50, ale muszą być przy tym na prawdę sprzyjające warunku (zero wiatru itp.)
-
A tak z innej beczki. Przy 200mm na IS jakie czasy trzeba utrzymac bo mam chetke na 70-200 ale na IS narazie mnie nie stac. Zastanawiam sie czy warto czekac i zbierac. Dodam ze nie mam zbyt stabilnych rak.
-
Bez względu na to co inni piszą, ja się wypowiem, że bezpiecznie z ręki:
- bez stabilizacji 1/160s
- ze stabilizacją 1/30s.