-
Poruszone zdjęcia 5D + 24-105 + 580EX II
Witam,
Początkującym raczej nie jestem, ale czegoś nie rozumiem na moich ostatnich zdjęciach... Spójrzcie proszę na fotki (średnio co 3 moje zdjęcie w reportażu takie wyszło) A oto niektóre przykłady, które wyszły poruszone (mały resize, bez obróbki):
Lampa, nieporuszone
Lampa, tu pani składająca życzenia poruszona
Lampa, wszystkie osoby poruszone
Lampa, poruszone (nieostre?)
Lampa, nieporuszone (dlatego, że nie było dużego ruchu?)
Lampa, wszystkie osoby poruszone
Jak wyżej, ale musznik ostry - nieporuszony?
Bez lampy ostre, nieporuszone
Bez lampy poruszone
Lampa, poruszone
Lampa, poruszone
Lampa - ręce i włosy poruszone, łańcuszek ostry
Lampa - głowy i ręce poruszone
Lampa, mało światła zastanego - zdjęcie nieporuszone
Lampa, w miarę dużo światła zastanego, poruszone
Lampa, dużo światła zastanego, poruszone
WTF robię źle? Nigdy wcześniej nic takiego mi się nie zdarzyło. Parametry podobne na wszystkich zdjęciach, błyskane lampą skierowaną prosto w górę z wysuniętym plastikowym daszkiem (oprócz 2 sztuk).
Nie wiem, czy ma tu znaczenie dużo światła zastanego, bo im więcej tego światła tym bardziej poruszone były zdjęcia. W sensie ruchome elementy na zdjęciach są poruszone - dlaczego?
Przecież lampa ma zamrozić ruch... Sprzęt w tytule.
-
Dobrze kombinujesz. Lampa zamrozi ruch, jeśli jest jedynym/dominującym żródłem światła. Tutaj tak nie jest. Miałeś sporo światła zastanego i to ono spowodowało, że przy czasie 1/60 np. pani składająca życzenia (i pewnie w charakterystyczny w takich sytuacjach sposób energicznie potrząsająca głową) jest nieostra. Musiałbyś skręcić przysłonę tak mocno (przy tym czasie), żeby bez lampy fota wyszła prawie czarna i dowalić jakąś mocną lampą, ale łatwiej byłoby podnieść iso w ten sposób skracając czas :)
-
a wez sobie zrob liste jaki byl czas ekspozycji na ktorym zdjeciu, a w kolumnie obok jak bardzo wydaje sie poruszone.
jesli dostrzezesz jakas zaleznosc, to masz swoja odpowiedz. a jestem gotow postawic flaszke, ze taka zaleznosc szybko dostrzezesz
-
Dzięki za podpowiedzi, więc jaki jest pi*drzwi bezpieczny czas, aby przy takich okazjach osoby nie wyszły poruszone na zdjęciach (wiem, że są różne warunki itp itd, ale może coś ok 1/125, 1/160)?
Cytat:
Zamieszczone przez
akustyk
a wez sobie zrob liste jaki byl czas ekspozycji na ktorym zdjeciu, a w kolumnie obok jak bardzo wydaje sie poruszone.
jesli dostrzezesz jakas zaleznosc, to masz swoja odpowiedz. a jestem gotow postawic flaszke, ze taka zaleznosc szybko dostrzezesz
No właśnie pierwsze 1-3 oraz 6-7 są z czasem 1/60
Reszta 1/80, poza 1/60 na fotce 11 oraz 1/100 na fotce 14.
Nie widzę zależności, no chyba, że czasy dłuższe niż 1/100 skutkują takimi efektami podczas światła dziennego (zastanego).
Akustyk - postawię Ci flaszkę (oczywiście weselną - bo mam ich kilka a nie piję alkoholu), jak wyłożysz mi na tacy mój błąd - chyba, że już go napisałem ;)
-
Cytat:
Zamieszczone przez
Barthek1983
No właśnie pierwsze 1-3 oraz 6-7 są z czasem 1/60
Reszta 1/80, poza 1/60 na fotce 11 oraz 1/100 na fotce 14.
Nie widzę zależności, no chyba, że czasy dłuższe niż 1/100 skutkują takimi efektami podczas światła dziennego (zastanego).
Akustyk - postawię Ci flaszkę (oczywiście weselną - bo mam ich kilka a nie piję alkoholu), jak wyłożysz mi na tacy mój błąd - chyba, że już go napisałem ;)
wydaje mi sie, ze czasy sa na granicy zamrozenia ruchu gdyby nie uzywac lampy. i gdzieniegdzie ludzie ruszali sie za szybko. na przykladzie zdjec 1-2: mloda jest ostra, bo sie nie wiercila. ale laska skladajaca zyczenia na jednej focie juz nie.
ja bym kombinowal w desen skrocenia czasow i przeniesienia zrodla swiatla glownie na lampe - wiecej z blysku, mniej z zastanego. bo jak blysk jest glownym zrodlem swiatla w scenie, to takie wrazenie nieostrosci nie powstanie.
moim zdaniem jednak rzecz za dlugich czasow.
-
jeżeli robiłeś na funkcji Av, to - jak powyżej - aparat stara sie wykorzystać całe światło zastane jako główne/dominujące. Lampa rozświetla cienie, ale nie zamraża ruchu.
Jeżeli robiłeś w M, to zbyt długi czas pozwolił światłu zastanemu na dominację, powodując ten sam efekt.
Flaszka dla Akustyka :-)
-
Cytat:
Zamieszczone przez
ARN
jeżeli robiłeś na funkcji Av, to - jak powyżej - aparat stara sie wykorzystać całe światło zastane jako główne/dominujące. Lampa rozświetla cienie, ale nie zamraża ruchu.
Jeżeli robiłeś w M, to zbyt długi czas pozwolił światłu zastanemu na dominację, powodując ten sam efekt.
Flaszka dla Akustyka :-)
Robiłem głównie na M. Będę miał nauczkę na przyszłość, dzięki za wyjaśnienie, już myślałem o początkach Parkinsona, chwiejącej się matrycy lub uszkodzonej stabilizacji :)
No to kiedy chłopaki pijemy ? :D
-
Przecież nie pijesz alkoholu?;)
Btw - takie minimalne poruszenie w czym przeszkadza?;)
-
Cytat:
Zamieszczone przez
wojkij
...
Btw - takie minimalne poruszenie w czym przeszkadza?;)
W oglądaniu fotki 100%, jak przystało na to forum :mrgreen:
-
Jak powyżej o zamrażaniu ruchu przez lampę i stara zależność dla ogniskowej 100mm-czas najmniej 1/100s, ogniskowa 200mm-czas 1/200s itd.
I odporność na stres lub kielicha przed imprezą żeby się wyluzować i uspokoić ręce.