7D + c 10-18, a może 10-22
Cześć
Po dłuższym czasie postanowiłem wrócić do amatorskiej fotografii (pewnie z 10 lat przerwy).
Dotychczas korzystałem z Canona 30D + Tamron 17-50 + lampa 430 (wszystko się znalazło :))
Od kilku dni czytam wątki, przyglądam się co obecnie jest na rynku i co się zmieniło od tamtej pory.
Moje potrzeby sprzętowe skierowane będą na początku przede wszystkim do fotografii krajobrazowej (góry, morza itd), ze względu na podróże które lubię ;)
Dlatego wstępnie rozważam zakup Canona 7D mkI (używanego) + szerokiego szkiełka np canon 10-18 lub canon 10-22.
Ekwiwalent który jest przy matrycach APS-C zmusza mnie niejako do zakupu czegoś szerszego niż 17-50, ponieważ bardzo lubie szeroką perspektywę.
Nie ukrywam, że pewnie od czasu do czasu skorzystałbym z trybu video, ale to wyszło by w praniu bo jednak GO-PRO pozwala na dużo.
Mam nadzieję, że pomożecie :)
Odp: 7D + c 10-18, a może 10-22
Krajobraz, czyli chyba duża głębia ostrości, i kadry, które "nie uciekają" - jeśli tak, to może coś innego niż 7d, którego największą zaletą jest szybkość i AF?
Filmowanie sugerowałoby np. 70d (inny AF w trybie video).
Odp: 7D + c 10-18, a może 10-22
70D z DualPixel plus 10-18STM i masz fotografowanie i filmowanie załatwione na "amen". Miałem taki zestaw i się dobrze sprawdza. 70D zamieniłem na 80D ale tylko dlatego że była okazja - nietrafiony prezent znajomego i możliwość kupna nówki 1000zł taniej niż w sklepie. 70D ma nie tylko nowa rewolucyjną technologie ostrzenia w LV ale też nową lepsza matrycę niż stary 18MPx wielokrotnie odgrzewany kotlet.
A 10-18STM to chyba najlepszy UWA do cropa w Canonie. Miałem i optycznie był świetny (poza puszczaniem flar w silnym Słońcu). Niestety to szkło jest bardzo delikatnie zbudowane a ja biegam, jeżdżę rowerem i chodże po górach z lustrem i obiektywami. Tu się stuknie, tam się puknie ;-) i obiektyw się sypie. Teraz zmieniłem na nowego Tamrona 10-24, którego po tygodniu testowania zwróciłem do sklepu - polecam lekturę innego wątku:
http://www.canon-board.info/obiektyw...vc-hld-105599/
I wracam do 10-18STM. 10-22USM optycznie jest taki sam jak 10-18STM, AF dziala podobnie ale STM lepiej nada się do filmowania i do tego ma stabilizację. Większa jasność 10-22 w zastosowaniach krajobrazowych nie ma znaczenia.
Polecam lekturę porównania tych 2 obiektywów:
Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM Lens Compared to EF-S 10-22mm USM Lens
Odp: 7D + c 10-18, a może 10-22
Cytat:
Zamieszczone przez
Suchy
70D z DualPixel plus 10-18STM i masz fotografowanie i filmowanie załatwione na "amen". Miałem taki zestaw i się dobrze sprawdza. 70D zamieniłem na 80D ale tylko dlatego że była okazja - nietrafiony prezent znajomego i możliwość kupna nówki 1000zł taniej niż w sklepie. 70D ma nie tylko nowa rewolucyjną technologie ostrzenia w LV ale też nową lepsza matrycę niż stary 18MPx wielokrotnie odgrzewany kotlet.
Rozważałem właśnie taką opcję. Natomiast pojawiły się pewne wątpliwości.. czy warto dokładać 1000pln.
7d można kupić za ok 1700pln, 60d troszkę tanie, a 70tka to już minimum 2500-2700, wtedy zaczyna się rozkminianie czy nie lepszy byłby 5d mkII ;)
70d ma faktycznie aż taką przewagę na 7d i 60d?
Cytat:
Zamieszczone przez
Suchy
A 10-18STM to chyba najlepszy UWA do cropa w Canonie. Miałem i optycznie był świetny (poza puszczaniem flar w silnym Słońcu). Niestety to szkło jest bardzo delikatnie zbudowane a ja biegam, jeżdżę rowerem i chodże po górach z lustrem i obiektywami. Tu się stuknie, tam się puknie ;-) i obiektyw się sypie.
W sumie tego się boję, bo dokładnie jak Ty jestem bardzo aktywną osobą.
Góry, różnego rodzaju zawody itp.
Mam nadzieje, że nie jest to sprzęt który sypię się w rękach
Cytat:
Zamieszczone przez
Suchy
10-22USM optycznie jest taki sam jak 10-18STM, AF dziala podobnie ale STM lepiej nada się do filmowania i do tego ma stabilizację. Większa jasność 10-22 w zastosowaniach krajobrazowych nie ma znaczenia.
No właśnie.. Wrzuciłem 10-22 bo gdzieś tam z tyłu głowy mam możliwość użycia go w pomieszczeniach.
Np nieduży pokój, jakaś impreza .. a nóż się przyda.
Czyli generalnie w przypadku szkła prawdopodobnie dobry typ wskazałem, pozostaje jeszcze dobór puszki.
Odp: 7D + c 10-18, a może 10-22
Moim zdaniem, do celów wymienionych w pierwszym poście 70D będzie znacząco lepszy.
Odp: 7D + c 10-18, a może 10-22
Cytat:
Zamieszczone przez
Suchy
Moim zdaniem, do celów wymienionych w pierwszym poście 70D będzie znacząco lepszy.
I biorę je poważnie pod uwagę. Dzięki za pomoc :)
Czy ktoś podrzuci jeszcze jakąś sugestie?
Odp: 7D + c 10-18, a może 10-22
A 80d do krajobrazu będzie znacznie lepszy niż 70d (i 5dmk2 też), ze względu na poprawiony DR ;)
Dodatkowo w przypadku c10-18mm zastanawia mnie to, czy ten obiektyw przeżyje przymocowanie holdera filtrów prostokątnych...
Odp: 7D + c 10-18, a może 10-22
Odp: 7D + c 10-18, a może 10-22
Byłem dzisiaj w sklepie pomacać 70-tke. Podszedł wygadany sprzedawca żeby "pomóc" i jeszcze bardziej zamieszał..
Mówi, żebym brał Nikona d7100 :) Jak twierdzi 70D jest znacznie słabsze od Nikona, nie mówiąc o 7D, które ma się nijak do NIKONA.
Wymieniał kupe argumentów technicznych, kończąc na znacznie lepszym obrazku z nikona.
Czy ktoś z Was miał okazję testować?
Jeśli chodzi o tzw leżenie w ręce, jeden i drugi mi odpowiada.
Odp: 7D + c 10-18, a może 10-22
He, he... Na forum Canona odpowiedź będzie raczej znana ;-) Moim zdaniem trzeba patrzeć całościowo czyli aparat + szkła + osprzęt. Czasami coś z tej triady już masz i wtedy zakup jest niejako zdeterminowany. Czasmi planujesz coś kupić i wtedy wybór jednej rzeczy pociąga za sobą cała resztę.
Potencjalne przewagi Nikona to moim zdaniem większa możliwość wyciągania szczegółów z cieni przy zdjęciach o bardzo dużej dynamice. U Canona bywało z tym kiepsko w porównaniu do innych producentów. Kiepsko w porównaniu bo jak wyciągało się o 2EV to nic złego na fotce się nie działo, ale w Nikonie można było pociągnąć ze 4EV. W 70D nastąpiła poprawa, aczkolwiek nie rewolucyjna (stąd właśnie moje sugestie zakupowe). Rewolucję mamy dopiero w 80D ale to już drogawy zakup.
Co masz na myśli pod pojęciem jakość obrazka? Jpeg wypluwany przez puszkę? Tu Canon wydaje się być lepszym. U innych producentów słyszy się często zarzutu o różne zafarby zafałszowania kolorów zaś canonowskie jpegi uchodzą za bardzo dobre. Z kolei jak będziesz robił w rawach to większość zależy od Ciebie. Istotnie matryce Nikona pozwolą na nieco większe wyciąganie z cieni niż Canony (z wyjątkiem 80D) ale w normalnych fotkach krajobrazowych raczej nie ma potrzeby ciągnąc więcej niż o ok. 2EV. A na to pozwoli bez jakiegokolwiek problemu każda matryca każdej w miarę współczesnej lustrzanki.
Pobaw się menu w obu systemach, moim zdaniem Canon przewyższa ergonomią Nikona (ja jestem starym canonierem a moja dziewczyna jest urodzoną nikoniarą - ja nie umiem się odnaleźć w jej aparacie).
No i najważniejsza rzecz - szkła!!! Co chcesz podpinać a co oferują oba systemy i w jakich cenach? Pisałeś na początku o 10-18STM ora zo filmowaniu. Takiego szkła z takim przystosowaniem do filmu i z taką ceną u Nikona brak...