Bez przesady.
Wersja do druku
ale kombinujecie. Co ma do rzeczy cena metalowej stopki?
Tu chodzi o cenę naprawy, a nie o cenę produkcji.
Opcja 1. stopka plastikowa. Psuje się (wyłamuje) - do wymiany mały plastikowy tani duperelek.
Opcja 2. Stopka metalowa. Psuje się obudowa lampy błyskowej lub narusza konstrukcja body - wyginają sanki, wyrywają śruby.
Koszty której z napraw wolicie ponosić?
Metalowe stopki są wbrew pozorom na rękę producentowi, nie użytkownikowi. Producent za matalową skasuje więcej i za naprawę będzie kasował tez większe pieniądze.:mrgreen:
nie wiem czy to ironia czy nie ;-)
idac tym tokiem myslenia, to samochody powinny byc z plastyku, najdrozszy sprzet audio tez itd
a jednak taki 1D drozszy konstrukcyjnie zdecydowanie mniej sie psuje mechanicznie niż tanie 500D itp
ja zdecydowanie wole miec cos drozszego/solidniejszego konstrukcyjnie i rzadko lub w ogole tego nie naprawiac, niz z tania rzecza latac ciegle do serwisu na tanie naprawy ;-)
Nie, to nie ironia.
W praktyce to ile razy naprawiałeś plastikową stopkę, że piszesz o ciągłych naprawach? Podejście teoretyczne rózni się od praktycznego. Ja przez 20 lat zawodowego fotografowania wyłamałem plastik w stopce 2 razy. Raz w kostce - przejściówce za kilkadziesiąt zł, raz w nadajniku radiowym (sklejone "minutką", działa do dziś). W lampie - nigdy. Nie szukajmy problemów tam, gdzie ich nie ma.
No ja też jestem zadziwiony jak można takie coś połamać. Aparatem się nie rzuca :P
no skoro sam producent zrobil plastykowa aby sie polamala w razie czego to widocznie mozna ;-)
ja sie bede upieral ze ten plastyk bedzie sie szybko scieral i rysowal, oby nie pekal, a wszystko przez czeste mocowanie wlasnie do uchwytow pod parasolke, bo z body nie powinno byc problemow
ja moje PW mocuje na wysiegniku na srube statywowa
Połamałem stopkę na pół w sb-28, spadła mi przypadkiem z jakiś 5 cm. Więc metalowa to jednak kompletnie inna bajka.
Od dwoch dni probuje sparowac ze soba dwa flexy i juz mi rece opadaja:(
Czy ktos z Was mial z tymi jakies problemy czy moze problem tkwi we mnie? :)
W ogole.
Robilam tak jak kazali czyli trzymam jeden przez 10 sekund, po 4 pomaranczowych blyskach puszczam, wlaczam drugi, zaswieca sie na zielono. Prawidlowo, prawda?
Probowalam tez ustawic w utility ale nadal to samo. Swoja droga ten program dla osoby zaczynajacej zabawe z blyskiem jest troche niezrozumialy.
dokladnie, napisz co jest nie tak,
ja w zasadzie nic nie konfigurowalem w moich PW, po prostu prosto z pudelka podlaczylem i dzialaly jak trzeba, potem tylko musialem czas synchronizacji dla 5D ustawic na 1/200s bo fabrycznie jest ustawiony krotszy.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
nie odpala Ci w ogole lampy? jak je podlaczasz?
w tym programie nic nie ruszasz, tylko czas synchronizacji ustawiasz taki jakie ma Twoje body (pierwsza zakladka)
chodzi o High Speed Sync - ustawiasz o jeden stopien wiekszy niz ma Twoj aparat, czyli jesli aparat ma czas synchronizacji z lampami 1/250 to w ustawieniach ustawiasz 1/320
Hyper sync offset nie ruszasz, chyba ze zobaczysz wlasnie zla synchronizacje z lampami (odpalania nie w tym czasie co trzeba)
oczywiscie w obu flexach masz ustawione C1? kanały tez masz takie same?
coś nie tak chyba robisz bo 10 sekund i błyski to o ile pamiętam reset do fabrycznych robi..
ja robilem tak że learn/test jakieś 6-8 sekund (migał na czerwono) potem puszczałem i 2 razy test na 2gim.. (piszę z pamięci ale robiłem to ze 3 razy i zawsze jakoś tak działało).. na tyle to intuicyjne było dla mnie że nie czytałem instrukcji do tego programowania, dopiero potem jak chciałem zresetować to sprawdzałem jak i te 10sek i 4 błyski zapamiętałem
oczywiście na tych samych kanałach ustawione
Tak, tak dwa flexy ustawione sa tak samo.
Moze jednak robie cos nie tak podczas parowania?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Arturs tutaj jest wyjasnione jak to robic.
ale chodzi o to ze nie trzeba nic ze soba parowac, ja nigdy tego nie robilem, parowanie jest po to ze jak masz inne kanaly ustawione na Flexach to szuka tych kanalow automatycznie (czyli w plenerze jak nie masz dostepu do kompa)
napisz w punktach dokladnie co robisz i jak wszystko ustawiasz
właśnie zresetowałem sobie wszystko do fabrycznych ustawień i flexy tt5 są ze sobą "sparowane" po resecie.. do nich trzeba doprogramować tt1 -
robi się to tak że faktycznie przyciskasz 10sekund test, 4 razy na pomarańczowo błyśnie i potem świeci na pomarańczowo.. wtedy na drugim test jakieś 3 sekundy trzymasz i tyle (albo kilka razy test na tt1) - jak "załapie" to dioda błyśnie
przestawiłem sobie kanały i wszystko nauczyłem na nowo tak jak wcześniej - śmiga bez problemu
Jeju! dziala:)
Namieszalam jak to baba ;)
Niepotrzebnie parowalam. Teraz sresetowalam do fabrycznych ustawien i jest ok!
Dzieki panowie:)
Odwoluje:(
Zadzialalo raz i znowu kicha. Po wscisnieciu spustu tt5 pod lampa wesolo mruga na czerwono i nic.
??? a możesz rozwinąć i rozpisać po kolei?
tzn. masz 2 szt. tt5?
jeden na aparacie, na drugim lampa? jaki aparat i lampa?
czy jak naciśniesz test na jednym to na drugim czerwone się zapala? i odwrotnie?
czy jak na tt5 jest lampa a na drugiej naciśniesz test to coś się dzieje?
w jakim trybie jest lampa?
Mam 2xtt5 (jeden na aparacie, drugi pod lampa), 5D i 580 II.
Jak wcisne test na "wysylaczu" to na "odbieracz" mruga szybko 5 razy na czerwono. To samo dzieje sie jak robie zdjecie.
Jak wciskam test na odbieraczu to wysylacz mruga dlugo 2 razy na czerwono.
Lampa jest na eTTl ale to samo dzieje sie na M.
to jest coś nie tak z ich ustawieniami - po naciśnięciu testu czerwona powinna zaświecić około 1s..
a w normalnym stanie nie migają na czerwono..?
znalazłem jeszcze takie coś w opisie:
If you are transmitting on a Standard channel, and wish to trigger a remote Speedlite, the Speedlite must
be set to manual mode. If the Speedlite in the shoe of the remote FlexTT5 is set to E-TTL, the LED on the
FlexTT5 will blink red indicating an error. Set the flash to manual.
ale to chyba nie to..
może to:
Triggering: a pulsing red LED in sync with TEST indicates normal transmission. If TEST is held for 10
seconds, LEARN mode will be activated – see LEARN mode for information. A short red blink in sync
with the camera’s trigger indicates normal transmission or reception.
Red blinking indicates an error condition. Power off the unit, reseat all connections, and power back
on. If the error persists, verify your settings. For example if you are using a Standard channel to trigger
a FlexTT5 with a Speedlite in it set to E-TTL, this is an error. The flash needs to be set to manual (See
Manual Mode for more information).
Tak jak pisalam wczesniej, to samo dzieje sie na maualu:(
Moze powinnam uzywac jednego flexa jako wysylacza tylko a drugiego jako odbieracza? Ale to chyba nie mialoby sensu...
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Arturs juz resetowalam i wlasnie po tym resecie zadzialalo... raz.
sprawdź na kompie czy ustawienia są takie same .. do tego zresetuj jak piszą przez włączenie z przytrzymanym testem do czterech zielonych błysków..
po zresetowaniu zmień w kompie kanały przy c1 na inne - jakieś wysokie - 20 czy coś (może coś zakłóca itp. ) .. potem daj set both, potem podłącz drugi i daj replicate..
potem naucz jeden drugiego.. powinno być ok
aha - i najpierw bez lampy i aparatu spróbuj - powinno na czerwono około 1s zaświecić jak ok będzie
Arturs te kanaly ustawic na 20 czy moze 2? U mnie jest tylko od 1 do 3.
Kote ma pozmieniac: tx czy rx tez? Standart czy controlTL?
Przepraszam za takie lamerskie pytania ale w ogole sie na tym nie znam...
Dodam jeszcze, ze te flexy sa europejskie i maja najnowsze firmware.
Dziala.
Wyciagnelam baterie, zresetowalam po raz 3 i jest ok.
pisałem o obu kanałach - zwłaszcza tym "Standard".. w sumie to z instrukcji nie wynika które kanały są kiedy używane - z tego co wyczytałem to te controlTL to są do trybu uczenia - ale jakoś tak mętnie napisali w instrukcji że jutro przyniosę sobie z roboty miernik częstotliwości i zmierzę te pockety ;)
kanały i tak możesz poprzestawiać żeby wiedzieć co i jak i jakbyś kiedyś była gdzieś gdzie ktoś by miał taki sam zestaw to żeby nie błyskać sobie nawzajem..
ale jak chodzi to dobrze - miłej zabawy bo ta jest przednia ;)
tez nie do konca rozumiem instrukcje szczerze mowiac a szczegolnie kanaly
ja widze to tak:
kanaly controlTL to sa tak naprawde 3 rozne czestotlowsci, ktore mozemy wybrac, dla kazdej z tych czestosliwosci mamy jescze wybor kanalu, kombinacja tego i tego daje nam wysciowy sygnal
nie sprawdzalem tego jeszcze nawet, latwo to przetestowac, zaraz to zrobie nawet
Edit: juz wiem dlaczego Ci nie dziala! masz pewnie lampe w trybie master lub slave!
Edit: troche slabo ze w wersji europejskiej mamy do wybory tylko 3 kanaly ETTL, w wersji amerykanskiej jest ich az 20... jak pockety sie bardziej rozpowszechnia to w sobote w dniu slubu w plenerze w popularnych miejscach moga byc problemy...
Znalazłem rozwiązanie na problemy z zasięgiem Pocketów :
http://www.youtube.com/watch?v=_jACSPipPSE
:D:D
ha.. czemu by to miało nas zdenerwować?
a ukrywać nie ma po co bo taka informacja jest bardzo przydatna dla kolejnych walczących z pocketami - sama wiesz ile czasu i krwi napsuło..
a Miclesowi napiszę że rada którą dał powinien skierować do posiadaczy phototixów bo akurat pocket Wizardy w wersji EU nie mają z zasięgiem żadnych problemów ..
No to ja się zapytam jeszcze co radzicie kupić 2x tt5 czy tt1 + tt5 i dla czego?
tt5 to nadajnik i odbiornik, tt1 tylko nadajnik - za to ze 4 razy mniejszy i lżejszy - jak nie planujesz wyzwalać migawki aparatu z tt5 to tt1 będzie wystarczający.. tt5 jest na tyle duży że sporo więcej miejsca zajmuje, głupio trochę na aparacie wygląda (taki "naleśnik") i łatwo np. nie wrzucisz do torby czy plecaka (ja bałbym się o przypadkowe urwanie stopki bo powierzchnia tego jest bardzo duża/ a tt1 jest mały i poręczny.. dlatego ja kupiłem tt1 i 2x tt5 - mam 2 580ki - w sumie różnica pomiędzy jest około 100zł więc przy tej ilości pomijalna i dlatego (wygoda) wziąłem tt1
Dzięki za sensowne uzasadnienie.
Cześć wszystkim! Podłączał ktoś Flexa do lampy studyjnej i do aparatu (jako pilot)? Potrzebuję odpowiednie kabelki, pytałem kilku sprzedawców na allegro i nikt nie ma nic takiego :/ Help!
sebcio80: A masz namiar na kogoś, kto handluje tymi zamiennikami? Albo nawet oryginałami?
Co do tanich wyzwalaczy radiowych.. to właśnie wcześniej miałem "chińczyka", chwilę poużywałem, po paru tygodniach zaczął świrować aż w końcu padł. Dlatego stwierdziłem odwrotnie niż Ty. Lepiej droższe a porządne. Tylko, że na razie Flexem mogę odpalać tylko Speedlighta a chciałbym wyzwalać również lampy studyjne i sam aparat.
ja wszystko kupiłem od oficjalnego dystrubutora na Polske, czyli od RaysFoto
http://raysfoto.pl/About.aspx?pageId=6/0
zamowienie zlozylem na maila, wpacilem kase i wszystko do mnie przyszlo, na kabel czekalem dosc dlugo, za pierwszy razem wyslali mi niewlasciwy, ostatnio mieli dostawe wiec powinny byc dostepne
pamietaj, ze musi to byc dokladnie kabel CM-N3-ACC, innym mozesz uszkodzic Flexa, szukalem zamiennikow ale nigdzie nie ma,
jesli chodzi o wyzwalanie lamp studyjnych to takowego kabla nie mam, potrzebujesz takiego: http://www.pocketwizard.com/products...essories/mpcf/
jednak wydaje mi sie ze tu kazdy kabel "mini jack mono - pc" sie nada
przeciez w takim kablu jest jedna linia i ekran. w momencie zwarcia nastepuje wyzwolenie blysku/migawki. przetnijcie sobie przy koncowce, kupcie inna koncowke i dolutujcie. to proste jak konstrukcja cepa..
moze i proste, tylko skad wiesz jaki przewod gdzie ma isc? metoda prob i bledow?
oczywiscie ja to teraz moge sprawdzic bo takowy przewod mam,
ekranu w tym kablu nie ma, sa trzy przewody http://www.camerahacker.com/Canon/Ca...%20Pin-Out.php
aby wyzwalacz dzialal Flex musi byc w dodatku na sankach aparatu
wczesniej podlaczenie niewlasciwego przewodu skonczylo sie przegrzaniem Flexa i spalenizna wydobywajaca sie z jego wnetrza
mimo tandety wykonania polecam jako wyzwalacz aparatu kupic mimo wszystko jakies chinskie badziewie, dziala wtedy wszystko, mamy spust dwustopniowy, mamy zdjecia w serii, mamy mozliwosc robienia w servo
przeciez masz na forum schemat jak zrobic taki przewod samemu. pockety chyba nie obsluguja trzech linii (tam wchodzi chyba tylko jack mono, nie stereo), wiec sa wtedy tylko dwa przewody (jeden w srodku i ekran). Ale jesli wchodzi w to gniazdo jack stereo, to tym lepiej. Wtedy robisz taki przewod wedlug schematu na forum. Najciezej jest z dostepnoscia koncowki N3, ale tez jest na forum opisane jak ja zrobic samemu. polecam poszukac, bo ideologia pocket wizardow nie lezy w kablu (tutaj jest proste zwieranie drutow), ale w antenie i sofcie tranceiverow. no chyba, ze te nowe pw sa jakos badziewnie zrobione..
zadje sobie sprawe ze to tylko kabel, jednak cenie sobie niezawodnosc, funkjonalnosc a przede wszystkim wyglad, nie bede przy kliencie wyjmowal sztukowanego przewodu
czy warto było wydac ta kase? napisalem ze nie, ale nie ze wzgledu na sam przewod ale na funkjonalnosc wyzwalania aparatu tymi nowymi PW
przy podlaczeniu przewodu z mono jackiem, ktory funkcjonowal w poprzednich PW, robilo sie zwarcie i Flex sie smażył
nie wiem czy kiedykolwiek cokolwiek lutowales i sztukowales, ale raczej nie, bo dziwne rzeczy piszesz. Kabel zrobiony recznie w domu przewaznie jest lepszej jakosci i wygladu od normalnego kupowanego w sklepie za gruba kase, bo taniej jestes w stanie kupic dobrej jakosci materialy (w tym porzadne jacki i lepszej jakosci kabel). sztukowania nie widac, bo koncowki lutujesz tylko, a one maja dodatkowe oslonki. no chyba, ze ktos ma totalnie dwie lewe rece i wtedy moze to ciezko wygladac ;)
co do smazenia, to pewnie jest odpowiednia specyfikacja nowych pw, ktora wypadaloby przeczytac przed robieniem wlasnych czesci.
pewnie w przypadku chinszczyzny tak jest jednak oryginalne kable PW to jednak jakosc sama w sobie
lutowalem, sztukowalem setki razy, nie tylko przewody, pochwal sie zdjeciem swojego przewodu, profesjonalnie wygladajacego, bo moze faktycznie masz racje i da sie to zrobic
tak wyglada przewod PW: http://www.bhphotovideo.com/images/i...345/576657.jpg