Z tego co pamiętam to zenitar 16 ma kąt widzenia 180 stopni po przekątnej kadru na pełnej klatce, 17-40 na pewno tyle nie ma, a 18-55 to nie pamiętam bo to kropowe szkło ale też jest węższy bo jest odpowiednikiem 28 na ff.
Wersja do druku
Rybie oko ma zawsze wiekszy kat niz typowe szerokie katy z podobna ogniskowa. :) Nie wiem na jakiej zasadzie jest to liczone, ale podobienstwa nie ma.
Tokina 10-17 F-E w 10mm na cropie jest zdecydowanie szersza niz np. Sigma 10-20 w 10mm. Nawet prostujac rybke mamy o niebo wiekszy kat niz wide 10mm (16mm). Robilem prosty test w dziale TESTY i prostowane ryby dalej maja ok 12mm realniej ogniskowej. Wtedy np. jest wyprostowane 12mm (realne) VS 16mm (10mm x1.6).
A tak z innej beczki. Nigdy nie mialem manuala.
Czy jedyny tryb w jakim moge robic fotki takim obiektywaem to M?
Czy moze jest mozliwiwe by aparat sam ustawial shooter speeda a ja zajmuje sie tylko przeslona i ostroscia?
Caly czas sie zastanawiam czy brac zenitara czy sigme 17-35.
Fisha chcial bym miec choc do przejsca na FF bedzie robil tylko jako szeroki kat.
I kolejna sprawa, gdzie wiele osob na mysl - MANUAL zaraz ma w glowie kombinowanie i kalkulowanie w trybie M aparatu :)
Mozesz robic w Av - wtedy tak naprawde wyjdzie na to samo co zwyczajny automat :) Swiatlo ustawia ci aparat, nawet jak nie 'widzi' jaka jest przyslona, to i tak swiatlomierz widzi poziom swiatla, wiec z automatu dostosuje czasy :)
Ogniskowa duza, do tego rybie oko wiec GO naprawde ogromna, wiec ze strasznego manuala wychodzi najzwyklejszy automat :)
Zależy do czego. Chcesz mieć szkło z af-em to bierz sigme. Nie jest zbyt ostra na 2,8 i nie ma w całym zakresie 2,8 (wyżej ma 4). Poza tym to dość niezłe szkło. Ja bawiłem się nim trochę ale i tak wybrałem 17-40 bo lepszy jest od sigmy. Zenitar w porównaniu z sigmą to jest inna bajka. Po pierwsze to nie zoom. Na ff przy 2,8 winietuje. Od 4 bardzo ostry i nie winietuje. Na ff to już ryba. Na cropie szeroki ale bez rewelacji. Pewnie szerszy niz sigma. Musisz ustawiać ostrość i przesłonę ręcznie, ale z ostrością to nie ma problemu, bo wystarczy lekko go przymknąć a GO jest tak duża że nawet jak nie trafisz dokładnie w punkt to obraz i tak będzie ostry. Ja miałem znitara na 350d i żałuje że nie zostawiłem go sobie na 5d. Kiedyś kupiłem za 300zł nowego, teraz są po 600 i więcej.
Mozecie tylkor potwierdzic prosze czy oplaca sie kupic tego na m42 z pierscieniem? czy wszystko bedzie tak jak z dedykowanym? Moze to glupie pytanie ale nie mialem nigdy do czynienia z m42.
Wg mnie różnicy nie będzie - tak czy siak będzie manual... Na m42 możesz kupić przejściówkę z potwierdzeniem ostrości. Bierz tego, który jest tańszy.
Potwierdzenie ostrosci? A jak to dziala?
Dzieki za odpowiedz.