Może numer seryjny jest kolejnym numerem porządkowym liczonym od 000001 i nie ma w nim ukrytych jakiś ściśle tajnych informacji?
Wersja do druku
Może numer seryjny jest kolejnym numerem porządkowym liczonym od 000001 i nie ma w nim ukrytych jakiś ściśle tajnych informacji?
no tyle to jest chyba oczywiste i nie potrzebowało wyjaśnienia. Pytanie dotyczy legend które krążą po różnych stronach dotyczące numerów zaczynających się od np 00 - jako wersji testowych, od 0- prototypów itp. i wówczas po prostu numer seryjny jest krótszy o tą jedną czy dwie cyfry. Poza tym interesuje mnie w jaki sposób określić wiek obiektywu, dlatego pytam czy ktoś ma jakieś dane dotyczące numerowania celem określenia daty produkcji.
Legendy są fajne :)
Wg. tego: Review Tair-3 Phs F4.5 300mm. Test Tair 3 telephoto lens. Examples photos. i niskiego numeru seryjnego można przyjąć rok 1950/51 za rok produkcji. No, ale porucznik Columbo to ze mnie marny, więc może to być strzał jak kulą w płot :D
no to chyba by był cud bo na obiektywie jest napis Brussels 1958, więc jeśli ruscy się wcześniej do przyszłości nie przenieśli to nie wiem skąd wiedzieli że nagrodę dostaną:P
Adaptery z dendalionem czy jak mu tam są różne... ja kupiłem jakiś uniwersalny i na 7D i 6D + TAKUMAR SMC 50 f1,4 działa potwierdzenie idealnie. Na 7D nic nie ocierało na nieskończoności, a w 6D już czasem haczy.. myślę że to kwestia 1 mm... i powinno być ok. natomiast trzeba adapter podpiłować - to koło od środka bo ten bolec wystający blokuje wysunięcie soczewki.
Jeśli jest taka możliwość to lepiej przymierzyć kilka różnych adapterów... myślę że to kwestia różnych producentów.
A czy problemy z wystającą soczewką też występują w wersjach na 135mm ?
Cześć,
Jestem tutaj nowy, więc na wstępie chciałbym się ze wszystkimi przywitać :)
Mam pytanie do znawców obiektywów M42.
Czy ktoś wie jak się dobrać do MIR'a 1B ? Mam takie cudo u siebie w domu i mimo, że reanimowałem już sporo "rusków" to z rozkręceniem mir'a nie mogę sobie poradzić. Gdyby ktoś miał jakieś cenne wskazówki od której strony zacząć, to będę bardzo wdzięczny. Występują u mnie problemy z ostrzeniem, a w chwili obecnej pierścień w ogóle nie chce się obracać tylko zatrzymał się w miejscu i stoi jak zaczarowany.
Przepraszam jeżeli umieściłem wątek nie w tym dziale, ale nie mogłem znaleźć nic bardziej odpowiedniego.
O ile pamiętam i nie pomyliłem szkieł to mira dość łatwo się rozkręca. odkręcasz trzy śruby na pierścieniu ostrości. zdejmujesz pierścień, masz dostęp do bolca/ogranicznika który się obraca przy kręceniu ostrością i zatrzymuje się na dwóch innych bolcach. wykręcasz jedyny który jest możliwy do wykręcenia i kręcąc ostrością rozkładasz obiektyw na części.
jak wspominałem o ile pamiętam, a było to już ładnych klika lat temu, ale wydaje mi się iż jestem tego niemal pewien ;)
Panowie mam takie pytanie. Posiadam Heliosa 44m (pierwsza wersja - 8 listkowa przysłona). Zdjęcia ogólnie z tego obiektywu podobają mi się. Niestety obiektyw jest bez powłok, a ostatnio sporo zdjęć robię w nocy i tu zaczynają się problemy. Np w miejscu gdzie są lampy nie da się praktycznie zrobić zdjęcia - cała masa ciężkich do usunięcia flar i odbić. Nawet na mocno skręconej przysłonie. Pomyślałem, że sprzedam tego heliosa i kupię wersję z powłokami. Teraz pytanie, czy te powłoki rzeczywiście coś dają ? Czy będzie możliwe robienie zdjęć wieczorem gdzie świecą lampy ?
Powłoki dają coś... to ile dają i czy Ciebie zadowolą to już inna sprawa ;)
No właśnie :) i nie wiem czy jest sens bawić się w wymianę.