1/30 i 1/40 to nie są dobre czasy dla zdjęć z ręki.
Wersja do druku
1/30 i 1/40 to nie są dobre czasy dla zdjęć z ręki.
Wiem, dlatego używałem statywu + wężyka ;)
jesli testujesz Af to nalezy uzywac czasow bardzo krotkich rzedu 1/1000 lub krocej w zaleznosci od ogniskowej - mozna naswietlac z lampa , zeby wykluczyc poruszenie.
w przeciwnym wypadku udzial plamki rozmycia od poruszenia bedzie za duza.
jesli na obu koncach ostrzy tak samo to jestes w domu.
jesli juz robisz testy to trzeba je zrobic porzadnie , gdyz w przypadku niestarannie przeprowadzonych testow dochodzi sie do blednych wnioskow.
dopisek:
teraz zobaczylem zdjecia.
nie mozna wycigac wnioskow na podstawie takich zdjc n.t. przyczyny..
Jak masz rozpoznac czy nie ostrzý za lub przed pudelkiem
ustaw skosnie pod katem np 45 stopni poza polem widzenia sensora AF obok pudelka linijke ze skala mm. Tak by byla widoczna na zdjeciu.
oceniaj nie tyle calkowita ostrosc , ile gdzie przypada jej maximum , czy w plaszczyznie tablicy testowej?
Całkiem dobre tablice możesz wydrukować z tej strony.
Traumflieger-Report: mehr Bildsch?rfe mit dem Fokus-Detektor
Jak to po co ? Każdy sprzęt trzeba sprawdzić, a jak nie zrobi takich zdjęć jak oczekiwane, to jest na co zgodnić.
A to BF/FF, a to powietrze za mało przejrzyste, cegły nie były równo ułożone i wiele innych.
A jak już się przekonamy, że sprzęt ok, to zaczynamy od początku.
P.S. Może nie sprawdzać za dużo, a jednak coś sfocić, co da odrobinę satysfakcji.
ok, to jest test nr 1
robimy po kilkadziesiąt zdjęć pudelkom w pokoju
test nr 2 sprzed paru tygodni,czyli zamykamy się w ciemnym kiblu i robimy zdjęcia
wyniki wysyłamy do canona ,żeby się wypowiedział dlaczego robi taki kiepski sprzęt
Może być kilka przyczyn.
1.
W trybie normalnym (AF) oraz w LV inne systemy wyznaczają odległość (ostrość)
Można mikroregulacją w systemie AF dociągnąć ostrość dla obiektywów (każdego z osobna) tak aby była optymalna.
Instrukcja obsługi lub net.
2.
Gdy z ręki to drgania przenoszą się aparat i w konsekwencji na ostrość zdjęć
W przybliżeniu (gdy z ręki) to czas ekspozycji powinien być krótszy niż odwrotność ogniskowej
Gdy robisz np. przy 200mm to czas powinien być krótszy od 1/200 sec.
System IS pozwala skracać ten czas.
Gdy robisz z ręki to trzeba robić to staranie, trzymając 2 rękami, bez szarpnięć, delikatnie naciskając spust i wstrzymując oddech.
Tym staranniej im mniej jasno.
3.
Gdy ze statywu to przy AF klapnięci lustra powoduje drgania.
Wtedy lepiej albo wyznaczać ostrość w LV (bez klapnięcia lustra) albo z podniesionym lustrem i zwłoką np. 2s
I używać wyzwalacza przewodowego, bezprzewodowego albo samowyzwalacza.
jp
Gdy robisz np. przy 200mm to czas powinien być krótszy od 1/200 sec.
System IS pozwala skracać ten czas.
Jak się człowiek spieszy to....
Poprawnie.
Jak np. używasz ogniskowej 50mm to czas powinien być w sekundach nie dłuższy od odwrotności ogniskowej, od 1/50 mm a więc np. 1/50 sec, 1/100 sec, 1/200 sec.
Gdy używasz systemu stabilizacji IS to czas ten można wydłużać i może w tym przypadku być np. 1/20s, 1/10 sec.
Ile krótszy ? Wszystko zależy od klasy systemu IS.
Pamiętać jednak należy, że IS potrzebuje, gdy się włącza, ułamek sekundy na "rozruch"
jp