Miałem okazję zrobić nim sesję u kumpla :) Jest super. W spokojnej sesji z modelką MF kompletnie nie przeszkadza. Na cropie działa super, a na ff jeszcze lepiej ;)
Wersja do druku
Miałem okazję zrobić nim sesję u kumpla :) Jest super. W spokojnej sesji z modelką MF kompletnie nie przeszkadza. Na cropie działa super, a na ff jeszcze lepiej ;)
Cześć , mam mały problem
Wczoraj kupiłem szkło o którym jest mowa ... wkomponowałem je tymczasowo w 1000d , robiłem zdjęcia głównie przy użyciu live view w ustawionym trybie (M) co zauważyłem to obraz na wyświetlaczu jest znacznie ciemniejszy niż faktycznie po zrobieniu zdjęcia , przełączając na Av , czy Tv ...wyświetlacz odzwierciedla poprawną (rzeczywistą ekspozycję) , Dopiero za tydzień będę mógł zobaczyć jak to wygląda w mojej 600d ... Ale chyba brak mi cierpliwości , dlatego do Was piszę . Może ktoś mi może wyjaśnić czemu live view tak się zachowuje w trybie manualnym . Może ja coś powinienem ustawić , nigdy się z takim problemem nie spotkałem .
Jestem początkujący - proszę o wyrozumiałość :)
Pozdrawiam
Przeczytaj w instrukcji aparatu dział poświęcony korzystaniu z Live View. (hint : symulacja ekspozycji)
ja używam 85 do filmów i jest bardzo fajne. Oczywiście dobry statyw do tego to podstawa, ale z ustawianiem ostrości nie miałem jeszcze najmniejszego problemu.
Większy problem mam z 14 ciamcianga - jeżeli chodzi o ostrość.
Witam
Ostatnio zainteresowałem się kupnem tego obiektywu
ale mam pytania:
1) czy kupując wersje do nikona z potwierdzeniem ostrości
po zamontowaniu adapter-a Canon-Nikon będę miał tę potwierdzenie w moim Canon-nie?
2) chciałem się zająć fotografią architektury oraz panoramiczną czy szkło te będzie się do tego nadawało ?
3) Mam Canon-a 40D czy obiektyw ten jest przystosowany do aparatów niepełno klatkowych ?
Wiem pytania te dla wielu z was wydają się być glupie ale jestem "świeżak" głodny wiedzy więc bardzo proszę o jasną i zrozumiałą dla początkującego odpowiedź :)
Z góry dziękuję :D
1) Tak, adapter musi mieć potwierdzenie ostrości, można taki dostać np tutaj:
http://allegro.pl/adapter-af-canon-e...537177675.html
2) Do architektury nadaje się jak najbardziej, ale raczej nie do panoram ;) To szkło jest stosunkowo wąskie na niepełnej klatce także skierowany jest bardziej do fotografi elementów architektury, konkretnych detali. W kościele spisuje się całkiem przyzwoicie jeżeli wpada choć trochę światła, potwierdzenie działa ładnie na kontrastowych elementach, choć na śluby bym się z nim raczej nie pchał ;)
3)Tak jak pisałem wyżej, na aps-c będzie wąsko, ale jak najbardziej będzie działać. Ja korzystam z niego na 350d i uważam że jeśli się trafi z ostrością to jakość optyczna tego obiektywu jest naprawdę rewelacyjna.
Pozdrawiam
mam prośbę i pytanie czy móglby mi ktoś wskazać na allegro jaki to adapter musze kupić do tego szkła aby mieć potwierdzenie ostrości
Samyang 85mm f/1.4 IF z mocowaniem canon
link wyżej już wygasł, będę bardzo wdzięczny za pomoc
Jeśli masz mocowanie Canon to adaptera raczej nie kupisz. Możesz co najwyżej sobie chipa dokleić na super glue, ale to długo nie pociągnie.
to w jaki sposób mogę zrobić aby było potwierdzenie ostrości przy tym szkle?
może dla nie których głupie pytania ale nie mam pojęcia o tych manualach i dziękuje z góry za pomoc
Ebay.com - adapter nikon na canon z potwierdzaniem af mozna kupic ponizej 50zł juz z wysyłka z chin. Ale szklo trzeba miec nikona niestety.
czyli jak mam do canona to nic rozsędnego się nie da aby było potwierdzenie ostrości :/??
czyli niepotrzebnie pośpieszyłem się z kupnem 1.4 zbyt trudne będzie do ujarzmienia:/
następne pytanie do posiadających obiektyw jak radzą sobie z przesłoną 1.4 i fotografią np portretową ale z dalszych ujęć?
Jak nie masz potwierdzenia to chyba zostaje Ci tylko Live View :) Chociaż LV przydaje się i czasem nawet do obiektywów z potwierdzeniem :)
no możesz sobie ten chip po prostu przykleić do szkła
możesz jeszcze kupić dokładniejszą matówkę
możesz też kupić matówkę z mikrorastrem czy innymi ułatwieniami ostrzenia
to jak mam w ciamciangu mocowanie canon to co muszę zrobić aby mieć potwierdzenie ostrości ??
znalazłem takie coś ale do jakich mocowań to nie kapuje
http://www.swiatobrazu.pl/adaptery_t...w_canonie.html
czy to jest rozwiązanie i tego na allegro szukać?
bo o doklejaniu czegoś na body lub obiektyw to raczej nie wchodzę
czyżby nie było nic podobnego aby uzyskać potwierdzenie mając SY 85mm
Jak już masz Samyanga 85 z mocowaniem Canona to jedyne co możesz zrobić, żeby uzyskać potwierdzenie to dokupić samego Dandeliona (np. tutaj:
http://cgi.ebay.pl/Programmable-AF-C...item3f04e33890
)
i go przykleić na obiektyw.
Myślicie że branie go pod cropa ma sens? Mam 600D, więc jak wiadomo matówka jest słaba ale w sumie i tak bardzo dużo robię na LV (nawyk po 50 1.8) a teraz używam jeszcze ML więc ustawianie ostrości jest jeszcze prostsze.
Aha i jak to jest z pomiarem światła itp.? Czy wszystkie dane wyświetlają się normalnie w aparacie czy trzeba wszystko ustawiać manualnie i jest po prostu "F00"?
Sens taki sam jak każdego innego manualnego szkła. Ustawiasz tryb AV i masz pomiar światła i dobranie czasu (na wyświetlaczu F00).
A bawił się nim ktos na live wiev? Mam w sumie tylko 50 1.8 i czesciej uzywam jej na LV niz z AF, dodatkowo mam jeszcze Magic Lantern więc przy okazji focus peak. Ma to sens jako mój główny obiektyw do sesji statycznych?
Dodam że nie chce wersji Nikonowej bo jest droższa i to sporo
Powiem że kupiłem i nie żałuję, plastyka i ostrość jak się trafi są po prostu cudowne. Mam jednak jedno pytanie: Jak realizowana jest gwarancje? Nic mi się na szczęście nie psuje, ale zauważyłem że w pudełku nie było żadnego świstka czy coś, a niby jest 36 miesięcy.
majkes,
a jak ostrzysz?
Live wiev do czasów jak nie nazbieram na matówkę. Próbuje czasem przez wizjer w 600d i tak na f4 da sie trafiać całkiem nieźle, oczywiście street. Sesje tylko live wiev. Z magic lantern proste i szybkie. Plastyka powala
ja się "targnąłem" na matówkę, ale efekty słabiutkie
Potwierdzam, mam matówkę z klinem do mojej 5D i ostrzenie na oko bez LV graniczy z cudem. Jeżeli cokolwiek tutaj ostrzyć to tylko na LV. No chyba że lecimy serią i wywalamy później 95% zdjęć.
siudym jest mistrzem ostrzenia na oko (czasem też leci serią)
nie mam matówki z klinem, ale Ef-s
Nie wiem jak można mieć takie problemy z ostrzeniem, żeby uciekać się tylko do LV i do tego mówić, że i to graniczy z cudem... Używałem tego obiektywu na ślubie kuzyna na 1.4 (kościół, sala, tańce) i naprawdę jest mało nietrafionych zdjęć... Więc skoro w ruchu da się trafiać to nie widzę problemu. Oczywiście oryginalna matówka, żadne powiększające.
1
2
3
4
Zdjęcia dałem jako linki, ponieważ są szersze, niż dopuszczalna wielkość na forum.
czy ma ktoś jakieś doświadczenie z tym obiektywem? Jak wrażenia, jaka jakość zdjęć, jak z jakością wykonania? Mam rybie oko i sobie chwalę, ale chciałabym coś do portretu i trafiłam na ten, ale w ciemno nie kupię. Liczę na pomoc :)
Generalnie był ok, ostry po lekkim przymknieciu, pracował płynnie, jakość tez dobra. Sprzedałem bo miałem w planach kupno C85,1.8 do czego jeszcze nie doszło.
Wysyłane z mojego LT30p za pomocą Tapatalk 2
mam pytanie, chcę odkopać trochę coś z tego tematu:
ma ktoś tego samyanga do nikona z pierścieniem z chipem potwierdzajacym ostrosc z nikona do canon eos ?
jak to dziala, pasuje w ogole samyang do pierscienia? jaki proponujecie z mozliwych do wyboru na alledrogo ?
/// sprzęt? crop canona ;)
Mam takie połączenie ale na Falconie 14/2.8. Spisuje się bardzo dobrze.
Witam kolegów i koleżanki, mam następujące pytanie - wszędzie, gdzie czytałem o tym obiektywie, występował on jako Samyang 85 mm f/1.4 IF ED MC Aspherical, ze złotym paseczkiem i takim samym logotypem, kupiłem taki on-line w sklepie Euro, a otrzymałem obiektyw, oznaczony jako Samyang 85mm f/1.4 AS IF UMC z czerwonym paskiem jak w L :) Zastanawia mnie, czy są jakieś różnice i jeśli tak, to jakie? No i który jest lepszy, bo jeśli ten pierwszy, to trzeba będzie podreptać do sprzedawcy z reklamacją...
Najnowsze wersje wszystkich szkieł mają czerwony pasek design.
Chociaż na stronie 14mm i 85mm są złote.
Za to wersje tych szkieł do Sony-E są już czerwone:
Zadzwoniłem do dystrybutora i okazuje się, że faktycznie wersja z czerwonym paskiem jest nowsza, wzbogacona o powłoki antyrefleksyjne UMC (cokolwiek to znaczy :roll:) no i mój dekielek jest już tak zrobiony, że da się go założyć przy zamontowanej osłonie :) Próbuję jeszcze ocenić w domowych warunkach, czy z optyką jest wszystko ok, szkoda, że zdecydowana większość zdjęć z tego testu jest już niedostępnych...
W tym roku (2016)* na rynku USA a za pośrednictwem Amazon na rynku globalnym pojawiła się wersja dla Canona z fabrycznie zainstalowanym chipem umożliwiającym potwierdzenie ostrości przy ostrzeniu za pomocą wizjera optycznego oraz zapisem w EXIF prawidłowych danych (poza pozostałymi standardowymi) o ogniskowej oraz wartości przysłony. Obiektyw jest wykrywany w EXIF przez wszelakie przeglądarki zdjęć jako Sigma 85mm f/1.4 EX DG HSM.
* Nie jestem na 100% pewny, jedyną wzmiankę na temat dokładnie tej wersji obiektywu znalazłem w jednej z recenzji użytkownika opublikowanej na Amazon w marcu 2016 roku.
Czyli rodzina się powiększyła:
Rokinon
Rokinon 85mm F1.4 AS IF UMC AE85M-C with Built in AE Chip for Canon DSLR Cameras
Całkowity koszt zakupu z najszybszą opcją dostawy do Polski oraz pokryciem opłat celno-podatkowych to $454.63
Jak działa potwierdzenie ostrości w tym obiektywie?
Jak zapali się kropka w wizjerze optycznym i/lub rozlegnie się dźwięk typu "bip" (jeśli jest aktywowany) to można zrobić zdjęcie. Tylko jest pewien problem.
O (zapalona kropka) < pewien margines ruchu pozwalający na jakieś 2-3 mikro ruchy pierścienia nastawiania ostrości > O (zapalona kropka)
Więc pomimo zapalenia się kropki nigdy nie można być w 100% pewnym że trafi się idealnie w punkt - dotyczy to przede wszystkim wartości przysłon z zakresu od f/1.4 do f/2.8 Dodatkowo obiektyw cierpi z powodu focus shift Samyang 85mm f/1.4 Aspherical (full format) - Review / Test Report - Analysis więc jak się jedno z drugim zacznie przesuwać... Świetnie widać to po przełączeniu się na Live View jakiej trzeba precyzji w palcach aby jak najlepiej wyostrzyć na kogoś/coś.
Czy można zrobić zdjęcie z ręki na f/1.4 za pomocą wizjera optycznego które będzie prawie identyczne ze zdjęciem robionym za pomocą Live View?
Nie na absolutnie minimalnej odległości ostrzenia i bardzo dużo będzie zależało od układu AF w aparacie. Po prawie tygodniowej walce z posiadanym egzemplarzem tego obiektywu doszedłem do wniosku iż najlepsze efekty uzyskuję stosując blokadę podniesionego lustra. Ja u siebie w 5DS mogę dodatkowo manipulować czasem trwania tej blokady, w 6D którego miałem wcześniej chyba było to czasowo ustawione na sztywno.
Ostrzenie Live View kontra wizjer optyczny przy blokadzie podniesionego lustra na f/1.4 z ręki:
https://1drv.ms/f/s!Asmd3i9rvqAbkVmeAvm4ENCaOYaj
Zdjęcia są opisane. Jeśli opisów nie widać na dole to proszę kliknąć na (i) w prawym górnym rogu. Wszystkie wykonane bez przeprowadzania mikrokalibracji AF w aparacie.
Winieta od f/1.4 do f/5.6:
https://1drv.ms/f/s!Asmd3i9rvqAbkW00tL5sZ2aXtmML
Wszystko na EV 0 przy ISO 100. Najjaśniej i najrówniej obraz wygląda na przysłonach f/2.5 i f/3.5.
Wady
1. Przy takiej formie zakupu jaką jest zakup na Amazon nie działa magia Cichego. Chcąc mieć gwarancję dobrania idealnego egzemplarza pod swój aparat trzeba by mieć przed sobą z 10 sztuk i testowania każdej po kolei a tutaj nie ma na to miejsca.
2. Przednia soczewka bardzo przyciąga kurz który wręcz przykleja się do niej (takie odniosłem wrażenie) dlatego odpowiedni filtr zabezpieczający (czytaj niżej) to podstawa aby ograniczyć osadzanie się kurzu na przedniej soczewce oraz wewnątrz obiektywu.
3. Każdorazowe grzebanie w mikrokalibracji AF w aparacie będzie skutkowało rozjechaniem się obiektywu na którejś z odległości, wyskoczy jakaś solidna aberracja chromatyczna - lepiej zostawić tę opcję w spokoju.
4. Przez potwierdzanie potwierdzania ostrości "bo może to pół milimetra wcześniej będzie ostrzej" rozładowuje się szybciej akumulator niż przy ostrzeniu za pomocą AF.
Ciekawostka
Obiektyw bardzo nie lubi filtrów UV a na pewno Hoya Fusion Antistatic UV - obraz w wizjerze ściemnia się do poziomu znanego z obiektywów o nominalnej ogniskowej f/4 i/lub wyższych i zapewne nie pozostaje to także bez wpływu na rejestrowany obraz. Dlatego najlepiej jeżeli już to nakręcać filtry typu "protector" czyli wyłącznie zabezpieczające np. Hoya Fusion Antistatic Protector. Dla wielu brzmi to jak jakaś herezja no ale wiem co widziałem:
U góry Hoya Fusion Antistatic Protector, na dole Hoya Fusion Antistatic UV. Jeśli nie widzisz różnicy to najprawdopodobniej masz źle skalibrowany monitor lub w ogóle nieskalibrowany. Także przy okazji upada mit o neutralności filtrów UV.
Zdjęcia
Kilka zdjęć prosto z aparatu które uznałem iż nadają do publicznej prezentacji.
https://www.flickr.com/photos/mkamel...h/28412028745/
To tak jak w M42 czy adapterze do systemu OM. Do zabawy OK.
Za tą cenę to wolałbym już kupić 85/1.8, olać to, że nieco ciemniejszy i zaakceptować jego pewne wady optyczne. Ma przynajmniej normalny,celny, szybki AF i jakby co to można go bez problemu skalibrować w aparacie.
Spokojnie, będą i u nas w normalnych pieniądzach i z polską gwarancją. Poza tym nawet z potwierdzeniem ostrości ostrzenie jasną 85-tką jest mocno uciążliwe, nie ma jak live view.
mkmelg - a możesz mi rozjaśnić, jak ma się focus shift do w pełni manualnego szkła? Najpierw ustawiasz ostrość, a potem dopiero przysłonę? Bo ja jednak robię to w odwrotnej kolejności...
To cytuj do czego się odnosisz, bo kilka ostatnich postów było o wersji 85 AE z elektroniką.
Odniosłeś się zapytaniem do kolegi mkmelg, a on przecież pisał o wersji AE, tam ostrzy się na 1.4 a potem aparat sam domyka przysłonę, więc focus shift ma znaczenie. Czego nie ogarniasz ?
Widzę, że idziesz w zaparte i uważasz się za nieomylnego... Otóż kolega mkmelg przywołał temat focus shift w zdaniu, w którym przytoczył test 85 pod Canona - także wg mnie poruszył zagadnienie przy pełnym manualu. Ale pewnie będziesz miał na ten temat inne zdanie.
Przy pełnym manualu też czasem lepiej ostrzyć przy pełnym otworze jak jest ciemno, albo dla pewności.
Ale ten konkretny obiektyw to w zasadzie AF - od full AF różni się tylko dwoma detalami;) - nie ma silnika do kręcenia obiektywem no i potwierdzenie ostrości jest sporo mniej dokładne niż obliczony AF.
Ja przymykam do 2.8 najczęściej i bez problemu ustawiam na LV z LCDVF :)