Jakie szkło do filmów na 5D Mark III dla początkującego
Hej,
Jestem amatorem jeśli chodzi o fotografię, ale zamierzam rzucić się na głęboką wodę i nabyć Mark III. Nie chcę żebyście mi odradzali i mówili, że po co mi to skoro dopiero zaczynam.
Oprócz standardowego robienia zdjęć potrzebuję czegoś do filmów, bo to jedno z moich ulubionych zajęć ostatnio. Nie potrafię jednak dobrać sobie obiektywu. Wiem, że potrzebuję czegoś w miarę jasnego, bo planuje scenerie wieczorową porą. Nie jestem pewien czy potrzebuję zooma. Tzn. na pewno byłoby łatwiej w niektórych sytuacjach, ale jednocześnie najczęściej jestem w stanie zaplanować kadr na tyle, że spokojnie powinienem poradzić sobie stałką. Więc jasna-i-dobra-stałka > ciemniejszy-zoom. Doradźcie mi proszę od czego zacząć budowanie arsenału pod 5D Mark III z takimi, dość ogólnymi, wymaganiami.
Odp: Jakie szkło do filmów na 5D Mark III dla początkującego
a może Canonna początek 40/2.8 - mały lekki, ostry
światła nie potrzebujesz, bo Tw. puszka ma świetne wys. iso
Kupi puszkę za 10 000 zł i szkło za 800 zł ... Powodzenia . Do filmów to starczy 100D i 40 STM. A do MK III i filmowania to polecam manualne Zeissy - jest wybór ogniskowych .
za 750, gwoli ścisłości
a może kolega nie lubi ostrzyć nanualnie, a może wykosztował się na puszkę i chce coś budżetowego?
od razu zajsy...
Cytat:
Zamieszczone przez
z-x
Jestem amatorem jeśli chodzi o fotografię, ale zamierzam rzucić się na głęboką wodę i nabyć Mark III. Nie chcę żebyście mi odradzali i mówili, że po co mi to skoro dopiero zaczynam.
Ja tam nic nie odradzam, po co się ograniczać. Przynajmniej unikniesz problemu typu "a mogłem od razu kupić lepszą puszkę".
Powiedz tylko jaki budżet masz to coś dobierzemy, a tak to przecie wróżki nie jesteśmy.
Polecam samyanga 35 :) jest doskonałe, ogniskowa bardzo uniwersalna, a efekt na 1.4 wyśmienity. Do filmu nie ma lepszej stałki na FF moim zdaniem.
Cytat:
Zamieszczone przez
z-x