zachowanie się klasycznych szkieł na FF
Doszedłem do punktu, gdy zaczynam się zastanawiać, czy jest sens dalszego inwestowania w szkła pod APS-C (które wcale nie są tanie).
Więc pytanie:
jak na FF zachowują się (chodzi o jakość obrazowania) znane (i budżetowe) szkła takie jak:
np. Tamron 28-70/2.8
Tamron 70-300 VC USD
Canon 35mm/2.0
Canon 40mm/2.8
Canon 50mm/1.4 (lub 1.8)
Canon 85mm/1.8
oraz jeszcze parę "klasyków" z czasów analogowych
Nie mam żadnego doświadczenia z FF, tym czego potrzebuję jest dobra jakość obrazka na wysokim ISO
Będę wdzięczny za odpowiedzi, podpowiedzi...
Odp: zachowanie się klasycznych szkieł na FF
Zadałbym odpowiedz przez jakie adaptery. Bo zapewne chodzi Ci o szkła od systemu FD na EF - FF ??? Przynajmniej jeżeli chodzi o obiektywy z czasów analogowych Canona. Adapter by szkło ostrzyło na nieskończoność będzie miał soczewkę, a to się równa gorszej jakości obrazka.... co innego na np. sony nex - adapter bez soczewki - dobra jakość ..... Stare szkła o których zapewne piszesz z systemu FD były zaprojektowane pod FF - rewelacyjne szkła pokrywające pełną klatkę....
nie FD, chodzi o stystem Eos
Przecież te szkła z powodzeniem wykorzystują ludzie na FF w budżetowej opcji bez "L"
Cytat:
Canon 35mm/2.0
Canon 40mm/2.8
Canon 50mm/1.4 (lub 1.8)
Canon 85mm/1.8
Cytat:
Zamieszczone przez
Pascalekk
Przecież te szkła z powodzeniem wykorzystują ludzie na FF w budżetowej opcji bez "L"
Mało tego - zgodnie twierdzą, że wszystkie szkła na FF dostają skrzydeł. Potwierdzam :D
zatem chętnie posłucham opinii "tych ludzi"
Cytat:
Zamieszczone przez
igor58
jak na FF zachowują się (chodzi o jakość obrazowania) znane (i budżetowe) szkła
Nie do końca pytanie jest dla mnie jasne. No bo jak mają się zachowywać na pełnej klatce obiektywy, które do pełnej klatki zostały zaprojektowane?
Cytat:
Zamieszczone przez
igor58
Nie mam żadnego doświadczenia z FF, tym czego potrzebuję jest dobra jakość obrazka na wysokim ISO