Canon 20d - jaki obiektyw zrobi różnicę? Portrety w pomieszczeniach bez lampy.
Witam,
od kilku lat używam 20d i chociaż technika idzie do przodu, to jakoś dobrze mi się współpracuje z tym sprzętem i na razie nie myślę o zmianie body. Chciałbym jednak trochę unowocześnić sobie szklarnię, bo obecnie mam jedynie kita - 18-55 i Sigmę 70-300 APO. Oba te obiektywy nie są tragiczne, ale jednak widzę spore ich ograniczenia, zwłaszcza jeśli chodzi o plastykę obrazu czy słabe światło.
Potrzebuję uniwersalnego obiektywu do fotografowania w podróży, często w warunkach gdzie nie ma możliwości zmieniać obiektywu (więc na tę okazję coś uniwersalnego) + szkło do portretów w pomieszczeniu (teraz żony w ciąży, a później dziecka).
Co możecie polecić? Nie chcę się wykosztować na obiektyw, który będzie przekraczał możliwości mojego body (dość stara jednak matryca), a z drugiej strony nie mam doświadczenia z innymi szkłami...
Myślę, że mam na to do 2 tyś. zł. Na forum widzę, że bardzo polecany jest 24-105 USM, ale to trochę ponad budżet, a dodatkowo chyba się nie nadaje do portretów w pomieszczeniach bez lampy więc musiałbym dokupić stałkę, a to już sporo ponad budżet.
Mam też możliwość niedrogo kupić Canon IS 18-200. Kusi uniwersalnością, ale czy jakość optyczna tego sprzętu będzie lepsza niż obecnego zestawu?
Będę wdzięczny za wszystkie rady!
Odp: Canon 20d - jaki obiektyw zrobi różnicę? Portrety w pomieszczeniach bez lampy.
18-135 is stm albo może 15-85 is usm :o
Odp: Canon 20d - jaki obiektyw zrobi różnicę? Portrety w pomieszczeniach bez lampy.
Cytat:
Zamieszczone przez
salas
18-135 is stm albo może 15-85 is usm :o
Nie za ciemne jak na portrety w pomieszczeniach? Rozumiem, że tu stabilizacja robi różnicę, ale jak teraz robię kitem przy otworze 3,5 to ciężko dostać zdjęcie nie poruszone.
Kit jest bez stabilizacji? Jeśli tak to rozważ jego zmianę na wersję IS lub ewentualnie na 17-85 4-5.6 IS USM.
Do portretów na APS-C zupełnie dobrze sprawdzi się 50 1.4.