Fotografia samochodowa - Jaki obiektyw?
Witam.
Od dawien dawna jestem fanem fotografii samochodowej. Moim "mentorem" jest tan Pan: Łukasz Dawczk | Hidden Lucas - automotive photography
Już moją starą cyfróweczką próbowałem "coś tam" działać w tym kierunku.
Jednak niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem canona eos 1100d, dlatego chciałbym zrobić krok w przód i zainwestować coś w sprzęt.
Tu moje pytanie: jaki obiektyw jest mi potrzebny do robienia chociaż troche podobnych to tych j/w.
Powiem odrazu że nie zamierzam inwestować "milionów" w mój pierwszy taki sprzęt, bo poprostu nie jestem profesjonalistą, narazie się uczę, więc nawet jakbym kupił taki "kombajn" to potrzebowałbym rok na samo ogarnięcie jego obsługi :P
Krótko mówiąc, potrzebuję niedrogi obiektyw, który wspomoże/ułatwi mi robienie ciekawych fotek samochodów.
Kwoty jaką mogę przeznaczyć niepodaję, zdję się na Waszą intuicję.
Dzięki.
Odp: Fotografia samochodowa - Jaki obiektyw?
Obawiam sie, ze na jednym obiektwie sie nie skonczy. Potrzebujesz na pewno cos z dluzsza ogniskowa. Z jasnych szkiel Canon 85/1.8. Jesli jeszcze dluzsza ogniskowa moze Tamron 70-300? Do wyboru masz tez starego Canona 70-210/3.5-4.5 lub swietnego optycznie Canona 70-200L f/4. Przyda sie tez cos szerokiego do dynamicznych ujec, wiec moze jakas Tokina 11-16?
Spory wybor na rynku, ale i sporo musisz zainwestowac jesli sprzet ma nie ograniczac ;) Ja bym zaczal od 85mm i szerokiego kąta.
PS. Poszukaj moze tez kogos innego na mentora, bo poziom tego nie jest jakis mocno rewelacyjny ;)
ehhh, wszystko w granicach 1500-2000zł. Trzeba sie mocno zastanowić co kupić najpierw, jednak z tego co zdążyłem wyczytać z googlów, większość proponuje szeroki kąt i tak chyba zrobie. Canon odpada, bo to narazie poza moim zasięgiem finansowym. Może znajde jakąś używke, a właśnie na co zwracać uwagę przy zakupie takich rzeczy?