Przywrócić "świeżość" starej fotografii
Mam zdjęcie które chciałbym odświeżyć, dokonać retuszu ubytków i umożliwić do ponownego wywołania w większym formacie. Nie sądzę żebym sobie z tym sam poradził bo nie mam żadnego doświadczenia w temacie, nawet nie orientuje się jakie są koszty gdyby ktoś zechciał się tym zająć... Doradźcie proszę czy da się coś z tym zrobić...
Odp: Przywrócić "świeżość" starej fotografii
Generalnie można się pobawić np w Photoshopie. Na pewno nie będzie to wybitna zmiana ale myślę że da się dużo uratować w tym zdjęciu.Klonując części zdjęcia pozbędziesz się białych odbarwień mozolnie odbudowując mniej więcej strukturę. Potem ostrość, kontrast zmiana barwy na czerń i biel bez zafarbu zółtego Oczywiście skan możliwie jak najlepszy.
najpierw stempelek, potem (nawet pędzelek) - tablecik niezbędny
dalej już z górki
fajna fotka
No np. TAK . Co prawda Gimpem ale spodobał mi się efekt :)
masz inne zdjęcia z tamtego okresu? Przedstawiające postacie z tego zdjęcia w podobnych pozach?
Sfotografować można cyfrówką z obiektywem macro.[Można kompaktem w funkcji macro.]
Najlepiej na stole do macro lub ze statywu z odwrócona kolumną zachowując pion i poziom zdjęcia oraz aparatu,użyc filtra barwnego. oświetlić rozproszonym światłem i potem obróbka w PS.
IMHO nie jest takie najgorsze tylko trochę czasu zejdzie.
Cytat:
Zamieszczone przez
savage67
No np.
TAK . Co prawda Gimpem ale spodobał mi się efekt :)
na przyspieszeniu wygląda to imponująco...
--- Kolejny post ---
Cytat:
Zamieszczone przez
checiu
masz inne zdjęcia z tamtego okresu? Przedstawiające postacie z tego zdjęcia w podobnych pozach?
niestety nie mam
Tak w dwóch klikach w LR.
no ale chyba chodzi o to, by te ubytki uzupełnić
poćwicz stempelek na tym białym zagięciu na czarnej marynarce (bo to najprostsze)
generalnie - to bardzo miła dłubanina, wiele rodzinnych fotek (z l. 30.) odrestaurowałem
trzeba zapisywać w tiiffie, bo wielokrotne zapisywanie w jpg zniszczy sporo danych
Cytat: