-
Zdjęcia pod słońce
Witam
Możecie mi poradzić jak prawidłowo zrobić zdjęcie pod słońce, chodzi mi otrzymanie efektu w którym postać fotografowana będzie ciemna tak by widoczne były tylko jej kontury.
Proszę o poradę jak ustawić przysłonę i całą resztę, autofocusem celować w modela czy tez w inny punkt itp.
Jestem początkujący i cały czas się uczę, a tego typu zdjęcia zaciekawiły mnie.
Pozdrawiam
-
Odp: Zdjęcia pod słońce
-
No właśnie ja nie chce doświetlać bo zależy mi na efekcie takim by widoczne były tylko ciemne kontury postaci. Dlatego też pytam jak odpowiednio ustawić aparat by takie zdjęcie mogło wyjść jak najlepiej.
-
Ewentualnie skorzystać z blendy i odbić światło padające z tyłu na twarz modela/modelki, ale ta ilość może być niewystarczająca. Zależy co posiadasz, rozwiązanie becekpl-a jest najprostsze ;). Pamiętaj tylko aby nie świecić prosto w modela gołym światłem, bo wtedy otrzymasz zdjęcie, które Cię nie zadowoli.
-
Cytat:
Zamieszczone przez
becekpl
musisz doświetlić lampą
Chyba nie tak...
Ciemne będzie to co jest niedoświetlone.Normalne to co naświetlone prawidłowo a jasne to co prześwietlone.Różnice jasności będą wynikać z wielkości niedoświetlenia lub prześwietlenia.
Ostrość ustawiać na tym co ma być ostre.
Przysłona w zależności od planowanej głębii ostrości.
Zrób kilka portretów kogos kto stoi na we wnętrzu tle okna w dzień.Mierz [ skupionym pomiarem ]światło raz na sylwetce a raz na szybie okna.
Nauka to na ogół teoria i praktyka.Teorię poza forum znajdziesz w książkach .W tym przypadku o ekspozycji.
-
Ekspozycja gdzieś na niebo, aby aparat prawidłowo je naświetlił. Obiekt wtedy będzie konturem. Nie patrz tylko w słońce!
A ustawienia - sam dojdziesz. Ustaw tryb AV i strzelaj aż wyjdzie.
-
Nie wiem czy dobrze zrozumieliśmy się dlatego może podam jakieś przykładowe zdjęcie
-
Dokładnie. Blokada ekspozycji na niebo, póżniej ostrość na modela i pstryk.
-
miałem ten sam problem ... :) dzięki
-