Słuchajcie koledzy i koleżanki , Ma ktoś doświadczenie z takim sprzętem ?? Zastanawiam się, czy oprócz 2 działek przesłony strace dużo jakości. Chciałbym podpiąć go do mojej stałki 2,8/200 L .
Wersja do druku
Słuchajcie koledzy i koleżanki , Ma ktoś doświadczenie z takim sprzętem ?? Zastanawiam się, czy oprócz 2 działek przesłony strace dużo jakości. Chciałbym podpiąć go do mojej stałki 2,8/200 L .
Starta będzie - niestety dość spora -głównie kontrast szybkośc AF i ostrośc ucierpią ale jak to się mówi jak się nie ma co się lubi ( czytaj 400 5,6L ) to się lubi co się ma. Generalnie sporo osób twierdzi że tc x2 nadają się tylko do tzw super tele ( 300 2,8 400 2,8 500 4,0 600 4,0 no i chyba nowości 200 2,0 :) )
Dzieki , zupełnie nie mam doświadczenia z extenderami. A wiesz może coś na temat wersji 1,4x ewentualnie ich odpowiednikom Kenko??
Ostatnio robiłem moją nowa 300/4 IS z USA małe testy z Kenko 2x
Foty rewelacja. Spadek ostrosci?? Nie zauwazyłem jakies wielkiej różnicy, może mam lepsza wersje tego TC.
Moge podesłac oryginalne foty mailem..:wink:
To ja poproszę próbki.
matzone@wp.pl
Dziękuję i pozdrawiam
Podpinałem kenko 1.4x i 2.0x do 200f2.8 praktycznie nie ma zysku w stosunku do obiektywu bez tc. Tzn. na zdjęciach robionych z tej samej odległości nie ma więcej szczegółów mimo większej ogniskowej. Porównywałem przy tych samych przysłonach. Więc wpełni otwarty + tc, był nawet trochę gorszy od samego obiektywu odpowiednie przymkniętego, a przymknięty o jedną działkę + tc, był minimalnie lepszy od samego obiektywu też przymkniętego odpowiednio do tej samej przysłony efektywnej.
To oczywiście tylko ilości szczegółów, a dodatkowo oczywiście był widoczny spadek kontrastu.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Chętnie spróbowałbym z Canonowskim Extenderem. Bo jeśli będzie tak samo albo niewiele lepiej to, żeby zwiększyć ogniskową musiałbym kupić 400f5.6 a to mi się nie uśmecha ze względu na: cenę, wagę i miejsce w plecaku