Witam,
Proszę o poradę do jakich obiektywów Canona, Sigmy pasuje najlepiej 3x TELEPLUS PRO 300 tzn. z jakim zestawem jest sens używać tego telekonwertera ażeby jakość zdjęć była zadowalająca?
Wersja do druku
Witam,
Proszę o poradę do jakich obiektywów Canona, Sigmy pasuje najlepiej 3x TELEPLUS PRO 300 tzn. z jakim zestawem jest sens używać tego telekonwertera ażeby jakość zdjęć była zadowalająca?
smieszne troche pytanie dla mnie x2 to juz mydło - no ale zalezy co znaczy zadawalające
Jestem amatorem przez duże A pytam ponieważ ktoś mi polecił ten konwerter jako alternatywę do drogich telezoomów. Piszesz mydło... napisz cos wiecej? Czy jest możliwe aby ten telekonwerter działał z jakimś obietkywem z IS i ostrzył automatycznie czy to mrzonki?
Tele Pro 300 to jest 2x ogniskowa obiektywu. Chyba, że ja czegoś nie zarejestrowałem.
Z twojego pytania wynika 3x2, a to już niekoniecznie ma sens.
Alternatywa dla Canon EF 1,4, EF 2,0 to:
Kenko TELEPLUS PRO 300 DG x2 czy SIGMA EX DG APO x2.
Owszem, jest taki wynalazek, jak Kenko PRO 3x. Żeby AF mógł normalnie z tym działać w popularnych korpusach, obiektyw musi mieć światło 1.8. Od biedy pewnie też z 2.8, po zalepieniu styków. Co do jakości optycznej się nie wypowiadam. Jednego zadowoli, innego nie. Mnie nie zadowalają już TC 2x używane ze L-stałkami.
Aha jeszcze jedno: po podłączeniu takiego TC 3x należy spodziewać się, że IS już się nie wyrobi. Podłączałem np. kombinację TC 1.4x + TC 2x do 300/4 L IS i stabilizacja nie daje już rady.
mam dwa tc: 1.4 i 2x. I za każdym razem kiedy je zakładam to mnie boli... że jakość spada, że światło... 1.4 jest jeszcze do zniesienia ale z 2tc już dużo gorzej. Więc tym bardziej 3krotny sie nie spisze.
3X teleplus? do sigmy 175-500 będzie idealny :mrgreen:
a tak na poważnie jak nie dysponujesz szkłem które posiada tzw. "zapas ostrosci"(300/2.8L, 400/2.8L, 500/4L, 600/4)) to z więcej niż Tc 1.4X trzeba dać sobie spokój, Tc 3X to dla mnie nieporozumienie.