HSS vs Filtr ND - ktoś, coś?
Cześć, potrzebuję kupić lampę w plener o mocy 500ws w górę.
Generalnie mogę kupić lampę w stylu Atlasa, ale mogę również dokupić zasilacz plenerowy do mojej Jinbei Pilot II 1200ws. Pilot nie ma niestety funkcji HSS, więc w dzień albo odpada albo mogę skorzystać z filtra ND. Jako, że nie mam absolutnie doświadczenia z filtrami szarymi - chciałbym zapytać użtkowników takich filtrów - jak to w praktyce wygląda? Generalnie lampa to koszt ok 2500zł, a filtr np. hoya nd (model 1000) ok. 250zł. Byłbym wdzięczny za odpowiedzi.
Odp: HSS vs Filtr ND - ktoś, coś?
podepne sie troche pod temat (sorry Janeek),bo filtr szary jest na mojej liście zakupów na czołowym miejscu (jasne stałki i 1/4000s w 6D... ) generalnie chodzi mi o "zafarb' jaki daja podobno neutralne filtry ND, spotkałem info że od ND8 juz bywa widoczny, czy ND4 wiele pomoże...
Janek, ND 1000 nie będzie troche za mocny?
tombas, generalnie wszystko ma jakiś zafarb. Mniejszy lub większy. Problemem jest zwykle stosowanie filtrów połówkowych w połączeniu z pełnymi. W przypadku pełnych zafarb da sie ładnie skorygować.
Tu kiedyś robiłem małe porównanie
http://www.canon-board.info/testy-sp...w-haida-99487/
Cytat:
Zamieszczone przez
mkkaczy
Janek, ND 1000 nie będzie troche za mocny?[/url]
wiesz co, w sumie nie wiem... nie ogarniam za bardzo tych mocy. 1200ws jest do domowych zdjęć super. Na minimalnej mocy jest idealnie od przysłony 2.2-2.8 a na BD z gridem i f11 wiem, że mocy nie zabraknie. Ja potrzebuje raczej czegoś w plener, żeby w słoneczne dni swobodnie strzelać na 1/200s. Jaką moc byś mi doradził? I dzięki wielkie za odpowiedź :)
Cytat:
Zamieszczone przez
Janeek
wiesz co, w sumie nie wiem... nie ogarniam za bardzo tych mocy.
HOYA - FILTRY SZARE
Cytat:
Zamieszczone przez
mkkaczy
Janek, ND 1000 nie będzie troche za mocny?