Obiektyw do widoczków ale nie rybie oko
Witam
Zapewne gdzieś już ktoś o to pytał ale to forum jest tak duże, że już nawet ciężko się wyszukuje :)
Jestem świeżym posiadaczem canona t5 (1200d) i w zestawie kitowy obiektyw jest o ogniskowych 18-55mm. Obiektyw jak na moje potrzeby jest całkiem fajny ale ten zoom w dół nie jest za duży. Obraz nie jest aż tak szeroki. Zależy mi na szerszym kącie. Z bliska jakieś budynki, z daleka pejzaże pól, łąk itp. Fotografia wakacyjnego włóczęgi :)
Chciałbym kupić jakiś taniutki obiektyw do widoczków. Może to być stałka, jasność nie jest dla mnie priorytetem. Nie musi być jakaś mega super jakość. Ten obiektyw bym używał może raz w tygodniu a zawodowo jestem bardzo daleko od fotografii. Poczytałem i dobrą opcją wydaje się kupić używany obiektyw z gwintem m42 + przejścióweczkę do canona.
Na ebay (aktualnie mieszkam w usa)obiektywy które są ustawione jako szerokokątne mają ogniskową rzędu 20-35mm. I tutaj wchodzi moje pytanie, bo to jest więcej niż moje 18mm na kitowym obiektywie. Takie dajmy na to 28mm obiektyw m42 będzie węższy niż 18mm kitowy canona ?
Poniżej tych ogniskowych obiektywy są ustawiane jako rybie oko i trochę się takowego boję bo nie chce mieć tego efektu, chciałbym mieć po prostu maksymalnie szeroki kąt ale bez efektu rybiego oka.
A może rybie oko przy większych odległościach - pola i łąki oddalone o minimum 50m od obiektywu będą wyglądały ok bez tego efektu kulistego rybiego oka?
Uprzejmie proszę o polecenie jakiegoś konkretnego obiektywu - wtedy miałbym jakiś punkt zaczepienia żeby oscylować koło podanych parametrów.
Odp: Obiektyw do widoczków ale nie rybie oko
Ten 20 będzie mniej więcej taki, jak Twój ustawiony na 20, a ten 35 będzie mniej więcej taki, jak Twój ustawiony na 35.
Poszukaj Canon EF-S 10-18, choć pewnie nie mieści się w definicji "taniutki" ;)