Laptop + monitor do zdjęć
Witam serdecznie,
Chciałbym kupić laptopa i zewnętrzny monitor do obróbki zdjęć. Na całość mam ok 6000zł. Wiem, że za tyle, to mogę sobie w miarę dobry monitor kupić, ale budżet mam taki a nie inny. Jestem amatorem, ale nie wykluczam, że za jakiś czas(na początek) zacznę wykorzystywać ten zestaw nie tylko amatorsko. Być może ktoś niedawno stał przed podobnym dylematem i mógłby mi coś więcej napisać. Trochę poczytałem i wiem, że monitor już taki całkiem całkiem dla amatora mogę kupić do ~ 2500zł, więc na laptopa zostałoby ~ 3500zł. Chyba, że ktoś zaproponowałby mi konfigurację z jakimś tańszym a dobrym monitorem.
Nie znam się zupełnie na monitorach, ich kalibracji i na laptopach też tak średnio. Doczytałem tyle, że dobrze by było by był to przynajmniej 4-ro rdzeniowy laptop, z dyskiem SSD, z przynajmniej 8GB RAMu i dobra kartą graficzną, która będzie "współgrała" z monitorem. Jeśli chodzi o rdzenie, dysk i RAM, to sam bym coś wybrał, natomiast jeśli chodzi o grafikę to nie chciałbym kupić monitora i laptopa, po czym okazałoby się, że czegoś się nie da ustawić, bo karta graficzna nie "współgra" z monitorem.
Z góry dziękuję za każdą odpowiedź
Pozdrawiam
Odp: Laptop + monitor do zdjęć
Jak chcesz do obróbki to polecam zrezygnować z laptopa a wziąć pudło. A jak już zdecydujesz się na coś to nie bierz składaka...
Dzięki Marv84 za radę - też na początku myślałem tylko o stacjonarnym, ale sęk w tym, że będzie on wykorzystywany nie tylko do zdjęć, ale również do mojej pracy(wymagania do pracy znacznie mniejsze niż obróbka zdjęć), więc musiałem zrezygnować z tego rozwiązania, bo nie będę paradował co jakiś czas z jednostką pod pachą ;)... i dlatego będzie to laptop. W pracy będę podpinał pod stary monitor a w domu do zdjęć pod ten co kupie sobie razem z laptopem.
Pozdrawiam
Jak ktoś zamierza obrabiać zdjęcia w terenie, to wystarczy spokojnie: MacBook Pro 13 i5 2x2,7GHz/8GB/256SSD MF840 FV23% (6079102222) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.