Obiektyw do Canon 450D, proszę o pomoc
Witam, jestem początkująca i kompletnie nie znam się na parametrach. Posiadam canon 450d z obiektywami kit. Pragnę zakupić tzw jasny obiektyw, ale potrzebuję podpowiedzi. Robię portrety przeważnie w plenerze, gdzie duże znaczenie dla mnie ma tło. Również portrety we wnętrzach. Będę wdzięczna, jeżeli ktoś z państwa coś zaproponuje. Podałabym link do zdjęć obcej osoby znaleziony w necie, jakie zdjęcia pragnę robić, ale nie wiem, czy nie złamię regulaminu. Czekam niecierpliwie, z góry dziękuję.
Dodam jeszcze, że cena może być do 3000zł.
Odp: Obiektyw do Canon 450D, proszę o pomoc
wybierz sobie ogniskową:
35 1.4 (canon albo sigma)
50 1.4 (canon, sigma albo sigma art)
85 1.8 canon 1.4 sigma
We wnętrzach z 85mm na cropie może być ciężko, chyba że lubisz ciasne :mrgreen:
Dziękuję za odpowiedż, zaraz w necie poczytam o tym, co zaproponowałeś.
Na początek polecam Canona 50/1.8 STM.
w tej cenie/sytuacji to ja bym sprzedał swój sprzęt, i zakupił 5d classic i 35mm f2.0 i 85mm f/1.8
A czy Sigma 70-200 F2.8 APO EX DG HSM MACRO II byłby ok? Szperam e necie, a pojęcia nie mam...
w tej kasie starczy Ci na 2 obiektywy, nawet 2 nowe obiektywy jeśli boisz się kupić używanych.
Sprawdź jeszcze CANON 50 1.8 STM jest tani i bardzo dobry ;) to taki naturalny wybór dla większości osób, które kupują pierwszy jasny obiektyw.
Cenowo bardzo przyjemny - niecałe 500zł za nowy lub jakieś 350-400zł za używany. Do tego 85 1.8 canona za jakieś 1300zł nowy lub 800/1000zł za używany. I do 2tyś masz 2 fajne jasne obiektywy, jeśli będzie za wąsko to trzeba się rozejrzeć za 35mm.
Cytat:
Zamieszczone przez
tombas
w tej cenie/sytuacji to ja bym sprzedał swój sprzęt, i zakupił 5d classic i 35mm f2.0 i 85mm f/1.8
Posłuchaj kolegę tombasa. Będziesz zadowolony.
dziękuję, będę potrzebować dużo czasu, aby poczytać i poszukać w necie tego sprzętu i nie rozłożyć się na parametrach..
To kobitka jest :mrgreen: nigdy nie patrzycie na końcówki jak piszą :D