Zobacz pełną wersję : Wybór kalibratora (dwie propozycje)
McMelassa
14-05-2015, 20:34
Stoję przed dylematem zakupu kalibratora. Na tą chwilę zamykam listę z dwoma kandydatami: X-Rite i1 Display Pro oraz Spyder 5 Pro. Jestem amatorem. Będę kalibrował monitor nic poza tym (nie posiadam drukarki foto i nie zamierzam kupować, telewizora raczej się nie da skalibrować :) ) Na razie będzie to stary monitor z matrycą MVA. Po jego śmierci (lub jeżeli nadarzy się w najbliższym czasie okazja) wybiorę coś z NEC lub Eizo (raczej półka niższa z aspiracjami foto) Który z nich można uznać za lepszy (Chyba że jest coś w podobnej cenie o lepszych parametrach)
Pozdrawiam
Grzegorz
Przetestowałem ostatnio dwie sztuki Spyder 5 Pro oraz Elite, wspierając się referencyjnymi pomiarami dokonanymi za pomocą laboratoryjnego spektroradiometru JETI Specbos 1211 (koszt ok. 40 tyś PLN) Maćka Kopra (skalibrujtv/hdtvpolska). Testy przeprowadziłem na wyświetlaczu NEC serii PA.
Nie bardzo wiem co w tych sensorach jest nowego i lepszego, bo wyniki ich pomiarów w przypadku testowego NECzka zakrawały na ponury żart (podobnie jak w przypadku Spydera 4), a zgodność międzyinstrumentowa była żałosna. Dla porównania dwie sztuki X-Rite i1Display Pro w tym samym teście mierzyły niemal w punkt tak samo jak laboratoryjny JETI, a różnice pomiędzy jedną a drugą sztuką były aptekarskie.
Konkluzja jest taka, że w przypadku Spyderów naprawdę szkoda kasy na tą chińską podróbkę tajwańskiej imitacji kalibratora. Jedynym rozsądnym sensorem jest nadal X-Rite i1Display Pro i tylko to rozwiązanie mogę z czystym sumieniem rekomendować.
McMelassa
15-05-2015, 08:55
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Krótko i na temat, można powiedzieć trafiona w punkt jak dobry kalibrator (Chyba dołączę do grupy osób głosujących za wprowadzeniem lajków) . Sam skłaniałem się właśnie ku X-Rite, Spyder'a podrzucił kolega z którym będę się dzielił kalibratorem.
Pozdrawiam
Grzegorz
McMelassa
22-05-2015, 15:08