Zobacz pełną wersję : Canon 17 - 40 nowy - czy na pewno?
milsa666
09-05-2015, 00:39
Witam
Mam pewne wątpliwości związane z zakupionym obiektywem.
Kupiłem go w znanym sklepie internetowym (na razie bez nazwy) nie było napisane, że nowy, ale to chyba oczywiste jeżeli nie pisze, że używany.
Cena była promocyjna więc wziąłem.
Po rozpakowaniu okazało się, że kod obiektywu to UC więc 2014 - OK może dlatego cena promocyjna.
Jednak bardziej zaniepokoiła mnie zawartość przesyłki:
- był oczywiście obiektyw - wygląda OK,
- skarpeta,
- osłona - i tutaj pierwsze zdziwienie nie była w żadnej foli/woreczku, tylko nałożona na obiektyw, :evil:
- nie było płytki (ta czarna) - oczywiście nie potrzebna ale nie było, :(
- żadnej książeczki (nie wiem czy teraz dają)
- karty gwarancyjnej i całej tej tekturki z papierami (!!!!!!!!!!!!!):evil::evil::evil:
Gwarancję otrzymałem w mailu w formie PDF. W ogóle nie wygląda jak Canonowska jest tam tylko numer seryjny obiektywu. Jak dostałem tego maila to go zignorowałem bo i tak przecież będzie w pudełku... Na pudełku jest że Canon Polska i chyba Węgry
Nie podoba mi się to wszystko. Może jest to obiektyw zwrócony z poprzedniego zakupu.
Oczywiście będę do nich dzwonił ale pewnie dopiero w poniedziałek.
O co tu chodzi?
Czy ktoś się z czymś takim spotkał?
Może to normalne przy zakupie prze internet... Choć nie wydaje mi się.
milsa666
09-05-2015, 07:53
a robiłeś nim zdjęcia?
Podpiąłem pod body i zrobiłem dosłownie dwa.
Tak jak pisałem obiektyw wygląda OK.
Rozumiem ironię i czuję, że kartą gwarancyjną Canon nie zrobię zdjęcia.
Z drugiej jednak strony, jak kupuje się coś nowego, to chyba można oczekiwać kompletu.
poszukiwacz2006
09-05-2015, 08:07
Zadzwoń do sklepu i porozmawiaj. Jak dalej będziesz miał wątpliwości to w ciągu 14 dni zwróć. Kiedyś kupowałem 50d , to też dostałem gwarancję albo instrukcję po polsku na płycie lub w formacie PDF, ale inne wersje językowe było w formie papierowej. Przy zakupie szkieł L, osłony zawsze zapakowane w folie, ściągnięte ze szkła. Może trafił Ci sie jakiś egzemplarz powystawowy i stąd promocyjna cena. Rozumiem, że w przesyłce był paragon/rachunek/faktura?
Pozdrawiam
Podpiąłem pod body i zrobiłem dosłownie dwa.
Tak jak pisałem obiektyw wygląda OK.
Rozumiem ironię i czuję, że kartą gwarancyjną Canon nie zrobię zdjęcia.
Z drugiej jednak strony, jak kupuje się coś nowego, to chyba można oczekiwać kompletu.
pytałem z troski
obiektyw musi nie tylko wyglądać ok, ale też sprawnie działać
rób fotki, kontaktuj się ze sklepem
powodzenia
Witam
Mam pewne wątpliwości związane z zakupionym obiektywem.
Kupiłem go w znanym sklepie internetowym (na razie bez nazwy) nie było napisane, że nowy, ale to chyba oczywiste jeżeli nie pisze, że używany.
Cena była promocyjna więc wziąłem.
Po rozpakowaniu okazało się, że kod obiektywu to UC więc 2014 - OK może dlatego cena promocyjna.
Jednak bardziej zaniepokoiła mnie zawartość przesyłki:
- był oczywiście obiektyw - wygląda OK,
- skarpeta,
- osłona - i tutaj pierwsze zdziwienie nie była w żadnej foli/woreczku, tylko nałożona na obiektyw, :evil:
- nie było płytki (ta czarna) - oczywiście nie potrzebna ale nie było, :(
- żadnej książeczki (nie wiem czy teraz dają)
- karty gwarancyjnej i całej tej tekturki z papierami (!!!!!!!!!!!!!):evil::evil::evil:
Gwarancję otrzymałem w mailu w formie PDF. W ogóle nie wygląda jak Canonowska jest tam tylko numer seryjny obiektywu. Jak dostałem tego maila to go zignorowałem bo i tak przecież będzie w pudełku... Na pudełku jest że Canon Polska i chyba Węgry
Nie podoba mi się to wszystko. Może jest to obiektyw zwrócony z poprzedniego zakupu.
Oczywiście będę do nich dzwonił ale pewnie dopiero w poniedziałek.
O co tu chodzi?
Czy ktoś się z czymś takim spotkał?
Może to normalne przy zakupie prze internet... Choć nie wydaje mi się.
Przeczytaj jeszcze raz spokojnie to co napisałeś na wstępie, decydując się na zakup akceptujesz warunki umowy kupna sprzedaży, nie dopytałeś (jak sądzę) przed zakupem i rozczarowanie ? chyba na własne życzenie. Masz prawo do zwrotu do 14 dniu zakupiony towar bez zmiany jego stanu i tyle teraz możesz zrobić ;).
Witam
Mam pewne wątpliwości związane z zakupionym obiektywem.
Kupiłem go w znanym sklepie internetowym (na razie bez nazwy) nie było napisane, że nowy, ale to chyba oczywiste jeżeli nie pisze, że używany.
Cena była promocyjna więc wziąłem.
Po rozpakowaniu okazało się, że kod obiektywu to UC więc 2014 - OK może dlatego cena promocyjna.
Jednak bardziej zaniepokoiła mnie zawartość przesyłki:
- był oczywiście obiektyw - wygląda OK,
- skarpeta,
- osłona - i tutaj pierwsze zdziwienie nie była w żadnej foli/woreczku, tylko nałożona na obiektyw, :evil:
- nie było płytki (ta czarna) - oczywiście nie potrzebna ale nie było, :(
- żadnej książeczki (nie wiem czy teraz dają)
- karty gwarancyjnej i całej tej tekturki z papierami (!!!!!!!!!!!!!):evil::evil::evil:
Gwarancję otrzymałem w mailu w formie PDF. W ogóle nie wygląda jak Canonowska jest tam tylko numer seryjny obiektywu. Jak dostałem tego maila to go zignorowałem bo i tak przecież będzie w pudełku... Na pudełku jest że Canon Polska i chyba Węgry
Nie podoba mi się to wszystko. Może jest to obiektyw zwrócony z poprzedniego zakupu.
Oczywiście będę do nich dzwonił ale pewnie dopiero w poniedziałek.
O co tu chodzi?
Czy ktoś się z czymś takim spotkał?
Może to normalne przy zakupie prze internet... Choć nie wydaje mi się.
2014 to i tak dobrze. W Gdańsku macałem elkę z 2012, nową w sklepie oczywiście.
Co do reszty to nie ma to większego znaczenia, jeżeli obiektyw wygląda na nowy. Obejrzyj szkła, pyłki, ślady macania itd.
I tak jak ci napisał kolego zadzwoń do sklepu
Masz 14 dni na zwrot, sprawdź czy trafiłaś na dobrą/ostrą sztukę
Jeżeli zakupiony sprzęt został sprzedany jako używany w okazyjnej cenie, to ze zwrotem możesz mieć problem.
Co do karty gwarancyjnej, to powinna być wydrukowana i z oryginalną pieczęcią Sprzedawcy ( nie musi być Canona).
Przemek_PC
09-05-2015, 09:07
Coraz trudniej bedzie kupic nowa rzecz w sklepie internetowym wlasnie z powodu nowego prawa chroniacego konsumentow.
Coraz trudniej bedzie kupic nowa rzecz w sklepie internetowym wlasnie z powodu nowego prawa chroniacego konsumentow.
I to jest sedno twojego problemu, kilka osób już tu pisało o 14 dniowym terminie zwrotu. Z przywilejów korzystać chcą wszyscy, ale trzeba się też pogodzić z konsekwencjami z nich wynikającymi. Skąd sprzedawca ma brać za każdym razem nierozpakowany towar.
milsa666
09-05-2015, 10:33
pytałem z troski
obiektyw musi nie tylko wyglądać ok, ale też sprawnie działać
rób fotki, kontaktuj się ze sklepem
powodzenia
To przepraszam.
Jest kilku "forumowych wesołków" i szyderkę mają włączoną non-stop.
Zobaczymy w poniedziałek.
Przeczytaj jeszcze raz spokojnie to co napisałeś na wstępie, decydując się na zakup akceptujesz warunki umowy kupna sprzedaży, nie dopytałeś (jak sądzę) przed zakupem i rozczarowanie ? chyba na własne życzenie. Masz prawo do zwrotu do 14 dniu zakupiony towar bez zmiany jego stanu i tyle teraz możesz zrobić ;).
Nie było nic napisane, że jest to towar powystawowy, używany, zwrócony bądź z dawnej dostawy. Po prostu myślałem, że ot taka promocja.
I to jest sedno twojego problemu, kilka osób już tu pisało o 14 dniowym terminie zwrotu. Z przywilejów korzystać chcą wszyscy, ale trzeba się też pogodzić z konsekwencjami z nich wynikającymi. Skąd sprzedawca ma brać za każdym razem nierozpakowany towar.
Zgadza się. Nigdy nie wiesz co przeżyła już ta twoja "nowa sztuka".
w ramach odstresowania się, weź aparat, szkło i idź na spacer, bo ładna pogoda
pocykaj fotki, obejrzyj na kompie, jak wyjdą ładne, to humor Ci się na pewno poprawi
jeśli obiektyw jest w pełni sprawny, ostry i kupiłeś go w dobrej cenie, to nie widzę powodów do paniki
głowa do góry!
Należy wziąć pod uwagę fakt, że towar ma być w stanie nienaruszonym, w oryginalnym opakowaniu, i tu jest sedno problemu.
Jak udowodnisz w jakim stanie otrzymałeś towar ? czy testowanie szkła, to już używanie czy też nie ?
Jeżeli kupiłeś w dobrej cenie i jest 100% sprawny, to raczej odpuść sobie ...
pan.kolega
09-05-2015, 20:47
Należy wziąć pod uwagę fakt, że towar ma być w stanie nienaruszonym, w oryginalnym opakowaniu, i tu jest sedno problemu.
Jak udowodnisz w jakim stanie otrzymałeś towar ? czy testowanie szkła, to już używanie czy też nie ?
Jeżeli kupiłeś w dobrej cenie i jest 100% sprawny, to raczej odpuść sobie ...
Towar ma być dokładnie w takim stanie, w jakim ma być towar, który się zwraca w ciagu X dni od zakupu bo się odechciało zakupu. Szkło, które było rozpakowane i testowane na pewno nie jest używane. Ma nie być śladów użytkowania, ale nie może nie być śladów na opakowaniach. Pozostawienie osłony na obiektywie to pewna niedbałość, ale nie dyskwalifikujaca. Przynajmniej nie udaja, że nie było otwierane.:lol:
Jednak nabywca ma tu oczywiście pewne przywileje i jak chce produkt kompletnie dziewiczy, dotykany ostatni raz przez Noriko w fabryce Utsumiryomiyoyama to może zwracać, aż taki dostanie. Ja tak nigdy nie robię automatyczne, bo czuję się na 100% kompetentny w ocenie, czy chcę konkretny egzemplarz za konkretna cenę, czy wolę pakować w paczki, zwracać i czekać. Sam fakt, że coś było macane nie jest dla mnie powodem do zwrotu, jeżeli nie ma konkretnych śladów na samym przedmiocie. Odciski palców na soczewkach albo ślady czyszczenia soczewek czy jakaś rysa na obudowie raczej skłoniłyby mnie do zwrotu lub poproszenia o stosowna obniżkę ceny.
RobertON
09-05-2015, 21:05
Jest kilku "forumowych wesołków" i szyderkę mają włączoną non-stop.
Przesadzasz co do "wesołków".
Wpierw dobrze sprawdź czy działa, bo może to było powodem zwrotu, że coś z nim nie jest dobrze.
Zwykle po zakupie szukamy jakiejś wady, niesprawności, a może problem jest gdzie indziej.
Może zadzwoń do tego sklepu, jak zamierzasz, i po prostu zapytaj. Powinni Ci wyjaśnić dlaczego tak wysłali obiektyw. Podejrzewam, że na tym polegała promocja - towar był rozpakowany i stąd zniżka.
Ja bym czym prędzej założył szkiełko na body i jak najwięcej napstrykał :) Mam nadzieję, że jest w pełni sprawny i nic mu nie dolega - a to sprawdzisz tylko w jeden sposób.
A o brakujące rzeczy upomnij się telefonicznie. Powodzenia :)
I to jest sedno twojego problemu, kilka osób już tu pisało o 14 dniowym terminie zwrotu. Z przywilejów korzystać chcą wszyscy, ale trzeba się też pogodzić z konsekwencjami z nich wynikającymi. Skąd sprzedawca ma brać za każdym razem nierozpakowany towar.
nie wiem - ale przypuszczam że od dystrybutora lub producenta, to jest problem sprzedawcy, a nie konsumenta - nie możemy się wczuwać w problemy całego świata bo na to głowa za mała, towar używany nie może być sprzedawany jako nowy, w cywilizowanym świecie gdzie ten problem jest znany od dawna, takie towary są przeceniane i system działa jeśli nie ma zbyt dużo kombinujących rodaków. To są koszty prowadzenia biznesu.
sam korzystałem z prawa odesłania towaru - kupiłem kiedyś pierścienie pośrednie z af "china quality" jeden miał problemy, jeden nie działał, trzeci był działający - odesłałem (nie reklamowałem) - uważam że taki towar na handel się nie nadaje, to świadome naciąganie konsumenta, prawo do zwrotu a nie reklamacji pozwala na skuteczną walkę z takim biznesem.
pan.kolega
09-05-2015, 22:21
A o co chodzi z ta "płytka"? Ja nigdy ze słoikami nie dostawałem żadnej płytki, ani czarnej ani w żadnym innym kolorze.
Natomiast zawsze był "manual" papierowy - albo w postaci ksiażeczki dla L albo arkusza dla pozostałych.
milsa666
09-05-2015, 23:41
A o co chodzi z ta "płytka"? Ja nigdy ze słoikami nie dostawałem żadnej płytki, ani czarnej ani w żadnym innym kolorze.
Natomiast zawsze był "manual" papierowy - albo w postaci ksiażeczki dla L albo arkusza dla pozostałych.
Miałem kilka L i były tam na pewno czarne płytki CD - nigdy nie sprawdzałem zawartości... Wiem, że są one niepotrzebne ale czemu w tym egzemplarzu nie było?
Bardziej dziwi:twisted: mnie "gwarancja"
Sprawdziłem dokładnie datę produkcji jest UC03... - czyli marzec 2014 - czy to może tłumaczyć brak Canonowskiej "książeczki gwarancyjnej" - tzn. minął już rok?
Czy może oznacza to, że obiektyw pracował już jakiś czas, normalna gwarancja/książeczka została już podbita i sklep postanowił zaryzykować, tzn. dał swoją gwarancję zamiast Canon Polska ponownie na 12 miesięcy bo tamta niejako pokazywała, że towar ma już pieczątkę i jest niepierwszej świeżości.
@cheng13
Zrobiłem więcej zdjęć dzisiaj ale nie chcę przesadzać mając na uwadze ewentualny zwrot i jakieś przypadkowe ślady użytkowania. Przy okazji miałem okazję poznać "legendarną" ostrość rogów obiektywu. Dopiero od f8 coś się tam pojawia :shock:
Fotopstryczek
09-05-2015, 23:59
Mam pod ręką pudło 17-40L
Jest czarna płytka CD, jakaś mini instrukcja papierkowa, karta gwarancyjna, skarpeta, 3 folie (szkło - osłona - skarpeta), 2 styropiany i jakaś tektura :lol:
pan.kolega
10-05-2015, 09:29
W takim razie Canon Polska czy coś innego ma zwyczaj dodawania jakiejś płytki, bo ja nigdy żadnej płytki z żadnym obiektywem nie widziałem.
Natomiast karta gwarancyjna Canona powinna być. Chyba, że w ofercie gdzieś tam było małym drukiem, że gwarancja sklepowa. Zapytaj Canona czy jest na gwarancji.
milsa666
10-05-2015, 09:45
W takim razie Canon Polska czy coś innego ma zwyczaj dodawania jakiejś płytki, bo ja nigdy żadnej płytki z żadnym obiektywem nie widziałem.
Natomiast karta gwarancyjna Canona powinna być. Chyba, że w ofercie gdzieś tam było małym drukiem, że gwarancja sklepowa. Zapytaj Canona czy jest na gwarancji.
Tak jak pisałem wcześniej - nie było nic na temat, że jest to jakiś: stary, opuszczony, niechciany, porzucony, powystawowy obiektyw, z gwarancją sklepową.
a jak zdjęcia robione tym szkłem?
Mam pod ręką pudło 17-40L
Jest czarna płytka CD, jakaś mini instrukcja papierkowa, karta gwarancyjna, skarpeta, 3 folie (szkło - osłona - skarpeta), 2 styropiany i jakaś tektura :lol:
potwierdzam u mnie w pudle to samo - mam szkło z 2013 roku, kupione w 2014roku (z nowym deklem przednim) kod UB i na pudełku mam naklejkę PL a obok HU.
Zadzwoń zapytać i jak można to powiedz ile dałeś w tej promocyjnej cenie?
milsa666
10-05-2015, 14:12
a jak zdjęcia robione tym szkłem?
Zdjęcia wyglądają OK (poza legendarnymi rogami...:lol:).
potwierdzam u mnie w pudle to samo - mam szkło z 2013 roku, kupione w 2014roku (z nowym deklem przednim) kod UB i na pudełku mam naklejkę PL a obok HU.
Zadzwoń zapytać i jak można to powiedz ile dałeś w tej promocyjnej cenie?
Co do ceny to nie chcę się na razie wychylać - generalnie było 200 PLN taniej. Zobaczymy co mi powiedzą jutro. Ale 200 PLN-ów miej za roczny obiektyw i może po jakiś przejściach... Czy było warto - nie wiem.
Przemek_PC
10-05-2015, 15:15
Jak ktos tu na forum fajnie napisal przy naszych kobietach tez w wiekszosci ktos juz kiedys majstrowal i co z tego? Nie chcemy juz takich majstrowanych? Moze nawet lepiej jak jest juz jakies doswiadczenie a nie folijki przez ktore trzeba sie przedzierac :) Jesli obiektyw byl tanszy niz gdzie indziej to z jakiegos powodu. Niemniej sklep powinien o tym fakcie informowac.
Zobaczymy co mi powiedzą jutro
Daj koniecznie znać.
Zdjęcia wyglądają OK (poza legendarnymi rogami...:lol:).
Jak tylko "OK" to ja bym oddał. No chyba że na cropie.
milsa666
11-05-2015, 22:35
Daj koniecznie znać.
Generalnie obiektyw wraca.
Dzwoniłem do Canon Polska gdzie powiedzieli, że nie powinno być takiej sytuacji, gdzie w nowym obiektywie nie ma książki gwarancyjnej.
Ze sklepu dostałem natomiast informację, że tak nie powinno być, że przesyłka powinna być kompletna, proszą o odesłanie obiektywu i przepraszają za całą sytuację, przesyłka na ich koszt.
Koniec tematu - na promocjach człowiek musi być czujny jak pies podwójny - idę do stacjonarnego sklepu...
Niemniej firma stanela na wysokosci zadania - znaczy, jeszcze im zalezy...
Niemniej firma stanela na wysokosci zadania - znaczy, jeszcze im zalezy...
dają radę - janusze biznesu
Czyli wyjaśniło się :) Ciekawe za ile teraz ten "twój" obiektyw sprzedadzą.....pewnie w przystępnej cenie, jako używkę :)
Przemek_PC
13-05-2015, 10:30
A jak ten dziewiczy, pachnacy nowoscia egzemplarz w folijkach bedzie robil gorsze zdjecia od tego niedziewiczego to dopiero bedzie problem.
A jak ten dziewiczy, pachnacy nowoscia egzemplarz w folijkach bedzie robil gorsze zdjecia od tego niedziewiczego to dopiero bedzie problem.
ja przerobiłem 3 sztuki 17-40 :mrgreen: dopiero 4ta się okazała dobra :mrgreen: w dobrej cenie i na gwarancji (w razie jakbym chciał słać na kalibrację, ale nie było takiej potrzeby)
Ja kupuję obiektywy w cyfrowych.pl i nigdy kłopotów nie było. Czasami lepiej wydać te 2-3 stówki więcej i spokojnie spać, niż się potem zamartwiać.
idę do stacjonarnego sklepu...
No to odwrotnie niż ja. Staram się kupować w internecie u takich co w ogóle nie mają sklepu stacjonarnego.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.