Zobacz pełną wersję : Czy to problem z matrycą ? Canon 5d mark III
Witam
Koleżanki/Koledzy pomóżcie o co chodzi bo jeszcze nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Zgrywając zdjęcia do komputera poprzez czytnik Lexar usb 3.0 w programie Adobe Bridge na jednym ze zdjęć widać to ...
Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - f80307311f762.jpg (http://zapodaj.net/f80307311f762.jpg.html)
po czym w acr raz jest raz nie ma tego paska. Jeszcze ciekawsza rzecz że usunąłem cały folder z karty i ponownie zgrałem zdjęcia z tej że i problemu z paskiem nie ma . Na wyświetlaczu aparatu też nie ma, ale to pewnie jest pogladowy jpg bo zdjęcia wykonuje w rawach. Mam tylko nadzieję że to nie problem z aparatem, który ma pewnie z miesiąc czasu. Proszę o poradę.
Pozdrawiam
Wiktor
Problem z kartą lub/i czytnikiem.
rediconn
14-04-2015, 14:03
Miałem podobnie tylko kolorowa sieczka obejmowała większe części zdjęcia/RAWa. Winna wg mnie była karta CF (Sandisk 4GB), przestałem jej używać i problem się rozwiązał.
pozdr
mICHAL
Witam
Też staram się w tym kierunku myśleć, tylko zapisuję zdjęcia na dwóch kartach CF oraz SD i zgrywając z obu ten pasek się pojawiał, więc czytnik ?, lub pamięć ram komputera bo gdzieś na naszym forum to wyczytałem ... czy aby nie na pewno aparat.? Dzwoniąc do serwisu powiedzieli, że trzeba puszkę wysłać do sprawdzenia. Tylko, że mi jest ten aparat potrzebny.:(
Witam
Też staram się w tym kierunku myśleć, tylko zapisuję zdjęcia na dwóch kartach CF oraz SD i zgrywając z obu ten pasek się pojawiał, więc czytnik ?, lub pamięć ram komputera bo gdzieś na naszym forum to wyczytałem ... czy aby nie na pewno aparat.? Dzwoniąc do serwisu powiedzieli, że trzeba puszkę wysłać do sprawdzenia. Tylko, że mi jest ten aparat potrzebny.:(
Winę czytnika łatwo potwierdzić/wykluczyć - zgraj te same zdjęcia z aparatu poprzez kabel usb.
Na forum było takich wątków już mnóstwo, chyba za każdym razem winne były karty pamięci.
Czytnik raczej bedzie ok, jak mowia koledzy karta pamieci pada.
Z 5D3 nie ma problemow :)
Zgrywając zdjęcia z aparatu poprzez kabel usb problem pozostaje. Czy jeśli byłaby to wina aparatu to nie byłoby tego paska na wszystkich zdjęciach.?
--- Kolejny post ---
Może Panowie z CSI podpowiedzą jakieś rozwiązanie? Dzięki.
Zmien karte i sprawdz jak to wyglada.
Może Panowie z CSI podpowiedzą jakieś rozwiązanie? Dzięki.
Przecież podpowiedzieli: proszę wysłać aparat do serwisu w celu wykonania diagnozy.
Innej "zdalnej" porady od CSI nie usłyszysz. To jest serwis, nie wróżka.
Decydując się na 5D3 słyszałem, że nie ma z nim problemów, ale teraz to już sam nie wiem :(
ale czego znowu nie wiesz?
Zgrywam ponownie całą kartę i problem z paskiem na zdjęciu nie występuje czy to są jakieś czary ? Dobra póki co wykluczam puszkę, kupuję nową kartę i zobaczę co się będzie działo ...
sprawdź kartę i nie narzekaj na 5dmkIII jak chcesz to się wymienię na 5dc z tym staruchem nie ma problemów :lol:
ale czego znowu nie wiesz?
Dużo jest niewiadomych i próbuję to rozwikłać jakoś, myślę kolego, że miałbyś podobny problem gdybyś widział to co ja:)
--- Kolejny post ---
sprawdź kartę i nie narzekaj na 5dmkIII jak chcesz to się wymienię na 5dc z tym staruchem nie ma problemów :lol:
Wiem bo własnie go zmieniłem na 5d3:)
Jeszcze jedna próba rozwiązania problemu spróbowałem edytować raw z poziomu puszki i taka historia... na karcie backupu czyli sd zwiecha aparatu podczas edycji zdjęcia z wspomnianym paskiem. Później ta sama próba już na karcie głównej i raw mogłem spokojnie edytować. Czyżby nowiutka karta backupu SDHC Lexar Professional robiła taki cyrk.?
Czyżby nowiutka karta backupu SDHC Lexar Professional robiła taki cyrk
Prawdopodobieństwo ,że droga karta ulegnie awarii jest tylko trochę mniejsze ,
niż prawdopodobieństwo awarii karty"mniej markowej"
Stary, zdjecie masz do wyrzucenia. Zmien karte na inna, zrob zdjecie. Jesli nie ma paska... wyp****ol stara karte bo na 100% jest uwalona. Po co Ci serwis.
Jesli kolejne zdjecia z nowa karta beda mialy paski, puszka leci do serwisu. Tyle w temacie.
Jesli nie ma paska... wyp****ol stara karte bo na 100% jest uwalona.
Nie wyp****ol tylko kup nową a tą zepsutą po prostu reklamuj u producenta.
Nie wiem jak Lexar ale w przypadku Sandiska wypełniłem formularz na stronie, przesłałem dane karty i datę zakupu (nawet nie chcieli paragonu). Było kilka maili z dodatkowymi powiadomieniami i pytaniami.
Potem przysłali kod do wydrukowania i naklejenia na paczkę dla kuriera. Zadzwoniłem po wskazanego kuriera na ich koszt. Po paru tygodniach kurierem przyjechała nowa karta.
zepsutą po prostu reklamuj u producenta.
I to chyba najlepsza opcja :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.