Zobacz pełną wersję : Uniwersalny obiektyw "na wakacje" jaki?
Witajcie :-)
Mam pytanie co do obiektywu
Mam Canona 500d + kit
Do tego osobno
Sigma APO 70-300
Canon 50 1.8
Potrzebuje jakiś uniwersalny obiektyw zamiast kitowego.
Założyć jeden i nie zdejmować np na wyjazdach ma wakacje itp
Co polecacie?
Dodam że interesuje mnie używany sprzęt, i jestem raczej amatorem, ale się dokształcam i bawię się powyższymi obiektywami w wolnych chwilach na łonie natury :-)
CrazzyIwan
11-04-2015, 11:26
Wg kryterium cena = jakość
tamron 17-50 2.8 bez stabilizacji.
Ew trochę droższa sigma 17-50 2.8 ze stabilizacją.
Wysłane z Motoroli przez Tapatalk.
Nie wiem jaki kit, ale kit to też C 18-135, który długo miałem z 550d i wg mnie to najbardziej uniwersalne szkło jeśli chodzi o zakres poza C 15-85.
Źle opisałem chyba
Chodzi mi o uniwersalny obiektyw, a kitowy odstawiam do szafy
Chciał bym coś typu 18-135(canon takie cos posiada bodajże i czytałem, że jest w porządku)
Są jakieś specjalne oznaczenia do tego obiektywu? Tj. do moje sigmy APO np.
Chyba, że jeszcze cos lepszego? Większego? 18-200 jest?
Przepraszam za moją nie zbyt dobrą wiedzę, ale wole sie pytać profesjonalistów:)
Bangi: Kit 18-55 :)
Tamron i Simga mają 18-200
Cena też w porządku(około 400-500 na allegro uzywane)
Z Sigmy zadowolony jestem chociaż czasami zacina się przełącznik trybu makro, ale to już taka wada;)
Co sądzicie o tych dwóch?
tamron 18-270 VC
nie ma bardziej uniwersalnego
sprocket73
11-04-2015, 22:39
tamron 18-270 VC
nie ma bardziej uniwersalnego
Ależ jest! Tamron 16-300 VC
Tyle że kosztuje ponad 2k zł, a autor chciałby za 400-500.
18-200 Tamron i Sigma są tanie, ale to pierwsze ultrazoomy i są bardzo słabe optycznie, Canon 18-200 jest lepszy, ale 2x droższy (używka ok. 1k zł).