PDA

Zobacz pełną wersję : Adapter z EF na FD

aurellie92
07-04-2015, 14:00
Witam, jestem poczÄ…tkujÄ…cÄ… amatorkÄ… fotografii :)
Zakupiłam eos 300d (wiem, trabant wśród lustrzanek ale ja lubię nadawać drugie życie:D) i się zastanawiam, czy da radę podpiąć obiektyw z mocowaniem FD do niego, bo cenowo nie stać mnie na wypas obiektywy:cry:, więc chciałam jakieś na FD, bo jest ich pełno i za grosze w sumie, a efekty są interesujące:shock:. Co sądzicie?:?:

szwayko
07-04-2015, 14:15
Najlepsze co może dać drugie życie FD to Sony A7 i jego odłamy. Potem Sony NEXy, Canon EOS M, Samsungi NX - czyli bezlusterkowce.
Możesz też przerobić 300D na bagnet tylko do FD - jak się da. Wykręcić mocowanie EOS i spróbować osadzić głębiej mocowanie FD. Ja próbowałem tak ze starym kliszakiem EOS 50, i prawie uzyskałem nieskończoność, ale jednak duze lustro i matówka stanowiły barierę nie do przejścia i dało rady głębiej osadzić mocowania FD. W cropie powinno być bez problemu. Może ktoś to robił?

r_m
07-04-2015, 14:17
Da radÄ™, ale nie ma sensu.
Adapter z FD na EF musi mieć dodatkową soczewkę, dzięki temu pogarsza się jakość obrazu, poza tym taki adapter kosztuje chyba połowę wartości Twojego aparatu.
Lepiej poszukaj obiektywów M42 i adaptera z M42 na Canon EF (najlepiej "z chipem", a do Heliosa 44-Mcośtam lepiej z "pierścieniem do przymykania popychacza przysłony").
Do 300d możesz wgrać "Wasiaware", nieco rozszerzające możliwości aparatu:
http://www.canon-board.info/canon-dslr-19/hack-300d-undutchables-0-2-3-nareszcie-2471/
Wasiaware do 300d -skąd sciągnąć (http://www.cyberfoto.pl/pytania-o-osprzet/43256-wasiaware-do-300d-skad-sciagnac.htm)

aurellie92
07-04-2015, 14:19
Widziałam przejściówki coś jak w przypadku m42, tylko czy to sie ma jakoś do jakości zdjęć, czy nie lepiej poczekać i zainwestować w jeden a porządny obiektyw?