Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Badania żywotności migawki

lewap
03-03-2015, 19:20
Witam wszystkich!
Studiuję na kierunku mechanika i budowa maszyn i potrzebuję zrobić projekt, który byłby planem badań żywotności migawki w lustrzankach. W fotografii siedzę od 6 lat, a zawodowo zajmuję się nią od roku, jednak przez cały ten czas nie natrafiłem na tego typu informacje, więc może jest ktoś kto byłby w stanie mi pomóc, podsunąć jakieś strony internetowe lub książki na ten temat? Precyzując potrzebuję informacji typu:
- w jaki sposób wybiera się grupę aparatów do badań?
- jak przebiega samo badanie?
- jak rejestruje się przebieg takiego badania (czy "klapnięcia" zlicza jakiś specjalny program czy może zwykła rejestracja wideo a kontroluje to człowiek?)

Czy takie informacje są w ogóle przez producentów udostępniane;)? Z góry dziękuję za każdą przydatną informację w tym temacie!

P.S. Uprzedzając potencjalną pierwszą odpowiedź, stronę Camera Shutter Life Database znam, jednak ona nie przeprowadza badań, a jedynie zbiera informacje od użytkowników;)

pan.kolega
03-03-2015, 20:22
Nie sadzę żeby ktokolwiek kiedykolwiek poza producentem robił takie testy. Nie znam żadnych współczesnych opisów takich testów. Sa tylko ogólne liczby, które jednak oznaczaja raczej fakty marketingowe typu gwarancji i postulowanych cech, a nie wyniki badań.

Jeżeli zrobisz takie badania, chyba będziesz pionierem. Niestety, ze względu na naturę rzeczy rozrzut między egzemplarzami nawet w warunkach laboratoryjnych będzie wielki, więc sa to badania statystyczne. Jeśli się nie użyje co najmniej kilku tuzinów egzemplarzy, można sobie datować. Czyli nie jest to tanie badanie. Chceszt o naprawdę zrealizować?

RobertON
03-03-2015, 20:43
Obawiam się, że takie badanie nie ma szans powodzenia. Canon zapewne zbiera informacje o "przebiegu" w przypadkach każdej wymiany.

W ten sposób ma bazę danych o naprawach, której zwykłemu śmiertelnikowi nie będzie dane uzyskać.

lewap
03-03-2015, 21:24