PDA

Zobacz pełną wersję : Małe studio i reporterki?



hudy85
25-02-2015, 16:20
Cześć :)
Od jakiegoś czasu naszła mnie chęć na odrobinę więcej zabawy światłem i jednocześnie stworzenia "pokojowego" studio. Poczytalem kilka artykółów na temat dopalaczy, tych dużych i tych małych i ostatecznie zdecyduje się chyba na systemówki (ze względu na rozmiar i mobilność).
Jako że nie jestem ogarnięty w tym temacie, miałbym do Was kilka pytań, więc może na początek:
- co sądzicie o takim rozwiązaniu?
- czy wystarczy mocy? (w planach 2x YN-600EX)
- czy istnieje uniwersalny wyzwalacz do nikona i canona? (chciałbym poseksić się tymi palniczkami na swoim canonie i udostępnić trochę zabawy dziewczynie z nikonem)
- co jeszcze powinienem wiedzieć przed zakupem?

tlustyx
25-02-2015, 16:51
Jeśli to ma być tylko do studia to kup tańsze lampy manualne, jak również wyzwalacze, wtedy będą działać też z Nikonem (lampy mogą być z TTL, wtedy jak zapniesz na body będziesz miał automatykę). Uniwersalnych wyzwalaczy TTL nie ma .

hudy85
25-02-2015, 17:34
A gdybym dorzucił jeszcze jedną lampkę do nikona to odpalę za pomocą fotoceli?
Czy tu też musi być wszystko w jednym systemie?

tlustyx
25-02-2015, 18:14
A gdybym dorzucił jeszcze jedną lampkę do nikona to odpalę za pomocą fotoceli?
Czy tu też musi być wszystko w jednym systemie?
Odpalasz wtedy błyskiem innej lampy, więc nie ma znaczenia Canon czy Nikon. Musisz tylko w obydwu błyskać w manualu (fotocela odpala na 1 błysk) lub w TTL-u wtedy fotocela musi być ustawiona na drugi błysk (przy czym fotocele podpinane do gorącej stopki rzadko mają taką opcję).

r_m
25-02-2015, 18:35
Cześć :)
Od jakiegoś czasu naszła mnie chęć na odrobinę więcej zabawy światłem i jednocześnie stworzenia "pokojowego" studio. Poczytalem kilka artykółów na temat dopalaczy, tych dużych i tych małych i ostatecznie zdecyduje się chyba na systemówki (ze względu na rozmiar i mobilność).
Jako że nie jestem ogarnięty w tym temacie, miałbym do Was kilka pytań, więc może na początek:
- co sądzicie o takim rozwiązaniu?
- czy wystarczy mocy? (w planach 2x YN-600EX)
- czy istnieje uniwersalny wyzwalacz do nikona i canona? (chciałbym poseksić się tymi palniczkami na swoim canonie i udostępnić trochę zabawy dziewczynie z nikonem)
- co jeszcze powinienem wiedzieć przed zakupem?

Co wiedzieć - połowę tego, co ludzie napisali w dziale Lampy Błyskowe (http://www.canon-board.info/lampy-blyskowe-54/) :D
Ostatnio było intensywna dyskusja na temat 600ex-rt i 560 III, wątek zaczynał się od "700d", jest na pierwszej stronie.

Systemówki popracują tylko z Canonem, YN-600EX-RT z Nikonem to tylko manual.
Jeśli interesuje Cię tylko "małe mobilne studio", zakup 600ex-rt ma umiarkowany sens. Do pracy studyjnej i tak będziesz korzystał z trybu M, więc wystarczą lampy YN 560 III (mają wbudowany odbiornik radiowego sterowania i wyzwalania) i nadajnik na aparat YN 560-tx (nadajnik jest uniwersalny, do każdego aparatu z "normalną" stopką). Chyba za cenę jednej "600" kupisz dwie 560 i sterownik, a jak i tak potrzebujesz lampe z TTLem, to dokupisz jedną 600ex-rt. To daje Ci możliwość błyskania na 3 lampy w każdym miejscu, ze zdalną regulacją mocy (przydatne).
Ale jest druga strona medalu - to są słabe lampy, i do każdej musisz mieć akumulatorki. Najtańsze normalne lampy studyjne z mocowaniem akcesoriów Bowens są w podobnej cenie, a mają większą moc, i nie wymagają akumulatorków. Niestety, wtedy jesteś przywiązany do gniazdka w ścianie.

hudy85
03-03-2015, 21:05
Mam jeszcze jedno pytanie, czy wyzwalacz nikona bedzie wspolpracowal z lampami canona?

Dzieki za wszystkie odpowiedzi :)

adamm
12-03-2015, 21:24
Hudy, ja w domowym studiu błyskam 2 reporterkami.

Światło najczęściej odbijam od sufitu, ale mam też uchwyty i parasolki. Jeśli na przedmiocie odbijają się światła to zapinam parasolkę i nie ma odbić.
Nie polecam namiotu, choć pewnie i zwolennicy też się trafią.

Na początek z reporterkami dasz radę spokojnie.
Ja mam jedną YN600EX-RT oraz jednego Metza 48AF.

Jak na razie klienci nie narzekali na jakość zdjęć produktów.
Kwestia zabawy z odpowiednim ustawieniem lamp.

A przewaga reporterskich jest taka, że możesz je zabrać gdzie chcesz.

Nie próbowałem jeszcze jak reporterskie będą się zachowywały z jakimś softboxem.

Podstawa to dobre baterie. Kupiłem Eneloopy Pro (czarne) i kilkaset zdjęć się na nich pstryka z różnymi ustawieniami mocy lamp.