Zobacz pełną wersję : Lustrzanka do filmowania
Witam, prosiłbym o pomoc w wyborze lustrzanki oraz obiektywu/ów. Aparat będzie miał zastosowanie przy kręceniu krótkich vlogów/wywiadów na potrzeby kanału w serwisie youtube, oraz pstrykanie zdjęć.
Jestem średnio zaawansowanym amatorem, do tej pory posiadałem lustrzankę Canon 600D lecz uległa zniszczeniu. Przeglądając wiele tematów w internecie natknąłem się na 2 modele
Canon 7D Mark II oraz Canon 70D. Chciałbym zapytać czy jako amator lecz z ambicjami jest sens inwestować w C 7DmII? a także czy wielką różnicę odczuję przy nagrywaniu oraz fotografowaniu? Na początku swojej przygody chciałbym zakupić obiektyw 17-55mm f/2.8, czy będzie on dobrym wyborem przy nagrywaniu oraz okazjonalnym robieniu zdjęć? Zastanawiam się również nad zakupem obiektywu 85mm f/1.8. Budżet jakim dysponuję to 10k, lecz jeśli nie było by to konieczne chciałbym wydać jak najmniej ;) Zależy mi na jakości oraz płynności nagrań oraz filmów. Z góry dziękuję za pomoc.
A nie starczy Ci 100D i szkła STM ?
Kolekcjoner
05-02-2015, 21:47
Ja bym wziął Sony A6000 z jakimś dobrym szkłem. Masz 2w1; bardzo dobry aparat z praktycznie wbudowaną kamerą ze wszystkim co kamera powinna mieć, a bez czego filmowanie jest skrajnie upierdliwe. Da Ci to jeszcze spory zapas na akcesoria.
GalaktycznyMuczaczo
05-02-2015, 22:11
uzwane 5d mkIII i canon 50/1,8 :*
Mackownik
05-02-2015, 22:16
Ja bym brał 70D to jest typowy aparat do filmików. W porównaniu do 7D mk I o wiele silniejszy za niższą, lub porównywalną cenę. 7D mk II no cóż... szkoda kasy jak to ma iść na drobne filmiki nie jakieś wielce profesjonalne produkcje.
Co do Sonego jestem średnio przekonany do jakości ich produktów w swoim życiu posiadałem ich 2 aparaty h200 oraz hx300. Z oboma miałem problemy typu wyświetlacz/bateria. Skłaniał bym się bardziej w stronę canona z tego względu iż posiadam szkła tej firmy 18-135mm oraz 40mm. Z kolei o 100d nie mam zdania wolał bym jednak sprzęt z wyższej półki. Wiem że może i jest to wywalanie kasy w błoto no ale.. raz się żyje ; )
Ps. Sprzęt będzie kupowany na firmę i chciałbym oczywiście fakturkę vat i nie jestem pewien czy kupując używkę otrzymał bym ją (mam na myśli głównie os. prywatne;) )
słowiczek
05-02-2015, 22:27
To kup 70d i szkło z napędem stm. Filmowałeś wcześniej, więc wiesz jakie ogniskowe Ci pasują. A napęd stm jest bezgłośny, więc w filmowaniu bardzo na miejscu.
GalaktycznyMuczaczo
05-02-2015, 23:32
Canon 5d mark III - Aparaty cyfrowe - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/aparaty-cyfrowe-110618?order=p&string=canon+5d+mark+III&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-e-0113)
Poniżej 10k dostaniesz a 50/1,8 to nie wiecej jak 450 zł, więc masz świetny zestaw, nie beziez mial na co marudzić i kombinować ze cos jest nie tak za jakością, nie bedziesz musiał narzekac na iso czy to że nie ma mistycznej plastyki, tylko FF bierz nie cackaj się, bez tego nie ruszysz
Galaktyczny sorry ale 5d3 z 50 1.8? (MF nie istnieje na tym szkle, AF to porazka).
Do filmow 70d i szkla stm masz tam dobry AF a to sie najbardziej przyda na starcie.
GalaktycznyMuczaczo
09-02-2015, 14:43
Szkło sobie dokupi, a af d filmów to juz wogole. 5d3 to protip
Kolekcjoner
09-02-2015, 16:08
Szkło sobie dokupi, a af d filmów to juz wogole. 5d3 to protip
Czy można prosić o tłumaczenie na jakiś ludzki język - ze wskazaniem na polski :roll:.
GalaktycznyMuczaczo
12-02-2015, 03:47
Oj widze ze z telefon u lepiej nie pisac :) sorry juz tlumacze.
Szalone sobie dokupi w pozniejszym czasie. Jak ma 10k na sprzet to latwiej bedzie mu teraz kupic drogie body i takie szklo niz wydać kase na tańsze body i droższe szkło a za jakis czas jak powie ze w sumie mogl wziac FF to juz tak latwo nie bedzie mu zebrać 10k na nowe body. Co do af to chodziło mi o to ze podczas filmowania i tak w większości korzysta sie z manualnego ustawiania ostrości wiec to jak dobry af ma body jak i szkło to nie ma znaczenia.
Kazdy robi jak chce, pytanie tylko dlaczego kazdy kto chce sie rozwijać i miec jak najlepszej klasy sprzet kończy mając FF ostatecznie albo i średni duzy format a nie wlasnie apsc.
Moze dziwny jestem ale, wole inwestowac w szkla a body zmieniac niz odwrotnie ;)
GalaktycznyMuczaczo
12-02-2015, 11:19
tu nie chodzi o dziwnosc, tylko prostą kalkulacje, masz 10 km w kieszeni, kupujesz body za 9tys zostaje 1tys, łatwiej będzie zebrać dodatkowe 2tys zeby kupic fajne szkło (uzywane) i miec super body oraz niezly obiektyw jak kupic body za 6500zł (7d2, zeby nie bylo , wybieramy sprzęt na tzw lata) i szkło za 3,5tys . Za rok kolega mówi sobie ze w sumei spoko af ze fajnie ale brakuje mu wielu rzeczy , np chociazby ISO, albo ma fajne szkiełko , powiedzmy 35mm ale w pomieszczeniach nie jest tak kolorowo bo to tak naprawdę 50mm, a i w sumie tą plastikową 50mm tez kupił ale to wtedy 85mm, i teraz trzeba sprzedać body które w pierwzym roku uzytkowania bedzie jechane na maksa, seria wlączona , no przeciez po to kupuje się apsc w canonie ,dla serii i szybkosci bo FF niestety tak szybkie nie będzie. Więc sprzedaje takiego bodziaka za 4K i kombinuje skąd wziąć jeszcze 6K bo przeciez musi wziąć to na firme :) .
Zrobi co chce , super obiektyw da mu super jakość której jako amator od tak nie zauwazy, ale body które ma potężne możliwości da mu napewno łatwiejszy start ze względu na możliwości.
Przemek_PC
12-02-2015, 12:33
Pelna klatka do videoblogow i okazjonalnego cykania fotek? Moim zdaniem niepotrzebnie. Moim zdaniem zostac przy 600D, kupic jakis jeden zoom systemowy a wieksza czesc srodkow zainwestowac w oswietlenie i dzwiek bo to jest to co najczesciej kuleje w videoblogach. Do 600D jest ML i przydatne przy filmowaniu funkcje jak zebra, peaking czy waveform. Pytanie czy potrzebny AF?
Kolekcjoner
12-02-2015, 13:17
Pelna klatka do videoblogow i okazjonalnego cykania fotek? Moim zdaniem niepotrzebnie. Moim zdaniem zostac przy 600D, kupic jakis jeden zoom systemowy a wieksza czesc srodkow zainwestowac w oswietlenie i dzwiek bo to jest to co najczesciej kuleje w videoblogach. Do 600D jest ML i przydatne przy filmowaniu funkcje jak zebra, peaking czy waveform. Pytanie czy potrzebny AF?
Dokładnie tak z naciskiem na oświetlenie i dźwięk 8-).
GalaktycznyMuczaczo
12-02-2015, 17:00
Pytanie czy po roku kolega nie powie " w sumie xxxD tonza malo" ?
Jak zaczynałem to myślałem ze Fuji s6500 ma wszystko i nigdy nie kupir aparatu za 10k... Wszystko zalezy od osoby. Dlatego takie doradzanie moim zdaniem ma tyle racji ilu uzytkownikow
Przemek_PC
12-02-2015, 17:36
Galaktyczny, czy zajmujesz sie zawodowo filmowaniem? Ja tak i to co pisze to moje doswiadczenia w tej dziedzinie.
GalaktycznyMuczaczo
12-02-2015, 20:04
Galaktyczny, czy zajmujesz sie zawodowo filmowaniem? Ja tak i to co pisze to moje doswiadczenia w tej dziedzinie.
Przemek nie podważam twojego zdania, wyrażam swoje i chyba na tym polega forum. W tym wypadku zapytam, dlaczego więc we wszystkich studiach w których miałem okazję być i wspołpracować z kamerzystami ślubnymi używają oni własnie czy to 5dII czy to 5dIII ? Nie mowie ze apsc jest złe ale niestety nie kupie stwierdzenia ze apsc jest lepsze niz FF. sam chyba to wiesz.
Przemek_PC
12-02-2015, 20:44
Pamietaj, ze budzet wynosi 10k. Co na pierwszy rzut oka i ucha widz odczuje bardziej? Roznice miedzy aps-c a ff czy roznice miedzy slabym oswietleniem jakiego pelno na youtube a lepszym oswietleniem i slabym dzwiekiem co jest norma na yt czy dzwiekiem lepszym? No ale w sumie niepotrzebnie sie wysilamy bo zalozyciel watku chyba sobie poszedl.
GalaktycznyMuczaczo
12-02-2015, 20:51
Tutaj przemek się z tobą zgodzę, oswietlenie i dzwięk to bardzo wazna i tego w zadnym stopniu nawet nie podważę. Jednak ja mówię o aparacie i optyce, i w tym wypadku to już nawet bardzie 6D mozna kupic za 6tys i zostaje 4tys jeszcze , mysle ze za te peniądze mozna dostać coś co moze nie profesjonalnie ale wystarczająco sensownie doświetli, ścianie dzwięk i da nie zła jakosć obrazka (obiektyw).
Może poszedł ale wymiana zdań często to dobra lekcja dla kazdego :) mozna spojrzeć na sytuację z kilku róznych perpsektyw .
Kolekcjoner
12-02-2015, 20:59
Przemek nie podważam twojego zdania, wyrażam swoje i chyba na tym polega forum. W tym wypadku zapytam, dlaczego więc we wszystkich studiach w których miałem okazję być i wspołpracować z kamerzystami ślubnymi używają oni własnie czy to 5dII czy to 5dIII ? Nie mowie ze apsc jest złe ale niestety nie kupie stwierdzenia ze apsc jest lepsze niz FF. sam chyba to wiesz.
Bo takich znasz, ja znam takich co porzucili aparaty po początkowym zachwycie na rzecz kamer. Przy tym filmy ślubne to jest dość specyficzna dziedzina.
Przy filmie w wielu wypadkach (przynajmniej z jakimi ja się spotykam) zbyt płytka GO jest przeszkodą a nie zaletą, także ja bym nie przesadzał z tym FFem.
Przemek_PC
12-02-2015, 21:15
Pamietajmy tez, ze przemysl filmowy oparty jest o klatke wielkosci mniej wiecej aps-c.
GalaktycznyMuczaczo
12-02-2015, 21:17
FF to nie tylko GO jak wiemy
Kolekcjoner
12-02-2015, 21:22
Tak ale realnie bez światła ani rusz.
FF to nie tylko GO jak wiemy
Powiedz to JP lol
Przemek_PC
12-02-2015, 21:53
Z ff jest tak, ze aby uzyskac sensowna GO trzeba szklo przymykac a wiec dac wiecej swiatla albo podnosci ISO. W tym momencie zalety ff staja sie wadami.
GalaktycznyMuczaczo
12-02-2015, 22:25
z tym że żeby w apsc uzyskać taką GO już trzeba kupić szkło za pokroju 1.2 , jednak jeżeli mamy dostęp do światła zastanego, Iso nie będize tutaj specjalnie problemem bo przy 2 mocnych lampach spokojnie będizemy mogli pracować na iso 200 lub nawet niżej.
Odwieczny temat FF+tansze szkło czy APSC i droższe szkło, można do bólu to rozbrajać, miałem apsc, przestrzeliłem dużo puszek swojego czasu, i niestety nie ma siły na to aby mi powiedzieć że to co mam w FF działa na niekorzyść wobec APSC i nie da się tego na tyle skontrolować żeby i tak uzyskać lepsza jakość.
Pozostajemy wszyscy przy swoim, wole kupic drogie body i dokupic sobie spokojnie szklarnie, a ni jezeli kupic 600d z 85/1,2
Swoją drogą mogła to by być ciekawa ankieta :D 5d3+ 85/1,8 czy 600d+85/1,2 ?
Przemek_PC
12-02-2015, 23:14
Tez mialem apsc, mam ff i nie wyobrazam sobie powrotu do robienia zdjec apsc. ALE do filmowania mam kamere i m43. Czy w jakiejkolwiek produkcji kinowej da sie zaobserwowac tak plytka GO jak z ff? Taka GO ze oczy sa tylko ostre? Nie sadze.
GalaktycznyMuczaczo
12-02-2015, 23:41
ale nikt nie mowi ze majac FF + xx/1,2 czy nawet nizej musisz uzywac tejże przysłony :D to tak jakby stwierdzić żę majac iso 102tys musze tylko na tym focic :D
Przemek_PC
12-02-2015, 23:55
No i wracamy do tego napisalem wczesniej. Ff trzeba przymknac a co za tym idzie czesto dac wyzsze iso.
GalaktycznyMuczaczo
13-02-2015, 00:51
które dzięki bogu jest na tyle uzywalne ze nie ma ztym najmniejszego problemu :D a o czy mmowilismy jeszcze , o doswietlaniu lampami ktore powoduja to ze z tym iso mozemy sobie spokojnie zejsc do naprawde niskich wartosci.
Przemek_PC
13-02-2015, 01:02
Dochodzimy wiec do sytuacji, ze zalety ff (go, iso) zanikaja a jednak koszt zakupu ff jest znaczaco wyzszy (600D vs 6D).
GalaktycznyMuczaczo
13-02-2015, 01:09
nie zanikają a poprostu uzywasz ich rozsądnie, to tak jak kupić ferrari i jeździć po mieście, wiesz ze nie pojedizesz szybciej niz 50km/h bo musisz sie ograniczac ale to nie oznacza ze kiedy będziesz potrzebować tej mocy nie wykorzystasz tego :) , Przemek mozemy tak w nieskonczonosc chyba :D
Kolekcjoner
13-02-2015, 01:43
z tym że żeby w apsc uzyskać taką GO już trzeba kupić szkło za pokroju 1.2 , jednak jeżeli mamy dostęp do światła zastanego, Iso nie będize tutaj specjalnie problemem bo przy 2 mocnych lampach spokojnie będizemy mogli pracować na iso 200 lub nawet niżej.
Odwieczny temat FF+tansze szkło czy APSC i droższe szkło, można do bólu to rozbrajać, miałem apsc, przestrzeliłem dużo puszek swojego czasu, i niestety nie ma siły na to aby mi powiedzieć że to co mam w FF działa na niekorzyść wobec APSC i nie da się tego na tyle skontrolować żeby i tak uzyskać lepsza jakość.
Pozostajemy wszyscy przy swoim, wole kupic drogie body i dokupic sobie spokojnie szklarnie, a ni jezeli kupic 600d z 85/1,2
Swoją drogą mogła to by być ciekawa ankieta :D 5d3+ 85/1,8 czy 600d+85/1,2 ?
Patrzysz na to zagadnienie jak fotograf, a film to nie jest ciąg ruchomych zdjęć ;). Tu naprawdę FF nie jest czymś o co warto walczyć, są rzeczy o wiele ważniejsze, w które warto zainwestować (np. statyw) i to da znacznie więcej pożytku niż płytka GO, która nadużywana w filmie jest zwyczajnie męcząca.
GalaktycznyMuczaczo
13-02-2015, 16:43
Patrzysz na to zagadnienie jak fotograf, a film to nie jest ciąg ruchomych zdjęć ;). Tu naprawdę FF nie jest czymś o co warto walczyć, są rzeczy o wiele ważniejsze, w które warto zainwestować (np. statyw) i to da znacznie więcej pożytku niż płytka GO, która nadużywana w filmie jest zwyczajnie męcząca.
A no widzisz akurat wiem jak wiem jak ważne w filmie są takie akcesoria , ba bardziej mozna nazwać je sprzętem podstawowym
A może jakiś kompromis w postaci C5D MK II i do tego szkła..... jakość / cena. Używane body można nabyć w komisach na portalu aukcyjnym itd... a szkła też można znaleźć w dobrej cenie, i na światełko coś zostanie :)
GalaktycznyMuczaczo
15-02-2015, 16:42
kolega potrzebuje nowego sprzeętu na fakture ;*
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.