Zobacz pełną wersję : Canon Speedlite 380EX - uszkodzona ?
Witam,
na początku chciałbym zaznaczyć, że jestem absolutnym fotoamatorem.
Posiadam Canona 1000D. Kolega fotograf sprezentował mi swoją lampę błyskową Speedlite 380EX.
Mam jednak z nią pewien problem i nie bardzo potrafię sobie z tym poradzić, a kolega też nie bardzo wie co jest „grane”.
Robiłem zdjęcia na dużej imprezie. Zdjęć było bardzo dużo.
Program w aparacie ustawiony na „P”, ISO na AUTO.
Początkowo zdjęcia wychodziły poprawnie, co prawda lekko prześwietlone ale było ok.
Po jakimś czasie zdjęcia zaczęły wychodzić mocno niedoświetlone, mimo że lampa „błyskała”. Wzrokowo było widać, że błysk jest słabszy.
Wyłączyłem aparat i lampę. Po 10 minutach gdy wszystko włączyłem zdjęcia wychodziły znowu poprawnie. Taki stan potrwał około 30 minut i zdjęcia znowu wychodziły ciemne.
Musiałem znowu powtarzać schemat czyli wyłączyć lampę i aparat, odczekać 10 minut i robiłem zdjęcia. Wychodziły ciemne więc procedura od nowa i tak w kółko.
Sprawdzałem parametry zdjęć, konkretnie ISO. W każdym ujęciu ISO było 400 mimo że w aparacie miałem ustawione na AUTO.
Czy to wskazuje na uszkodzenie lampy czy też błąd leży po stronie użytkownika czyli mojej :-)
Pozdrawiam
Poszukaj instrukcji lampy, sprawdź jak często i jak mocno można jej używać, bo nie ma żadnego problemu z załatwieniem sprawnej lampy w kilkanaście minut.
Pytania pomocnicze: jak często robiłeś zdjęcia, z jakimi przysłonami - to może Ci nasunąć pomysł, dlaczego zaczynały wychodzić niedoświetlone ;)
Tak jak pisałem poprzednio, robiłem zdjęcia na programie "P" więc czas i przysłona były automatyczne.
Próbowałem zrobić zrobić kilka zdjęć na manualu, konkretnie przysłona 5.6, czas 1/80 i iso 800.
Jednak nie dało to pozytywnego rezultatu.
Instrukcji poszukam.
--- Kolejny post ---
Znalazłem instrukcję.
Niestety nie ma w niej mowy o tym jak często można wykonywać zdjęcia.