PDA

Zobacz pełną wersję : Aparat dla zupełnie początkującego…

janhalb
29-01-2015, 15:40
Szanowni,

Ja sam początkujący nie jestem (choć amator kompletny), ale mój starszy syn zapragnął zabawić się fotografią… No i piszę z prośbą o radę.

Chłopak ma 13 lat. Jest inteligentny, typ mózgowiec - ścisłowiec - matematyk, jak się za coś weźmie, to raczej tego nie porzuci "bo tak". Czyli raczej "słomiany zapał" nie wchodzi w grę, a przy tym ma szansę szybko opanować podstawy "teorii" (już czyta jakieś książki, które mu podrzuciłem, i żongluje informacjami o przysłonach i ekspozycji ;-).

Na początku marca ma urodziny, chciałby dostać aparat. No i właśnie: co byście doradzili?

Powiem od razu, że fundusze na to są niewielkie (sytuacja finansowa w domu akurat raczej średnia). Na aparat dla "zupełnie początkującego" nie chciałbym wydać więcej, niż - powiedzmy - 300 zł, może ciut więcej.

Doradźcie mi: kupować nowy aparat? (W tej kategorii cenowej - to oczywiście tylko coś stosunkowo prostego, typu Nikona Coolpiksa L29 czy Canona A3500IS).

Czy lepiej sięgnąć po coś wyższej kategorii, ale używane?

A jeśli - to lepiej zaawansowany kompakt, czy od razu lustro (ale wtedy raczej wiekowe…).

(Ja zaczynałem od jakiejś Smieny, jak mnie wciągnęło, to były kolejne Zenity i Praktiki, ale kiedy to było :-))) Mam dalej w domu Eosa 500N, ale przecież jak mu dam analoga do ręki, to zbankrutuję na filmy i wywoływanie…)

Suchy
29-01-2015, 16:01
Ja miałem podobny dylemat ale wobec siebie samego. Wybrałem Canona 1000D czyli najprostszą i najtańszą ale ciągle względnie nowoczesną lustrzankę (w sensie możliwości dla amatora, czyli tryb LV, histogram na żywo, bracketing, wstępne podnoszenie lustra, dostępność do setek szkieł. jak na cenę i wiek bardzo dobra dynamika i małe szumy). Jestem z wyboru bardzo zadowolony, oczywiście po 2 latach intensywnego używania i nauki fotografii widzę też słabości tego aparatu, głownie związane z szybkością i ergonomią. Ale nie są to wady dyskwalifikujące sprzęt.