Zobacz pełną wersję : Prośba o pomoc w rozterce zakupowej
Witam
pisze do kolegów z prośba o pomoc bo powoli zaczynam byc w kropce a decyzje muszę podjąć właściwie to juz dzisiaj?Chce rozbudować system który narazie jest b marny bo przez ost kilka lat odpuściłem foto ale teraz wena wróciła .
Budżet 5000 . Mam 70-200 f4 430 lampę i body 30d. Zastosowania : portret fashion czasem moze foto podróżnicza Ew jakiś reportaz. W najbliższym roku przesiade sie na Ff zakładam 6d lub jego następcę.I teraz pytanie : chce mieć cos jasniejszego w końcu i bardziej artystycznego. marzyłem zawsze o 35 1.4 i 85 1.8 które na pełnej klatce to jest to. jednak teraz doszedł 35 f2 is który teraz jest w niezłej cenie i zastanawiam sie czy
wziasc 35 1.4 które niedługo bd miało następcę i wydać całe 5000 na niego
czy moze wziasc 35f2 is 85 1.8 i jeszcze zostanie 1400 na inne dodatki lub ewentualnie na przyszłe zakupy Ff czy uwa które tez mysle posiadac
Warto dopłacić zostawić 85 i mieć L z lepsza plastyka czy 3000 zł to jednak przy zastosowaniu zaawansowany amator za dużo i moze lepiej 2 szkła i dodatki
Sigma 35 1.4 i sigma 85 1.4 jak dobrze poszukasz to powinno starczyc na uzywki
Sigma odpada
wiem ze poprawili af ale ogólnie miałem kiedyś i nie kupuje nigdy sigmy
tylko wchodzi w grę canon
Mariusz_C
28-01-2015, 18:44
35L to można za 3,5 tys zł kupić, a 85-tke 1,8 za 1200zł i masz za 5000 komplet, nawet na 30d będzie to dawało fajne obrazki
Sprawa jest taka ze wchodzą tylko nowe sztuki z faktura wiec kosztuje L 35 koło 5000 a zestaw 35 f2 z 85 za 3600
pytanie czy naprawdę różnica pomiędzy 35 jest warta tych 3000
raczej jestem przekonany na tańsza wersje bo wtedy 1400 mi juz zostanie na 16-35 f4 i wtedy na Ff bd miła zestaw kompletny i dobry jakościowo a 35 L jak bd to jeszcze wydatków hoho
Kup wersje f2 35mm. 35L jest w porzadku szklo, ale ma swoje minusy, na pewno nie warto kupowac nowego za 5000zl.
Pomysl o sigmie art 35 1.4
Wysłane z mojego SM-N910C
liquidsound
28-01-2015, 22:57
Błądzisz synu, sigma zjada 35L na śniadanie...
Mam dokładnie taki zestaw, czyli 6d + 35mmf2IS i 85mmf1,8 i sobie bardzo chwalę. 35L to dla mnie wybitny obiektyw wśród canonowskich elek, ale mnie po prostu na niego nie stać. Na szczęście jest nowy 35f2IS, któremu niczego nie mogę zarzucić. Bardzo ostry już od pełnej dziury, bardzo dobry AF nie odbiegający od tego ze współczesnych eLek, solidna jak nie na eLke budowa. Jak dla mnie plusem jest też jego mniejsza waga i rozmiar, niż 35L. Razem z 6d tworzy stosunkowo "kompaktowy" zestaw. Plastyka na pewno nie taka jak w eLce, ale jak najbardziej ok., nie razi. No i odwracając kota ogonem, przysłona f2 jest łatwiejsza do okiełznania niż f1,4;)
Wydaje mi się, że na ten moment szybciej dokupiłbym sobie 24Lf1,4, niż zamienił 35IS na 35L.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi
padło ostatecznie na 35f2 i 85 z powodu głównie nie ukrywam finansowych. Rożnica była spora a finanse które mi zostały wykorzystam na zakup 16-35 f4 is oraz pewnie później na FF i 135L .Jeżeli poczuje ze 35 to rzeczywiście ulubiona ogniskowa to po prostu wymienię za jakiś czas na L ale sadze ze nie bd takiej potrzeby.
Nie wiem, tylko czy nie w przypadku "portretów fashion", lepszym rowiązaniem nie było by sprzedać wszystko i kupić od razu 6d z 50mmf1,4... ja chyba bym tak zrobił.
Nie wiem, tylko czy nie w przypadku "portretów fashion", lepszym rowiązaniem nie było by sprzedać wszystko i kupić od razu 6d z 50mmf1,4... ja chyba bym tak zrobił.
zobaczymy , dokupienie 50 1.4 to nie sa pieniadze jakies wielkie wiec jezeli bd czul potrzebe to dokupie;)
bardzo podobaja mi sie fotografie i kadry Dana Pennington a test 35f2is ktory zamiescil przekonal mnie ze zestaw 35+85 bd jak najbardziej ok ( Review of Canon EF 35mm f/2 IS USM Lens (http://jointhebreed.com/reviews/canon-ef-35mm-f2-usm-lens/) )
Ja kupiłem jesienią 35f2 IS i bardzo sobie chwalę. Ostrość bardzo dobra od pełnej dziury. A poza tym świetnie się nadaje do filmowania. Stabilizacja cichutka i bardzo sprawna. Można kręcić z reki. Zauważyłem natomiast że robiąc zdjęcia pod światło bez osłony czasem pojawia się taki blik w formie kreski. Zupełnie jak by się jakiś laser załapał. Nie jest bardzo widoczny ale czasem coś takiego mam.
Ja kupiłem jesienią 35f2 IS i bardzo sobie chwalę. Ostrość bardzo dobra od pełnej dziury. A poza tym świetnie się nadaje do filmowania. Stabilizacja cichutka i bardzo sprawna. Można kręcić z reki. Zauważyłem natomiast że robiąc zdjęcia pod światło bez osłony czasem pojawia się taki blik w formie kreski. Zupełnie jak by się jakiś laser załapał. Nie jest bardzo widoczny ale czasem coś takiego mam.
mi wlasnie wczoraj doszedl 35 f2 is no i tak budowa bardzo fajna , w sumie nic wiecej nie wymagam , af szybki ciut glosniejszy mimo ze tez usm niz w 70-200
ostrosc hm na pelnej dziurze no sam nie wiem taka sobie no i z 30d ma 1-2cm FF co mnie strasznie zmartwilo
dzis wieczorem bd testowal jeszcze wszystko i pewnie rzuce tu jpg do oceny
jak mysliscie reklamowac go czy poczekac do kupna 6d i moze bedzie wszystko dobrze (ew mikroregulacja af)
w sumie wszystkiego sie spodziewalem ale nie problem z bf ff ...
Bechamot
11-02-2015, 14:40
mi wlasnie wczoraj doszedl 35 f2 is no i tak budowa bardzo fajna , w sumie nic wiecej nie wymagam , af szybki ciut glosniejszy mimo ze tez usm niz w 70-200
ostrosc hm na pelnej dziurze no sam nie wiem taka sobie no i z 30d ma 1-2cm FF co mnie strasznie zmartwilo
dzis wieczorem bd testowal jeszcze wszystko i pewnie rzuce tu jpg do oceny
jak mysliscie reklamowac go czy poczekac do kupna 6d i moze bedzie wszystko dobrze (ew mikroregulacja af)
w sumie wszystkiego sie spodziewalem ale nie problem z bf ff ...
niemal kazdy obiektyw wymaga mikroregulacji.
to kwestia szczescia i przypadku jesli sie akurat taki trafi , ktory tego nie wymaga.
oczywiscie ze w 6 d wyprowadzisz bez problemow.
to jest po prostu cyrk nowy obiektyw wysylac do kalibracji ( jesli z puszka , to moga ja rozlegulowac i inne nie obiektywy nie beda tak ostrzyc), ale niestety tak jest .
dlatego zakup aparatu bez mikroregulacji nie ma dzisiaj najmniejszego sensu.
w sigmie mozna to zrobic bez aparatu , za pomoca doc , ale w c robi sie to w puszcze.
czekaj , dopasujesz bez problemu do c6d.
2 cm - to zalezy od odleglosci czy to duzo , czy malo - nie piszesz z jakiej . jesli z 50 cm do b. duzo jesli z 3 metrow to nie jest zle.
Pomijając kwestię MFA w 6d, to nowe puszki lepiej ostrzą z nowymi szkłami. Kwestia np. implementacji lepszych algorytmów na nowych DIGiCach.
niemal kazdy obiektyw wymaga mikroregulacji.
to kwestia szczescia i przypadku jesli sie akurat taki trafi , ktory tego nie wymaga.
oczywiscie ze w 6 d wyprowadzisz bez problemow.
to jest po prostu cyrk nowy obiektyw wysylac do kalibracji ( jesli z puszka , to moga ja rozlegulowac i inne nie obiektywy nie beda tak ostrzyc), ale niestety tak jest .
dlatego zakup aparatu bez mikroregulacji nie ma dzisiaj najmniejszego sensu.
w sigmie mozna to zrobic bez aparatu , za pomoca doc , ale w c robi sie to w puszcze.
czekaj , dopasujesz bez problemu do c6d.
2 cm - to zalezy od odleglosci czy to duzo , czy malo - nie piszesz z jakiej . jesli z 50 cm do b. duzo jesli z 3 metrow to nie jest zle.
no 1cm byl z 70cm .... wiec kurcze problem widze ze bedzie
wkurza mnie to , kupilem kiedys 70-200 i jest zyleta a tu placisz za canona po to zeby kupic i cieszyc sie obiektywem a nie bawic w jakies testy...
zakladam ze w tym tygodniu dojdzie jeszcze 85 a moze w najblizszym miesiacu dojdzie juz 6d i sie wyjasni
dzis zrobie dokladne zdj na tablicy i podrzuce tu sami ocenicie jak duzy jest problem i co z tym dalej robic
Bechamot
11-02-2015, 15:06
no 1cm byl z 70cm .... wiec kurcze problem widze ze bedzie
wkurza mnie to , kupilem kiedys 70-200 i jest zyleta a tu placisz za canona po to zeby kupic i cieszyc sie obiektywem a nie bawic w jakies testy...
zakladam ze w tym tygodniu dojdzie jeszcze 85 a moze w najblizszym miesiacu dojdzie juz 6d i sie wyjasni
dzis zrobie dokladne zdj na tablicy i podrzuce tu sami ocenicie jak duzy jest problem i co z tym dalej robic
1 cm z 70 cm na obiektywie 35 mm to jest dobrze, na pewno nie jest zle.
moze jeszcze uda sie poprawic mikrokalibracja , ale zle nie jest.
ten 1 cm bledu z 70 cm dla obiektywu 35 mm odpowiada na 200 mm bledowi 1 cm z odleglosciosci ok 4 metrow.
wiec zycze sobie obiektywu 200 mm , zeby robil taki blad z 4 metrow.
zeby to poprawic przec mikroregulacje , trzeba to naprawde starannie przeprowadzic.
w innym watku podalem wykres jak to jest z dokladnoscia ostrzenia.
nigdy nie ma na 100% dokladnie.
mozesz spokojnie czekac na nowy aparat , nie ma co grzebac w nowym obiektywie , jesli na starcie juz nie jest zle.
Dzieki za sugestie , troche mnie uspokoiles . Nie jestem fanem testow itp itd i dlatego staram sie kupowac obiektywy z ktorymi z zasady nie ma problemow z af . W takim razie czas na 6d;) moze po drodze jeszcze zobacze jak sie sprawuje 35 na 5d mk II kolegi zobaczymy mam przeczucie ze bedzie lepiej bo 30d to juz nie najnowszy sprzet
Bechamot
11-02-2015, 15:21
Dzieki za sugestie , troche mnie uspokoiles . Nie jestem fanem testow itp itd i dlatego staram sie kupowac obiektywy z ktorymi z zasady nie ma problemow z af . W takim razie czas na 6d;) moze po drodze jeszcze zobacze jak sie sprawuje 35 na 5d mk II kolegi zobaczymy mam przeczucie ze bedzie lepiej bo 30d to juz nie najnowszy sprzet
z zasady AF w det fazy nie ma prawa trafic zawsze na 100% - to jest zawsze kwestia przapdku jak dokladne bedzie ostrzenie.
jesli wszystko jest ok ty wynik jest akceptowalny, tzn blad jest maly.
na 5d2 mozesz zrobic mikrokalibracje i bedzie dobrze.
czesto ludzie wyrazaja opinie " ten obiektyw zle ostrzy z moja pucha u kolego dobrze " albo " zle ostrzy w slabym swietle" - i tak sie rodza urban legend o odpowiedzialnosci obiektywu.
jesli obiektyw dobrze ostrzy w dzien , bedzie dobrze ostrzyl w nocy. Silnik wykonuje tylko to co mu kaze puszka.
jesi sie nie myli w dzien tzn ze sie nie myli. widocznie puszka slaby sygnal w nocy inaczej interpretuje niz mocniejszy w dzien , ale trudno tym winic obiektyw.
tak samo tutaj u Ciebie. to jest np kwetia ustawienia lusterek odchylajacch w puszcze . ale nie ma co grzebac.
kalibracja tez sie zmienia , w zaleznosci od intensywnosci uzywania nalezy co jakis czas powtorzyc.
mnie wychodz tak co rok wypadalyby sprawdzic.
puszka sie wyrabia.
jesli w jakims zdjeciu musi sie miec absolutna pewnosc ostrosci to trzeba przejsc na LV i detekcje kontrastu , albo MF.
ps .
obiektyw nowy , czy uzywany od kogos ?
obiektyw nowy kupiony w proclub.pl
Teraz jak sie trochę pobawiłem jeszcze na zewnątrz nim widzę ze ma problemy z łapaniem ostrości obiektów daleko.
Jeszcze jedna sprawa nad która się zastanawiam , 30d nie było używane dobre kilka lat i sporo cześć swoich "wakacji" spędziło poza torba narażona na kurz itp. Zastanawiam się czy jest możliwość ze rozregulowania czy zabrudzenia się af w korpusie i on trochę maci w tym wszystkim
Bechamot
11-02-2015, 16:03
obiektyw nowy kupiony w proclub.pl
Teraz jak sie trochę pobawiłem jeszcze na zewnątrz nim widzę ze ma problemy z łapaniem ostrości obiektów daleko.
Jeszcze jedna sprawa nad która się zastanawiam , 30d nie było używane dobre kilka lat i sporo cześć swoich "wakacji" spędziło poza torba narażona na kurz itp. Zastanawiam się czy jest możliwość ze rozregulowania czy zabrudzenia się af w korpusie i on trochę maci w tym wszystkim
oczywsicie jest mozliwosc ze powodem jest puszka.
trudno na odleglosc powiedzec.
masz 10 dni czasu na zwrot.
ale jesli mozesz sprawdzic na nowym aparacie - to sprawdz.
na pewno nie wyslalbym do kalibracji z 30 d , jesli masz zamiar kupic 6d.
Przemek_PC
11-02-2015, 18:01
Jesli kupil, przez internet to praktycznie ma 20 dni na zwrot a nie 10.
no ogolnie na weekend mam miec 5d mk2 i swoje 30d wiec bd mogl sobie spokojnie potestowac
zrobie jakis szybki plener i pewnie testy na tablicach i bede wiedzial gdzie lezy problem - obiektyw czy korpus
jezeli korpus to w sumie sie bd bardziej cieszyl bo juz ma swoje lata i ewentualna naprawa to normalna sprawa czy regulacja czyszczenie itp
jezeli obiektyw zadzownie do proclub , mam z nimi pozytywne doswiadczenia i mysle ze dogadamy sie np do wymiany na sprawny model
wyklaruje sie na weekendzie
dzieki za wszystkie posty
Ja z tym szkłem mam tylko dobre doświadczenia. Używam go z 5D2, Ostrzy w punkt bez regulacji. U kolegi który go też używał na 6D też ostrzył celnie. A filmowanie nim to przyjemność dla oka. Tylko muszę kupić sobie osłonę za którą canon winszuje sobie ponad dwe stówki. Po gupieli zupełnie. Dwie stówki z hakiem za kawałek plastiku.
Tylko muszę kupić sobie osłonę za którą canon winszuje sobie ponad dwe stówki. Po gupieli zupełnie. Dwie stówki z hakiem za kawałek plastiku.
Co do osłony to chyba użytkownicy są zgodni: JJC LH-72 za 60 zł ;)
Co do osłony to chyba użytkownicy są zgodni: JJC LH-72 za 60 zł ;)
Dzięki za info ale widzę że w Polsce nikt tym nie handluje.
Dzięki za info ale widzę że w Polsce nikt tym nie handluje.
Jak nie ma Fripers.pl to rzeczywiście pozostaje Aliexpress. 16USD ale poczekać trochę trzeba. Ja swoją tak kupiłem.
Kończąc temat 35 f2 chyba obawy nie były słuszne. W połączeniu z 5d mkII daje rade;) Kilka fotek z pierwszej sesji z tym obiektywem. Moim zdaniem do użytku amatorskiego ew półprofesjonalnego dopłacanie 3k do 35L nie jest konieczne( szczególnie jak budżet dusi)
https://canon-board.info/imgimported/2015/02/2i8hlbd-1.jpg
źródło (http://i61.tinypic.com/2i8hlbd.jpg)
https://canon-board.info/imgimported/2015/02/33vlu8p-2.jpg
źródło (http://i62.tinypic.com/33vlu8p.jpg)
https://canon-board.info/imgimported/2015/02/nle93p-2.jpg
źródło (http://i60.tinypic.com/nle93p.jpg)
https://canon-board.info/imgimported/2015/02/2k1n36-2.jpg
źródło (http://i57.tinypic.com/2k1n36.jpg)
https://canon-board.info/imgimported/2015/02/9unaq1-2.jpg
źródło (http://i60.tinypic.com/9unaq1.jpg)
https://canon-board.info/imgimported/2015/02/10duvf4-2.jpg
źródło (http://i57.tinypic.com/10duvf4.jpg)
Dzień Dobry.
Mam pytanie do bardziej doświadczonych. Do Canona 50D używam jako obiektywu uniwersalnego Tamrona 17-50 (drugi obiektyw to Sigma 70-300 no taka sobie) i ponieważ różnie bywało z tym 17-50 i nie zawsze byłem zadowolony ze zdjęć myślałem o kupnie Canona 24-105 ale...jestem na emeryturze i taki wydatek teraz w promocji c.2600,- pln. nie jest dla mnie czymś łatwym. Czy to ma sens w sytuacji jak fotografuję czysto amatorsko i warto tak bardzo się sprężać finansowo?
Z góry dziękuję.
Roman
Dzień Dobry.
Mam pytanie do bardziej doświadczonych. Do Canona 50D używam jako obiektywu uniwersalnego Tamrona 17-50 (drugi obiektyw to Sigma 70-300 no taka sobie) i ponieważ różnie bywało z tym 17-50 i nie zawsze byłem zadowolony ze zdjęć myślałem o kupnie Canona 24-105 ale...jestem na emeryturze i taki wydatek teraz w promocji c.2600,- pln. nie jest dla mnie czymś łatwym. Czy to ma sens w sytuacji jak fotografuję czysto amatorsko i warto tak bardzo się sprężać finansowo?
Z góry dziękuję.
Roman
W mojej ocenie dublowanie ogniskowych w Twoim przypadku raczej nie ma sensu (na pewno nie nowy obiektyw), optycznie może trochę będzie lepiej niż z tamronem 17-50, na pewno pewniejszy AF, za to światło gorsze, ale jak zauważyłeś musisz zwracać uwagę mocno na budżet i do fotografii czysto amatorskiej ... osobiście bym nie kupował. Jeżeli Ci nie przeszkadza brak AF to spojrzałbym się na Twoim miejscu na szkła manualne, można tanio kupić coś sensownego.
...myślałem o kupnie Canona 24-105 ale...jestem na emeryturze i taki wydatek teraz w promocji c.2600,- pln. ...
Jeśli taki zakres ogniskowej Ci odpowiada to obiektyw jest super (używam z 6D), ale moim zdaniem lepiej kupić używany w BDB stanie - cena około 1600zł.
Poszukaj kogoś kto ma taki obiektyw (ewentualnie gdzieś w sklepie), podepnij do swojego body i wypróbuj. Obiektyw jest dość ciężki i 1EV ciemniejszy od Tamrona 17-50 2.8.
Przeglądam z ciekawości różne stopki:
i takie sobie wnioski wyciągam:
- niektórzy amatorzy posiadają kilkanaście obiektywów,a ilu z nich aktywnie używają ?
jasne:
nie moja sprawa ,ale inni nie chcą być gorsi i też dublują ogniskowe.
Większość z nas przez to przeszła i z zestawu kilkunastu szkiel uywała kilka.
IMHO:
wystarczy aby ogniskowe się zazębiały :
U mnie :10-18,16-28,24-105,70-200,100-400
Stałek nie mam.
Dziękuję za rady i mam sprawę załatwioną na chwilę obecną , czyli nic nie kupuję ale tak naprawdę w przyszłości jak coś wpadnie do kieszeni( trzeba być optymistą ) to może L Canona np.70-200 ale to na razie pobożne życzenia.
Serdecznie Pozdrawiam.
Roman
...
IMHO:
wystarczy aby ogniskowe się zazębiały :
U mnie :10-18,16-28,24-105,70-200,100-400
Stałek nie mam.
Nie do końca. Ogniskowa to tylko jeden z parametrów obiektywu, trzeba jeszcze wziąć pod uwagę inne parametry m.in. jasność, wagę, gabaryty itd.
trzeba jeszcze wziąć pod uwagę inne parametry m.in. jasność, wagę, gabaryty itd.
-Jasność : z tym się zgodzę ,ale ja nie potrzebuję ,jak i wiekszosc papierowej GO z 1,4 ,moje to 2,8 ,mnie wystarcza.
-waga i gabaryty: narzekanie na to ,to żałosne biadolenie niedotlenionych panienek.
Cóż za różnica czy zestaw waży 2 kg czy 3 kg ?
Dla tych ,którym to wadzi ,producenci sprzętu maja przebogatą ofertę .
Tylko brać/kupować :mrgreen: .
scaners3d
26-02-2015, 16:51
wystarczy aby ogniskowe się zazębiały :
U mnie :10-18,16-28,24-105,70-200,100-400
Stałek nie mam.
Niekoniecznie muszą się zazębiać - wszystko zależy od ogniskowych - brak ogniskowych 200-400 przy obiektywach 70-200L i 400L nie będzie taki dokuczliwy jak brak w okolicach 50
-Jasność : z tym się zgodzę ,ale ja nie potrzebuję ,jak i wiekszosc papierowej GO z 1,4 ,moje to 2,8 ,mnie wystarcza.
Ja też nie zawsze. Często właśnie brakuje GO
-waga i gabaryty: narzekanie na to ,to żałosne biadolenie niedotlenionych panienek.
To zależy co się robi. Idąc np. na spacer to rzeczywiście nie ma różnicy, ale idąc do znajomych to czy wezmę body + 50 1.4, a body + 24-105 + lampa to już robi ogromną róznicę nie tyle w wadze co w gabarytach.
Cóż za różnica czy zestaw waży 2 kg czy 3 kg ?
Jeśli pakujesz np. w bagaż podręczny do samolotu to ten 1kg może robić dużą różnicę.
To że dla Ciebie liczy się tylko długość ogniskowej to nie znaczy, że dla każdego.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.