Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Portrety z mała głebią ostrości - fotografia studyjna - zbyt duża moc lamp



Alfred007
26-01-2015, 23:41
Fotografia studyjna – mała głębia ostrości

Witam

Jak w temacie – portrety przy małej głębi ostrości i problemy wynikające ze zbyt mocnego oświetlenia. Poszukuję lamp studyjnych o bardzo małej mocy, pożyczyłem od znajomego CY-100MR – zabaweczka 100Ws – regulacja mocy 1/8 niestety moc i tak jest za duża przy podpięciu starego analoga f 1,4 pod 5d mark iii – beauty dish na lampę strzelam fotę iso 100 czas 200 przesłona 1,4 i co i przepalone  .
Kojarzy może ktoś lampy ze światłem pilotującym które mogą sprawdzić się w moim przypadku ?

Ps. posiadam 580ex ii ale fotografia strobistyczna odpada u mnie ze względu na brak pilota, chociaż są wynalazki na forach
Analogowi Ortodoksi • Zobacz wątek - DIY światło pilotujące do systemowej lampy błyskowej (http://www.analogowiortodoksi.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=554)

Światło ciągłe – znalazłem Uchwyt BOWENS L z oprawką E27 - Uchwyty i mocowania - STUDIO FOTOGRAFICZNE (http://eltec.pl/WYPOSAZENIE-STUDIA/Uchwyty-i-mocowania/Uchwyt-BOWENS-L-z-oprawka-E27.html) żarówka maks 64W nie założę na to beauty disha, strumienicy i innych modyfikatorów jak dołożę plaster miodu to z iso chyba do 1600 podskoczę ;/

Filtr ND też odpuszczę bo przy starym manualnym obiektywie będzie bardzo ciężko złapać ostrość.

Kojarzy ktoś model lamp słabszy od CY-100MR ?

Z góry bardzo dziękuje za pomoc

r_m
27-01-2015, 00:28
Szukaj wśród mocniejszych (np. 300Ws), ale z większą regulacją, teoretycznie 1/32 z 300Ws jest mniejsze niż 1/8 z 100Ws, a zdarzają się lampy z regulacją do 1/64 i mniej.
Ta lampa ma pilota (max 60W), może sam pilot Ci wystarczy? ;)
W mocniejszych studyjnych możesz używać halogenów jako pilotów (halogen 150W trochę światła daje), i robić bez błyskania.
Ciekawi mnie ten beauty dish na cy100mr, przecież ona ma reflektor na stałe, jak wygląda ta nakładka, "firmowa" czy samoróbka?
Gdybyś sam miał taką lampę, trochę odwagi i talentów technicznych można zmniejszyć jej moc: energia do błysku jest gromadzona w dwóch połączonych równolegle kondensatorach, odłączenie jednego spowoduje zmniejszenie energii o połowę (zyskujesz kolejny stopień regulacji). Opierając się na schemacie i informacjach z Falcon Eyes SS-100MR, есть схема (http://impulsite.ru/viewtopic.php?f=7&t=333) można się zastanowić nad dalszymi zmianami mocy w dół, ale już w układzie sterowania (jednak to zabawa dla osób wiedzących co robią). Uprzedzam, lampa nawet po wyłączeniu może mieć wystarczająco dużo energii, aby kogoś przenieść na tamten świat.

Alfred007
27-01-2015, 10:42
r_m dziękuje bardzo :)
Opcja robienia z samym światłem pilotującym jest pewnym rozwiązaniem ale temperatura barwowa ok 3200 hmmm po dostosowaniu temperatury w CameraRaw i tak mam wrażenie że zdjęcia mają dziwną kolorystykę. Zostaje konwersja na B&W wtedy całkiem spoko. Czy istnieją jakieś małe żarówki 5500k do pilota o dużej mocy ? nie spotkałem się z niczym takim.
Do cy100mr jest adapter tak to wygląda http://fripers.pl/images/product_images/thumbnail_images/adapter-bowens-do-lamp-o-srednicy-9-5-cm-wssx-fp-bw_0.jpg
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTPZxfr-ZPZweONmGdlgA7-0BkAVmHOU1AfciDkEM6dKQVcXg1C2A nie jestem tak utalentowany technicznie by majsterkować przy kondensatorach.
Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie kupno np. DM2 200 Jinbei Lampa studyjna DM2 200 Jinbei WSLB-JB-DM2200 - sklep Fripers.pl (http://fripers.pl/product_info.php/info/p1755_Lampa-studyjna-DM2-200-Jinbei.html) regulacja mocy 1/64 jeśli dobrze rozumiem działa to na zasadzie jak w przypadku cy100mr 100Ws / 8 = 12,5Ws a na Dm2 Jinbei 200Ws / 64 = 3,1Ws ?? i powinna sprawdzić się w moim przypadku.

cubbus
27-01-2015, 11:03
A nie będzie taniej/wygodniej zakupić yn 560 II która ma regulacje do 1/128 a kolor światła bardziej przewidywalny?

Za 400 to do lampy dokupisz softbox oraz wyzwalacz albo uchwyt do montażu lampy na statywie. Mam komplet lamp studyjnych oraz reporterskich. Zgadnij które częściej używam ;)

Bechamot
27-01-2015, 11:11
Fotografia studyjna – mała głębia ostrości

Witam

Jak w temacie – portrety przy małej głębi ostrości i problemy wynikające ze zbyt mocnego oświetlenia. Poszukuję lamp studyjnych o bardzo małej mocy, pożyczyłem od znajomego CY-100MR – zabaweczka 100Ws – regulacja mocy 1/8 niestety moc i tak jest za duża przy podpięciu starego analoga f 1,4 pod 5d mark iii – beauty dish na lampę strzelam fotę iso 100 czas 200 przesłona 1,4 i co i przepalone  .
Kojarzy może ktoś lampy ze światłem pilotującym które mogą sprawdzić się w moim przypadku ?

Ps. posiadam 580ex ii ale fotografia strobistyczna odpada u mnie ze względu na brak pilota, chociaż są wynalazki na forach
Analogowi Ortodoksi • Zobacz wątek - DIY światło pilotujące do systemowej lampy błyskowej (http://www.analogowiortodoksi.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=554)

Światło ciągłe – znalazłem Uchwyt BOWENS L z oprawką E27 - Uchwyty i mocowania - STUDIO FOTOGRAFICZNE (http://eltec.pl/WYPOSAZENIE-STUDIA/Uchwyty-i-mocowania/Uchwyt-BOWENS-L-z-oprawka-E27.html) żarówka maks 64W nie założę na to beauty disha, strumienicy i innych modyfikatorów jak dołożę plaster miodu to z iso chyba do 1600 podskoczę ;/

Filtr ND też odpuszczę bo przy starym manualnym obiektywie będzie bardzo ciężko złapać ostrość.

Kojarzy ktoś model lamp słabszy od CY-100MR ?

Z góry bardzo dziękuje za pomoc

a probowalec dociac z kartonu ( nawet szarego) krazek i przykryc nim z przodu reflektor.
na 1/8 mocy mysle ze sie nie przegrzeje.
nie wiem ale moze to wystarczy ?

Alfred007
27-01-2015, 13:11
re cubbus: yn 560 II odpada ponieważ zależy mi na pilocie
Bechamot: hmm zastanawiam się nad bardziej nad foliami które tłumią światło bez zmiany t. barwowej - znalazłem coś takiego Filtr Polyestrowy neutralnie szary ND 0.6
http://www.e-matgdynia.pl/images/RSC_210_30_d.jpg http://www.e-matgdynia.pl/images/RSC_lampy_d.jpg ale strona nie działa gdzie mogę to zakupić, może ktoś się orientuje ?

r_m
27-01-2015, 13:16
Np. teatrum.com.pl

Bechamot
27-01-2015, 13:22
re cubbus: yn 560 II odpada ponieważ zależy mi na pilocie
Bechamot: hmm zastanawiam się nad bardziej nad foliami które tłumią światło bez zmiany t. barwowej - znalazłem coś takiego Filtr Polyestrowy neutralnie szary ND 0.6
http://www.e-matgdynia.pl/images/RSC_210_30_d.jpg http://www.e-matgdynia.pl/images/RSC_lampy_d.jpg ale strona nie działa gdzie mogę to zakupić, może ktoś się orientuje ?

w obi dostaniesz jakas polprzezroczysta plexe.
mozna dociac.

ja stosowaelm dokladnie takie filtry na lampe blyskowa i to jest skuteczne .

nie sa drogie kupilem na amazon , ale zawsze cos tam kosztuje z przesylka - mialem ND5 - sa dosyc mocne.
trzeba poexperymntowac. w lampach studyjnych pytanie jak to bedzie rozpraczac swiatlo ?
sprawdzilbym w ten sposob - to pare minut pracy , moze wystarczy ? -i z docietym kartonem rowniez

trzeba tylko uwazac na przegrzanie.

na ebay kupilem plexi , ktora docinaja na wymiar jaki podasz , tez nie drogie , ale zanim zamowisz , dotniesz , zanim dosla to juz sam zrobisz cos takiego .

np szara folia przyklejona na biala plexi.

Alfred007
27-01-2015, 13:30
Wiem dodałem załącznik ze sztywnymi filtrami, tak wiem wybrzydzam :) ale zależy mi na formie typu. folia żel

bajker83
27-01-2015, 17:57
kilka sposobów
kup białe opakowanie na płyty Dvd i wytnij sobie dyfuzor
kolejna to biała kartka zgięta tyle razy ile potrzeba
i kolejna to Quantuum 200 do tgo światło modelujące poprawny balans bieli i po sprawie
i ostatnie kup sobie w budowlanym mate pod panele, pomaluj na biało i odbijaj światło

r_m
27-01-2015, 18:20
Dla formalności - każda biała plexi, każda biała kartka, każda biała szmatka zmienia charakter światła (działa jako dyfuzor), więc zawsze nie jest dobrym sposobem na osłabienie światła.

HakunaMatata
28-01-2015, 01:06
Hej, nie wiem czy dobrze zrozumiem problem ale czy nie można by zostawić mocniejsze lampy i założyć na obiektyw filtr szary? Można by wtedy nadal pracować na niskiej przysłonie bez przepaleń, czy się mylę???

r_m
28-01-2015, 03:10
Hej, nie wiem czy dobrze zrozumiem problem ale czy nie można by zostawić mocniejsze lampy i założyć na obiektyw filtr szary? Można by wtedy nadal pracować na niskiej przysłonie bez przepaleń, czy się mylę???

Masz rację, ale nie w tym przypadku:


Filtr ND też odpuszczę bo przy starym manualnym obiektywie będzie bardzo ciężko złapać ostrość.