PDA

Zobacz pełną wersję : Programy na OS X



kuba1961
23-01-2015, 07:28
Jestem świeżutkim, "zielonym" użytkownikiem Macbooka niestety z 128Gb dyskiem. Wszystkie zdjęcia trzymam na dysku zewnętrznym. Proszę o pomoc w wyborze programu do katalogowania i prostej obróbki zdjęć na OS X. Jakie macie doświadczenia z programami na ten sprzęt. Szukam czegoś bezpłatnego.

mariusz231
23-01-2015, 15:02
Przeciez masz standardowo aperture w os co do katalogowania system tez sam to przypisuje mozna to ustawic takze.

Wysyłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk 2

kuba1961
23-01-2015, 19:56
Mam Yosemite a tam jest iPhoto i mimo ustalenia katalogu z zdjęciami na dysku USB to katalog z miniaturkami zostaje na dysku głównym. Przy mojej ilości zdjęć to będzie on duży. Tak doczytałem się na forum Mac-a. Dlatego szukam czegoś prostego i niezżerającego dysku. 128Gb to niewiele. Ledwo zacząłem z Mac-iem a już mam tylko 60Gb wolnego.

filemoon
26-01-2015, 09:03
Moze byc Apperture, ale to nie jest donyslnie obecny program a do zakupu nie zachecam bo Apple juz go nie bedzie rozwijalo. Moze byc i Lightroom (ale trzeba go dobrze ustawic). 128GB wystarczy ;)

banan82
26-01-2015, 09:12
Aperture nie ma standardowo w OS X. Jest to program juz wycofywany i nie wspierany. Tak samo bedzie z iPhoto ktory jest tylko baza danych zdjec - nie polecalbym.

128GB dysku - nie poszalejesz. Szybko ci sie zapcha.

Zobacz sobie na Lyn albo XnView (Windows, Linux, OSX). To sa przegladarki zdjec, i umozliwiaja lekka edycje. Do obrobki najlepsza konkurencja dla PS to Pixelmator - ale nie jest darmowy.

Do RAWow Lightroom albo DXO i pare innych jeszcze.

kuba1961
28-01-2015, 06:05
Dziękuję za XnView - odpowiada mi.
Mam jeszcze jedno pytanie. Canon dodaje soft do sprzedawanych lustrzanek. Czy coś z tego softu jest godna uwagi, ale w wersji na Mac-a. Mam instalacyjne płyty od mojego staruszka 20D, ale posiadane wersje softu nie chcą działać na Yosemite.

banan82
28-01-2015, 09:25