Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Canon EF 28/1.8 i 35/2 is



CrazzyIwan
19-01-2015, 23:07
Czy nowa 35/2 is ma zauważalnie szybszy af od tego starucha? Praca w sztucznym świetle, 6d.

Wysłane z Motoroli przez Tapatalk.

marlo
20-01-2015, 11:01
Starej wersji nie miałem, ale AF jest zauważalnie szybszy od 50 1.4. Robiłem ostatnio kilkaset zdjęć na targach tą35tką +6D (wnętrza hal i mnóstwo sztucznego oświetlenia), żadnych problemów nie było.

YaneC
20-01-2015, 15:32
Czy nowa 35/2 is ma zauważalnie szybszy af od tego starucha? Praca w sztucznym świetle, 6d.
Wysłane z Motoroli przez Tapatalk.

Ja mogę potwierdzić, że ma. Nawet na 5DII

Wytalkowane z GT-I9100

Mariusz_C
20-01-2015, 16:17
Porównywał ktoś szybkość AF 35/2is z 35L?? W końcu nowe szkło to powinno być rakietą.

solti
20-01-2015, 16:27
A zwróciliście w ogóle uwagę, że autor staruchem nazywa 28/1,8 i prosi o porównanie szybkości nowej 35/2 z 28/1,8??? Bo wydaje mi się, że wszyscy tutaj porównują stare 35 do nowego.

Merde
20-01-2015, 16:49
A zwróciliście w ogóle uwagę, że autor staruchem nazywa 28/1,8 i prosi o porównanie szybkości nowej 35/2 z 28/1,8??? Bo wydaje mi się, że wszyscy tutaj porównują stare 35 do nowego.

Takie samo wrażenie odniosłem, szczególnie czytając post #2.
Z tego co kojarzę EF 28/1.8 pod względem szybkości AF nie ma się czego wstydzić.

marfot
20-01-2015, 19:05
Kiedy przymierzałem się do zakupu czegoś w tym zakresie ogniskowych spróbowałem i C35/2 (bez IS) i C28/1.8. Przewaga w szybkości AF tego ostatniego była zdecydowana.
Ponieważ obrazek z C28/1.8 był wysoce mydlany zdecydowałem się na C35/1.4L i "w przededniu zakupu" ukazał się C35/2 IS więc kupiłem go natychmiast.
Mając w pamięci pracę AF C28/1.8 mogę powiedzieć, że nie ma jakiejś zdecydowanej przewagi AF w C35/2 IS w szybkości działania rozumianej jako kręcenie pierścieniem ostrości.
Dla mnie jest natomiast ważna zdecydowana poprawa celności i to na 5DII. Myślę, że na 6D będzie idealnie bo sporo jest głosów wskazujących na bardzo dobrą współpracę nowych szkieł z nowymi korpusami.
Myslę, że o ile jest bardzo łatwo wykazać przewagę w zakresie jakości obrazka tak w samej prędkości przewijania skali odległości różnicy może wręcz nie być.

elduce
20-01-2015, 19:34
Mam 35 f2IS z 6d i na AF nie mogę narzekać. Do 28 nie mam porównania, jedynie 85 f1,8, który jest podobno podobnym mechanicznie szkłem jak ta 28. No i 35 wydaje się szybsze i celniejsze. Generalnie nie wiem co to pudło w przypadku AF w tym obiektywie, szybkość nie gorsza niż w 17-40 L. Polecam, z 6d tworzy zgrabny zestaw.

horak
20-01-2015, 19:47
Jak ocenisz ostrość 35 IS bez przymykania ? Jest zadowalająca ?

marfot
20-01-2015, 21:28
Tutaj porównałem cropy 100% na f/2 i f/8:

http://www.canon-board.info/obiektywy-21/canon-35-f-2-is-88523/index5.html#post1164924

Na prawdę jest ostro od pełnej dziury.

Mariusz_C
20-01-2015, 22:27
A zwróciliście w ogóle uwagę, że autor staruchem nazywa 28/1,8 i prosi o porównanie szybkości nowej 35/2 z 28/1,8??? Bo wydaje mi się, że wszyscy tutaj porównują stare 35 do nowego.
Tak zwróciłem uwagę. Podłączyłem się pod wątek ze swoim pytaniem.

--- Kolejny post ---


Tutaj porównałem cropy 100% na f/2 i f/8:

http://www.canon-board.info/obiektywy-21/canon-35-f-2-is-88523/index5.html#post1164924

Na prawdę jest ostro od pełnej dziury.

Zgadza się ostry jest ale czy nie brakuje Ci 1,4?? Używałeś 1,4??

CrazzyIwan
20-01-2015, 23:49
Jako autor tematu możliwe że marnie zadałem pytanie, rozpisując się (...) trzaskałem studniówkę na dwa body, więcej namęczyłem się z ustawianiem ostrości na sali z 6d+28/1.8 niż 50d+17-50/2.8. Spodziewałem się, że będzie łatwiej na 6d. Stąd było moje pytanie, czy nowa konstrukcja 35/2 is usm będzie miała szybszy af. Z testów na youtube wynika, że szybkość przejscia całej skali autofocusa jest porównywalna obu szkieł, przynajmniej praca outdoor. Zmieniam swoje pytanie. Nie zawsze idzie pracować na al servo, dlatego też czasami jak ustawie one shot długo ustawia ostrość na 6d, warunki: sala, ciemno, dużo szybkiego ruchu. Czy ja muszę odkładać na jakieś L, żeby cieszyć się prędkością af=komfortem czy to kwestia sposobu pracy z 6d i ustawień??

Pozdrawiam serdecznie udanego wieczoru^^

Wysłane z Motoroli przez Tapatalk.

marfot
21-01-2015, 00:07
Zgadza się ostry jest ale czy nie brakuje Ci 1,4?? Używałeś 1,4??

To zdecydowanie zależy od konwencji fotografowania. Obecnie obowiązuje dążenie do maksymalnego rozmycia tła. Nawet jako maniera a nie zamysł twórczy.
Rozumiem, że w fotografii ślubnej to wymóg.
C35/2 IS tego nie zrealizuje w odniesieniu do obiektów oddalonych o 2,5-3,5 m. Nie uzyska się całkowicie rozmytego tła, w sposób nierealny. To da tylko f/1.4. Przedni plan owszem rozmyje.
Ja fotografuję amatorsko, bez zobowiązań klienckich. Czy to street czy impreza rodzinna nie potrzebuję takiej skali rozmycia.

Mariusz_C
21-01-2015, 00:50
To zdecydowanie zależy od konwencji fotografowania. Obecnie obowiązuje dążenie do maksymalnego rozmycia tła. Nawet jako maniera a nie zamysł twórczy.
Rozumiem, że w fotografii ślubnej to wymóg.
C35/2 IS tego nie zrealizuje w odniesieniu do obiektów oddalonych o 2,5-3,5 m. Nie uzyska się całkowicie rozmytego tła, w sposób nierealny. To da tylko f/1.4. Przedni plan owszem rozmyje.
Ja fotografuję amatorsko, bez zobowiązań klienckich. Czy to street czy impreza rodzinna nie potrzebuję takiej skali rozmycia.

Ja też jestem totalnym amatorem, 80% fotografuję swoje dzieci, czyli portrety, w warunkach domowych, szybkie dziecko, kiepskie warunki, lubię duże rozmycie tła i miękkość, a do tego kolory. Reszta to krajobrazy i raz na jakiś czas ślub. Miałem kilka różnych szkieł. Do zrobienia jednego ślubu potrzebna mi była 35L i od tamtej pory została, bo mi się spodobała.

maciek12ss
22-01-2015, 23:13
Mam prośbę do osób posiadających szkło 35 f2 is Chciałbym zobaczyć jaka jest różnica w go między f2 i f2.8. Zastanawiam się czy nie dokupić takiego obiektywu do kotleta. Jeśli jest taka możliwość to prosił bym o zdjęcie poziome. W kadrze człowiek od pasa w górę lub jakaś rzecz podobna rozmiarami. Zdjęcie z takiej odległości aby pionowo połowa "LUDZIA" Wypełniała kadr od dolnej linii od pasa i u górnej do czubka głowy. Zdjęcia najlepiej na matrycy ff. Z góry dziękuję za pomoc.

jinks
22-01-2015, 23:58
Zmieniam swoje pytanie. Nie zawsze idzie pracować na al servo, dlatego też czasami jak ustawie one shot długo ustawia ostrość na 6d, warunki: sala, ciemno, dużo szybkiego ruchu. Czy ja muszę odkładać na jakieś L, żeby cieszyć się prędkością af=komfortem czy to kwestia sposobu pracy z 6d i ustawień?? Obawiam się, że to wina 6d i L niewiele pomoże. Po prostu jak jest ciemniej to AF w tym body bardzo zwalnia mimo, że jest precyzyjny. Mam wrażenie, że 5d mkII jest odczuwalnie szybszy w takich warunkach tylko, że się myli. Trzeba wykonać więcej ujęć żeby wybrać ostre. Mimo to w takim zastosowaniu bardzo fajnie pracuje się 6d+28/1.8. Ogólnie to szkło jest bardzo szybkie i celne. W tańcach ta szeroka stałka jest świetna - mój ulubieniec. Dobra ostrość od f2.2. Sam jestem ciekaw jak sobie radzi w podobnych okolicznościach nowy 35/f2IS:)

Błazen
23-01-2015, 01:03
Powiem tak z własnych doświadczeń, 28mm 1.8 razem z 50D na studniówce w zmiennych warunkach sprawowało się wyśmienicie, a przynajmniej na pewno lepiej niż 50mm. Jak coś to tu macie zdjęcia w większości z tego szkiełka http://www.canon-board.info/reportaz-wydarzenie-street-44/blazen-pierwsze-imprezowe-94295/ dane w exifach. Więc po tym, myślę, że z 6D powinno sobie poradzić.

kamillo270
23-01-2015, 01:09
Powiem tak z własnych doświadczeń, 28mm 1.8 razem z 50D na studniówce w zmiennych warunkach sprawowało się wyśmienicie, a przynajmniej na pewno lepiej niż 50mm. Jak coś to tu macie zdjęcia w większości z tego szkiełka http://www.canon-board.info/reportaz-wydarzenie-street-44/blazen-pierwsze-imprezowe-94295/ dane w exifach. Więc po tym, myślę, że z 6D powinno sobie poradzić.

Rzeczywiście sprawuje się fajnie. Ładnie złapane światło zastane. Na 50D spisał się świetnie, na FF byłoby o wiele szerzej i efekt byłby zupełnie inny.