Zobacz pełną wersję : Spora przyslona a glebi ostrosci jakby za malo
Czesc
Postanowilem po amatorsku przymierzyc sie do zdjec a'la produktowych.
Kawalek bialego brystolu, aparat na statywie i wszystkie mozliwe lampki jakie sie dalo zorganizowac.
Po zgraniu zdjec sie nieco zdziwilem ze niektore fragmenty sa nie ostre, jakby bylo za malo glebi ostrosci.
Wydawalo mi sie ze przy f8 nie bedzie najmniejszego problemu zeby caly przedmiot byl ostry.
Przedmioty byly nie wieksze niz 10x10cm aparat byl w odleglosci ok 35-50cm od fotografowanych przedmiotow.
Czy ktos jest w stanie w prosty sposob mi wytlumaczyc gdzie popelnilem blad?
Czy moze po prostu f8 ma zbyt mala glebie ostrosci i juz?
Zdjecia robilem z 2 sekundowym samowyzwalaczem na 1/40-1/25s czy moze wydawalo mi sie ze ze wszystko jest ok a to statyw sie poroszal?
Ta opcja wydaje mi sie malo prawdopodobna bo nie ostre sa tylko fragmenty. no i obiektyw ma stabilizacje.
Sprzet: Canon 600D // Sigma 17-50mm f2.8
Jesli odpowiedz jest banalnie prosta to bede wdzieczny nawet za konstruktywne zbesztanie ;)
Pozdrawiam
za mala
a nie wpadłeś na to ze zanim się za coś weźmiesz to warto dowiedzieć się jak się to robi?
kalkulator głębi ostrości
tkosiada
03-01-2015, 17:17
za mala
a nie wpadłeś na to ze zanim się za coś weźmiesz to warto dowiedzieć się jak się to robi?
CZY ZAWSZE MUSISZ WSZYSTKICH TRAKTOWAĆ Z GÓRY!!!
Chłopie, no nie daje sie czytac twoich wypowiedzi, dawno juz nic ciekawego ani konstruktywngo nie przecztałem od ciebie. Albo wyśmiewasz lub drwisz
Zabierasz głos to napisz po ludzku konkretnie lub podaj jakiś kierunek poszukiwań jesli rzeczywiście chcesz pomóc, a jak nie to idź na spacer.
Do autora: czas nie ma znaczenia, spróbuj ustawic szkło na 28-35mm i f10-13, może już na f8 będzie ok
kalkultor: Online Depth of Field Calculator (http://www.dofmaster.com/dofjs.html)
większe przedmioty dobrze wychodzą przy f13-16 im mniejszy produkt tym GO wychodzi płytsza. Zwiększenie F spowoduje, że zdjęcie zacznie tracić na ostrości. Przy produktach dla których f 16 jest niewystarczające robię 3-6 lub więcej zdjęć z ostrością ustawianą w inne miejsca a potem łączę to w jedno zdjęcie z ostrością na całości.
Czasem warto się zastanowić czy koniecznie cały produkt ma być w GO, przy niektórych produktach nie warto bawić się w składanie kilku zdjęć w jedno.
spróbuj kompaktem (jeśli masz takowy), a będziesz zadowolony z efektów
przeczytaj na CB "kultowy" wątek o głębii ostrości
większe przedmioty dobrze wychodzą przy f13-16
Dla cropa to już jest gwarancja utraty rozdzielczości przez dyfrakcję (co sam zauważasz), ja proponuję nie wychodzić poza f/11.
im mniejszy produkt tym GO wychodzi płytsza
To jest już tak olbrzymi skrót myślowy, że aż wyszła bzdura :-)
Zbyt mała głębia ostrości wynika z bardzo małej odległości od przedmiotu fotografowanego.
Przy produktach dla których f 16 jest niewystarczające robię 3-6 lub więcej zdjęć z ostrością ustawianą w inne miejsca a potem łączę to w jedno zdjęcie z ostrością na całości.
I to jest najsensowniejsze rozwiązanie problemu.
Czasem warto się zastanowić czy koniecznie cały produkt ma być w GO, przy niektórych produktach nie warto bawić się w składanie kilku zdjęć w jedno.
A to już zależy głównie od tego, co ze zdjęciem produktu będziemy robić. Jeśli szparować - raczej nie ma wyjścia. Szparowanie po krawędziach obiektu poza GO to mordęga, a efekt często wygląda sztucznie.
Ale jeśli zdjęcie pozostawiamy na tle na którym je wykonano - efekt końcowy może być w zupełności wystarczający.
Dla cropa to już jest gwarancja utraty rozdzielczości przez dyfrakcję (co sam zauważasz), ja proponuję nie wychodzić poza f/11.
czasem lepsza większa głębia ostrości niż strata na ogólnej rozdzielczości zdjęcia.
jeśli robisz zdjęcia ze statywu to wyłącz stabilizację.
@dacki przy tak krótkich odległościac jak również stosując pierścienie, mieszek czy szkła close-up nawet f16 nie jest w stanie ogarnąć ostrości całego przedmiotu (głębia ostrości). Uzyskanie zadowalającego rezultatu wymaga troszkę nakładu pracy. Technika ta to FOCUS STACKING polega na złożeniu kilku zdięć z różnymi nastawami co do ustawienia ostrości. Ten filmik może ci przybliży orientacyjnie jak to wygląda Focus stacking i fotografia makro - łączenie zdjęć o różnej ostrości w Photoshopie (http://digitalcamerapolska.pl/wideo/862-focus-stacking-i-fotografia-makro-laczenie-zdjec-o-roznej-ostrosci-w-photoshopie). Pozdrawiam i życzę powodzenia :)
...przeczytaj na CB "kultowy" wątek o głębii ostrości
Lepiej nie, bo wtedy szanse na dobre zdjęcie zmaleją gwałtownie.
pan.kolega
04-01-2015, 09:11
Mam FF, APSC, 100mm L i kilka innych ostrych szkieł...ale kiedy sprzedaję coś na ebay chwytam za Canona s100.
Właśnie z tego powodu, że GO jest większa. Wierzę, że zdjęcia sprzedaja towar i dlatego musza być ostre, kolorowe i apetyczne. Zdjęcia przedmiotów na sprzedaż częściowo w boke do dla mnie fuszerka i amatorszczyzna niestety, chyba, że to ma być naprawdę super artystyczne zdjęcie typowo reklamowe (w przeciwieństwie do katalogowego) na dobrej jakości papierze w dużym formacie. Ja takich nie robię, ale wtedy dopiero warto może sięgnać po lustrzankę i niestety poświęcić sporo więcej wysiłku.
pan.kolega potwierdza to, co napisałem parę postów wtecz
Koledze @daki Chodzi o fotografię produktowĂ* a nie sprzedaż badziewia na eBay-u. Do zrobienia zdięć na eBay czy allegro
Nie potrzeba kupować dodatkowo compakta, wystarcza Telefon komórkowy który prawie każdy w dzisiejszych czasach posiada :).
IMHO w tym wĂ*tku chodzi mu o ambitniejsze zdięcia, takie jakie prezentowane sĂ* w katalogach produktowych.
pan.kolega
04-01-2015, 13:45
Koledze @daki Chodzi o fotografię produktowĂ* a nie sprzedaż badziewia na eBay-u. Do zrobienia zdięć na eBay czy allegro
Nie potrzeba kupować dodatkowo compakta, wystarcza Telefon komórkowy który prawie każdy w dzisiejszych czasach posiada :).
IMHO w tym wĂ*tku chodzi mu o ambitniejsze zdięcia, takie jakie prezentowane sĂ* w katalogach produktowych.
Jeżeli sprzedajesz na ebay badziew, to jest to Twój osobisty problem. :?
Najważniejsze jest do tego celu dobre światło. Jak jest swiatło, to oczywiście, że dobry telefon by wystarczył, ale jednak byłby niewygodny z wielu względów. Dobry kompakt z lampą, rawami , statywem, manualnymi nastawami jednak jest lepszy. Z dobrym światłem zdjęcie do celów katalogowych z lustrzanki dla małych przedmiotów nie będzie lepsze niż z kompakta.
Product Photography Tutorial: How to Shoot Great Photos on the Cheap (http://www.shopify.com/blog/12206313-the-ultimate-diy-guide-to-beautiful-product-photography)
Tabletop Studio - Frequently asked questions about product photography (http://www.tabletopstudio.com/TTS_FAQ.html#digitalcamera)
@Pan.kolega Dobry compact z RAW w manualu to spory wydatek. @daki ma lustro I je chcę wykorzystać do tego typu zdięć z tad jego za pytanie. JĂ* do macro wole puszka z C100 makro, a G11 niech sobie dalej odpoczywa w szufladzie :). Co do lampy to nie miałeś na myśli chyba też wbudowanej w compakcie :D
Jeśli chcesz robić zdjęcia lustrzanką to w wypadku zbyt małej GO na przysłonach rzędu 11 to ja widzę dwa wyjścia: albo składanie zdjęcia z kilku ekspozycji z różnie ustawioną ostrością (wspominał o tym m-a-r) albo zrobienie zdjęcia z większej odległości bądź szerszym obiektywem, niż by się chciało, i późniejsze wykadrowanie.
pan.kolega
05-01-2015, 05:52
Jeśli chcesz robić zdjęcia lustrzanką to w wypadku zbyt małej GO na przysłonach rzędu 11 to ja widzę dwa wyjścia: albo składanie zdjęcia z kilku ekspozycji z różnie ustawioną ostrością (wspominał o tym m-a-r) albo zrobienie zdjęcia z większej odległości bądź szerszym obiektywem, niż by się chciało, i późniejsze wykadrowanie.
Naliczyłem 5 sposobów, jeśli się chce fotografować większym formatem, czyli lustrzanka, która czywiście jest pod wieloma względami lepsza. Każdy z nich ma swoje minusy.
Tu parę osób czyni kilka rozsadnych komentarzy na temat GO:
depth of field - How do I get more in focus when aperture is already quite small? - Photography Stack Exchange (http://photo.stackexchange.com/questions/39716/how-do-i-get-more-in-focus-when-aperture-is-already-quite-small)
1. Podkręcić moc światła na full, przymknać przysłonę na ile szkło pozwoli, wyostrzyć, i nie bać się dyfrakcji.
2. Fotografować krótka ogniskowa i kropować...czyli to samo, co użyć mniejszej matrycy.
3. Fotografować tele z daleka...ale oczywiście wydłużenie ogniskowej zwęża GO...a jak się kropuje, to może lepiej od razu użyć kropa...poza tym trzeba mieć miejsce w studio...poza tym można z reguły odejść tylko w poziomie, co czasem nie jest wygodne.
4. Focus stacking, jak wyżej...ale to jest pracochłonne, trzeba złożyć kilka zdjęć i bawić się w fotoszopie.
5. Użyć tilt-shift...jak się go ma...i jeśli da się tak skomponować temat zdjęcia. Przynajmniej jeden pstryk wystarczy i nie trzeba tyle kombinować.
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi,
nie wiedzialem ze az tylu rzeczy nie wiem ;)
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi,
nie wiedzialem ze az tylu rzeczy nie wiem ;)
za mala
a nie wpadłeś na to ze zanim się za coś weźmiesz to warto dowiedzieć się jak się to robi?
I koło się zamknęło :mrgreen:
przed Tobą dużo nauki,poszukaj na sieci,poczytaj kilka książek na temat fotografii produktowej,przygotuj miejsce, zakup sprzęt przeznaczony do tego,i nastąpi wtedy czas próby,Twej silnej woli.Będziesz musiał poświecić na to bardzo dużo czasu,bo to nie tylko zrobienie zdjęcia.Temat,zakup- zebranie potrzebnych rekwizytów,przygotowanie miejsca,obróbka graficzna,opis zdjęcia,wysyłka,pierwsze rozczarowania bo Ci zdjęć inspektor nie zakwalifikuje,a w końcu zniechęcenie bo nawet jak masz zdjęcie w portofolio to się nie sprzedaje.
A na koniec liczenie poniesionych kosztów.
polecam http://stock-board.info/
Ale jak masz wiedzę,zapał,czas i silne zaparcie się na to co robisz, spróbuj ,zaznaczając ze nie ma z tego dużych pieniędzy.
pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.