Zobacz pełną wersję : Fotografia w studio
christoo
01-12-2014, 22:22
Witam .
Zostałem poproszony o pomoc do zdjęć w studio a że kompletnie nie wiem o co chodzi i nie miałem nigdy do czynienia w tym temacie to przybywam do Was o jakieś rady i pomoc.
Z tego co wiem to są 2 lampy światła ciągłego niestety nie wiem jakie modele, etc. Podobno dają żółty zafarb i nawet właściciele, "fotografowie" nie wiedzą o co chodzi :O
Chciałbym prosić o jakieś rady które mogą się przydać laikowi- jak ustawić lampy względem obiektu, jaka moc,...?
Osobiście posiadam jeszcze Voeloon'a V760 - ale przyda się do tego zestawu w ogóle?
Za każde wskazówki serdeczne dzięki
Pozdrawiam!
Skoro nie wiesz o co chodzi to się nie pakuj w taką pomoc.
christoo
02-12-2014, 00:50
Dzięki serdeczne. (Nie)Stety tak czy tak się tam zjawie, więc lepiej by było gdybym się coś dowiedział mniej, bądź więcej od bardziej doświadczonych. No ale cóż.
flipflap
02-12-2014, 01:22
Witam .
Zostałem poproszony o pomoc do zdjęć w studio a że kompletnie nie wiem o co chodzi i nie miałem nigdy do czynienia w tym temacie to przybywam do Was o jakieś rady i pomoc.
Z tego co wiem to są 2 lampy światła ciągłego niestety nie wiem jakie modele, etc. Podobno dają żółty zafarb i nawet właściciele, "fotografowie" nie wiedzą o co chodzi :O
Chciałbym prosić o jakieś rady które mogą się przydać laikowi- jak ustawić lampy względem obiektu, jaka moc,...?
Osobiście posiadam jeszcze Voeloon'a V760 - ale przyda się do tego zestawu w ogóle?
Za każde wskazówki serdeczne dzięki
Pozdrawiam!
Nie gniewaj sie ale twoje pytanie jest tego typu jak - Mam Tira z przyczepa i nie mam prawo jazdy. Jak mam dojechac do Moskwy?
Fotografia studyjna to rozdzial sam w sobie. Zacznij od nauki ustawien lamp i efektu padajacego swiatla. Ustawienia i natezenie swiatla celem wyeliminowania lub wyeksploatowania cieni -w zaleznosci co jest tobie potrzebne. Nastepnie wiedza to koniecznosc poznania sprzetu. lampy, dyfuzory, synchronizatory, beauty dish, tlo. Praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka. kolejna wiedza to make-up. Zobaczysz jak skora sie. blyszczy w swietle. Wymaga innego podejscia niz w swietle naturalnym. Wejdz na youtube jest tam wiele video klipow. Dla praktyki wez jakis miesiecznik modelowy i patrzac na zdjecia staraj sie dojsc jak te zdjecie bylo zrobione, jakie swiatla uzyte. nie wspominam juz o obrobce ktora zawsze jest czescia sesji zdjeciowej.
Jest to wspaniala przygoda ale jak wszystko inne wymaga wiele nauki ktora ciezko przekazac w kilku zdaniach.
najlepiej to zakasac rekawy, wziac aparat, lampy i robic zdjecia. Jedno moge tobie zagwarantowac ze bez poznania podstaw i bez praktyki skazujesz siebie na duza kompromitacje.
Powodzenia
zacznij tutaj
http://oneslidephotography.com/basic-studio-lighting-setups/
trothlik
02-12-2014, 01:35
Skoro nie wiesz o co chodzi to się nie pakuj w taką pomoc.
I to jest chyba najlepsza wskazówka.
Mówię to bez złośliwości czy też ironii.
christoo
02-12-2014, 01:55
Zdaję sobie sprawę z Tego że polegnę i nie ukrywałem Tego jak mnie prosili o pomoc. Jedak nalegali bo zostali sami, gdyż komuś kto miał robić zdjęcia coś wypadło...
Napisałem temat gydż chciałem zminimalizować swoją kompromitacje .. :)
Myślałem że jest jest jakieś "uniwersalne" ustawianie...
flipflap , dzięki za linka i rady :)
flipflap
02-12-2014, 02:03
Nie zostaje nic innego tylko poprosic kogos kto sie zna.
bajker83
02-12-2014, 11:29
o jakie zdjęcia chodzi ?
Zdaję sobie sprawę z Tego że polegnę i nie ukrywałem Tego jak mnie prosili o pomoc. Jedak nalegali bo zostali sami, gdyż komuś kto miał robić zdjęcia coś wypadło...
Napisałem temat gydż chciałem zminimalizować swoją kompromitacje .. :)
Myślałem że jest jest jakieś "uniwersalne" ustawianie...
flipflap , dzięki za linka i rady :)
To czego się obawiasz ? masz okazję testować światełka w studio ( sam bym chętnie potestował), zależy czego zdjęcia robisz prawdopodobnie udzielili Ci tej informacji, looknij na kilka tutków na YT, Dasz sobie radę, nie od razu każdy miał wiedzę w te tematy.
Zrób wszystko tak jak umiesz najlepiej i tyle.
Skoro postawiłeś sprawę jasno to czego się obawiasz...
Ja miałem tak samo z moim 1 weselem, broniłem się jak tylko mogłem, w końcu poległem bo ludzie uparci byli, i wyszło tak , stress był wielki, zdjęć nacykałem, ja byłem niezadowolony z jakości, wesela to trudny temat... myślałem że lepiej mi to poleci, a młodzi zadowoleni, i wyszło tak że jeszcze kase przytuliłem. Ale też im postawiłem sprawę jasno żeby nie oczekiwali wodotrysków, i że przyjdę i zrobię to za free. no i wyszło jak wyszło :)
Będzie dobrze ... nie łam się
christoo
02-12-2014, 14:47
Będą to zdjęcia modelki ;)
Antek dzięki ;) trochę mnie pocieszyles.
Zawsze to jakieś nowe doświadczenie, może a nóż jakieś jedno zdjęcie będzie się do czegoś nadawać, zobaczymy co to będzie.
Wolałbym przed główna sesja wpaść wcześniej i obczaić mniej więcej co i jak jednak niestety nie ma takiej opcji..
A jak modelka to będzie spoko, chyba, że nie będzie. Zrób tak: jedno światło ustaw z przodu po prawej powyżej głowy, najlepiej znacznie powyżej. Nie włączaj przypadkiem drugiego. Oceń jak rozkładają się cienie na modelce, porób coś z mocą, jak jest kilka żarówek, to część wyłącz, czy tam włącz, popróbuj, ustaw tak jak ci się podoba. Broń Boże nie pokazuj, że nie wiesz czy jest dobrze, czy jest źle, powiedz "dobra, tą mamy". Generalnie podczas sesji używaj liczby mnogiej "my" tak jest bardziej profi. Wyłącz tą lampę. Teraz druga. Ustaw ją z tyłu po lewej, trochę niżej od tej z przodu. Zrób to co z pierwszą. Włącz obie lampy. Spytaj modelkę który profil ma lepszy, ale nie przejmuj się zbytnio tym co odpowie. Powiedz jej, że super wygląda i zacznij pstrykać. Przerwij, oceń co widać na wyświetlaczu, ponarzekaj na zafarb z lamp i pstrykaj dalej. Jak ci się znudzi przesuń lampę z prawej na lewą i pstrykaj dalej. Możesz tak rzeźbić z lampami (ich przesuwaniem i "kręceniem mocy") jak długo chcesz. Ogranicza cie jedynie pojemność karty i zmęczenie modelki (to zobaczysz w jej oczach). A jeszcze, jak nie chcesz stemplować potem podłogi przy obrabianiu albo chcesz żeby cię pochwalił ten kto to potem będzie obrabiał, idź do praktikera czy innej castoramy, kup czarny filc na kleju i naklej to na podeszwy butów modelki, najlepiej jeszcze przed sesją. Jak płacisz za karton to będziesz od 4 do 8 dych do przodu. Jak ci się znudzi albo skończy ci się karta(y) powiedz głośno "MAMY TO" i już ........ i rób to na Boga w rawach może ktoś coś z tego wyrzeźbi. Głowa do góry i do praktikera. Zapomniałem napisać, że ta lampa z tyłu powinna być skierowana na modelkę, może być na tło, ale nie dziś.
ArekLodzPl
02-12-2014, 17:22
Hmmmm....
2 lampy światła ciągłego i....
No wyposażenie studia jak ta lala...;)
Widzę że właściciele studia to również amatorzy...
Jak można nie dać sobie rady z żółtym zafarbem :( WTF co oni na auto WB mają ustawiony :/
christoo
02-12-2014, 18:09
eska- dzięki wielkie za rady!!:) mam nadzieje że coś z tego wyjdzie albo i nie :P
Szału nie ma, no ale cóż- takich fachowców mamy :)
Pany, zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, jest opcja zgrywania zdjęć bezpośrednio na kompa przez kabel(canon 5Dc) bo nie mogę dojść do porozumienia z tą pucha..
W LR jest opcja tethered- z 30D wszystko ładnie śmiga, gorzej z classiciem gdyż nie może go znaleźć...
Bechamot
02-12-2014, 19:08
Witam .
Zostałem poproszony o pomoc do zdjęć w studio
Chciałbym prosić o jakieś rady które mogą się przydać laikowi-
Za każde wskazówki serdeczne dzięki
Pozdrawiam!
gdzie tu w ogole problem ? zostales poproszony jak piszesz o pomoc tzn , ze zdjecia bedzie robil pierwszy fotograf.
rady :
stosuj sie do zalecen fotografa.
nie wchodz w kadr
nie rzucaj cienia na modelke.
byc moze bedziesz musial ja rozluznic jesli bedzie zbyt spieta. Potrenuj troche masaz , potrenuj smieszne miny , zeby ja rozsmieszyc , naucz sie kilka zabawnych kawalow , historyjek , a jesli sesja ma byc w nastroju minorowym
to naucz sie jakas niesamowicie smutna i wzruszajaca historie . Moze wez na wszelki wypadek cebule do wyciskania lez.
Czy umiesz przyrzadzac dobra , aromatyczna kawe ?
gdzie tu problem , sam zdjec przeciez nie bedziesz zdjec robil - piszesz , ze to ma byc pomoc.
:-)))))))))))))))))))
christoo
02-12-2014, 19:11
W tym problem że będę te zdjęcia robił ;d
Hmm a co z tym zrzutem zdjęć bezpośrednio na kompa, jakieś pomysły?
jest taki kabel, był w komplecie z aparatem,podłączasz do kompa i zrzucasz
możesz tez użyć czytnika kart
A po zgraniu zdjęć na kompa, okazuje się że jest inaczej niż na wyświetlaczu, i zupełnie inaczej niż poradnikowe ustawienie świateł. Przekonałem się o tym ostatnio. A brak światłomierza studyjnego, załatwił resztę. Dwa razy robiłem zdjęcia dzieciaków na białym tle, i wyszło dobrze, ostatnio spróbowałem z czarnym tłem i poległem.
Najlepiej niech zdjęcia wędrują do LR i tam oceniaj co i jak. Inaczej to loteria.
christoo
02-12-2014, 19:49
Wiem doskonale tym bardziej ze w 5Dc wyświetlacz jest jaki jest.
No niestety z kablem nie chce działać, fakt 30D w LR poprzez tethered śmiga ładnie, gorzej z 5D.
Zainstalowałem również Eos utility ale remot shooting jest niedostępny w ogóle..
flipflap
02-12-2014, 20:17
Dobrze zebys wyprobowal swiatla i ustawienia wczesniej. Tytaj masz link do youtube gdzie mozesz sie troche nauczyc. Jest to po angielsku ale mozna wylapac sens
https://www.youtube.com/user/PhotoJoeEdelman
https://www.youtube.com/watch?v=NRV99FZ3R-k&list=PLrWz6AWzo-mmImVake8UqNDJiT-_lDqJN
Idź koniecznie i weź ze sobą dużego pluszowego misia aby nie zamęczyć modelki ustawianiem świateł. Studio to temat "rzeka".
flipflap
04-12-2014, 01:40
A jak modelka to będzie spoko, chyba, że nie będzie. Zrób tak: jedno światło ustaw z przodu po prawej powyżej głowy, najlepiej znacznie powyżej. Nie włączaj przypadkiem drugiego. Oceń jak rozkładają się cienie na modelce, porób coś z mocą, jak jest kilka żarówek, to część wyłącz, czy tam włącz, popróbuj, ustaw tak jak ci się podoba. Broń Boże nie pokazuj, że nie wiesz czy jest dobrze, czy jest źle, powiedz "dobra, tą mamy". Generalnie podczas sesji używaj liczby mnogiej "my" tak jest bardziej profi. Wyłącz tą lampę. Teraz druga. Ustaw ją z tyłu po lewej, trochę niżej od tej z przodu. Zrób to co z pierwszą. Włącz obie lampy. Spytaj modelkę który profil ma lepszy, ale nie przejmuj się zbytnio tym co odpowie. Powiedz jej, że super wygląda i zacznij pstrykać. Przerwij, oceń co widać na wyświetlaczu, ponarzekaj na zafarb z lamp i pstrykaj dalej. Jak ci się znudzi przesuń lampę z prawej na lewą i pstrykaj dalej. Możesz tak rzeźbić z lampami (ich przesuwaniem i "kręceniem mocy") jak długo chcesz. Ogranicza cie jedynie pojemność karty i zmęczenie modelki (to zobaczysz w jej oczach). A jeszcze, jak nie chcesz stemplować potem podłogi przy obrabianiu albo chcesz żeby cię pochwalił ten kto to potem będzie obrabiał, idź do praktikera czy innej castoramy, kup czarny filc na kleju i naklej to na podeszwy butów modelki, najlepiej jeszcze przed sesją. Jak płacisz za karton to będziesz od 4 do 8 dych do przodu. Jak ci się znudzi albo skończy ci się karta(y) powiedz głośno "MAMY TO" i już ........ i rób to na Boga w rawach może ktoś coś z tego wyrzeźbi. Głowa do góry i do praktikera. Zapomniałem napisać, że ta lampa z tyłu powinna być skierowana na modelkę, może być na tło, ale nie dziś.
Bardzo dobre rady.
Mozesz zainwestowac pare zlotych w cos co odbija swiatlo. Jakas izolacja pokryta aluminium czy jakims innym "zlotkiem", lub czyms bialym. Jak ustawisz swiatla od tylu i boku to mozesz odbic je na modelke przy pomocy tych " domowych deflektorow"
Rob duzo, rozmawiaj i prowadz swoja modelke. Male ruchy i przemieszczaj sie. Cos zawsze wylapiesz. Jak juz wczesniej kolega wspomnial rob wszystko w RAW-ie. Wiecej mozna uratowac przy obrobce. Dobrze tez rzucic trzecie swiatlo na tlo.
Milej Zabawy
Za każde wskazówki serdeczne dzięki
Virtual Lighting Studio - Interactive portrait lighting (http://www.zvork.fr/vls/)
Ja polecam poszukanie inspiracji na stonce Welcome to Strobox - Create, Share, Learn (http://strobox.com/) możesz określić jakim oświetleniem dysponujesz.
Wiadomo jeśli nie miałeś wcześniej doświadczenia ze studiem światło stałe będzie dla Ciebie bardziej intuicyjne.
Ja akurat od razu "pracowałem" z błyskowym, nie jest tak strasznie. Coś co odbija światło - koc NRC naciągnięty na jakiś karton czy nawet arkusz styropianu pomogą wymodelować światło tak jak zrobi to fotograficzna blenda.
Pamiętaj o tym aby w momencie jak ustawiasz światła powiedzieć modelce aby zbytnio się nie napinała. Owszem potrzebujesz paru minut aby ustawić mniej więcej to co chcesz a ona w tym czasie nie musi robić nie wiadomo jakich wygibasów. Ważne jest to co już było powiedziane aby z modelka rozmawiać. Poczuje się ona wtedy duzo swobodniej i będzie Wam łatwiej ze sobą współpracować.
--- Kolejny post ---
Jeśli masz z góry zaplanowane pozy a modelka nie jest doświadczona, myślę, że warto pokazać jej jakieś szkice ujęć lub zdjęcia które są dla Ciebie inspiracją. Przeciez inspirowanie się zdjęciami innych osób nie jest zabronione. ;)
Jeżeli rodzaj pomocy polega na przestawianiu świateł i trzymaniu blendy, to powinieneś dać radę, choć też na początku łatwo nie będzie :).
Modelce nie trzeba nic mówić, jeżeli to modelka z prawdziwego zdarzenia to dokładnie wszystko wie. Trzeba szanować jej oczy, tzn. nie błyskać tysiąc razy na próbę. Ustawienie, pomiar, ustawienie, zdjęcie itd.
Jak nie byłeś nigdy w studiu, to się w to nie pchaj, poobserwuj z boku kilka razy i dopiero próbuj.
Doświadczona modelka po kilku chwilach rozpozna fotografa fajtłapę...
nie błyskać tysiąc razy na próbę.
Lampa światła ciągłego nie błyska.
Lampa światła ciągłego nie błyska.
Tak? Nie wiedziałem :). Mam jeszcze jedną złotą myśl - lampa błyskowa nie świeci światłem ciągłym :).
Chodzi o to, żeby nie robić kilkudziesięciu prób tej samej pozy. Postaw sobie 2 palniki przed twarzą i błyśnij 20 razy, zobaczymy czy będziesz dalej taki szczęśliwy.
Ale on tam ma światło ciągłe, nie błyskowe. Faktycznie złote myśli masz.
przemo-lukas
09-12-2014, 12:04
Matsil.
Pierwszy post:
...
Z tego co wiem to są 2 lampy światła ciągłego niestety nie wiem jakie modele, etc. Podobno dają żółty zafarb i nawet właściciele, "fotografowie" nie wiedzą o co chodzi...
Jeśli ma to być zabawa, to czemu nie podjąć się tego? Jeśli dajesz sobie radę w innych warunkach, to jaki problem z ukierunkowaniem światełka ciągłego? Widzisz jak rozkładają się cienie i jak wychodzi tło. A "żółty" niezidentyfikowany zafarb? Albo inne źródło światła albo kolor ścian. Jeśli to pierwsze, to zgaś pozostałe oświetlenie w pomieszczeniu. Jeśli drugie? Sam nie wiem - nie będziesz malował ścian, ale czy tak, czy siak i tak wywołujesz RAW więc chyba to ogarniasz?
P.s.
Zapomniałbym. Jak ktoś słusznie zauważył. Warto włączyć najpierw jedną lampę i ją ustawić, potem drugą. :)
Kiedyś byłem na warsztatach z kolodionu, a więc wykorzystywane tam było światło ciągłe. KOSZMAR! Już współczuję tej modelce.
przemo-lukas skoro zakłada temat to widzi problem.
Swoją drogą: studio, lampy z ciągłym, żółty zafarb i niekumaci własciciele. Proszą o pomoc innego jeszcze mniej kumatego. Aż szkoda komentować.
przemo-lukas
09-12-2014, 13:58
Aj tam. Bo nie świecił nim. Średnio ogarnięty człowiek zczai o co chodzi. Tu masz wpływ na źródło, możesz modelować. Nie ma co demonizować. Jeśli ma to być zabawa (bo chyba inaczej nie jest) to tylko mile spędzonego czasu idzie pożyczyć. :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.