Zobacz pełną wersję : Canon EF 35mm /f2 IS USM vs Sigma 30mm /1.4 DC 'Art' do canon 60D
Witam,
Zwracam się z prośbą o radę odnośnie obiektywu (tak jak w temacie).
Niedawno zakupiłem aparat Canon 60D do którego chciałbym dokupić stałkę (standardowy zoom już posiadam).
Na chwilę obecną rozważam zakup :
canon EF 35 F/2 IS USM
sigma 30mm f/1.4 DC 'Art'
Oba wyżej wymienione obiektywy są w zbliżonej cenie jak również zawierają się w interesującej mnie ogniskowej i oba są ‘jasne’ .
Proszę o radę który obiektyw powonieniem wybrać.
Oczywiście zdaje sobie sprawę iż cannon posiada stabilizację która w moim przypadku raczej nie odgrywa kluczowej roli (jak zwykle liczy się głównie jakość zdjęć :)
Ja tam bym wybrał jednak zooma, a konkretnie Sigmę 18-35/1.8.
zakupiłem aparat Canon 60D do którego chciałbym dokupić stałkę (standardowy zoom już posiadam).
Możesz napisać jaki "standardowy zoom" posiadasz?
Możesz napisać jaki "standardowy zoom" posiadasz?
Posiadam CANON 15-85 f/3.6-5.6 IS USM i ze względu na to iż nie jest to za jasny obiektyw na uzupełnienie chciałbym posiadać jasną mniejszą i lekką stałkę.
Oczywiście rozważałem SIGMA 35mm f/1.4 DG HSM wiedząc iż jest 'the best' jednakże wciąż jest droższa i jak dla mnie za ciężka jak na stłkę :)
RobertON
16-11-2014, 11:54
Czy masz już jakieś konkretne przeznaczenie dla tej stałki ?
Czy dopiero namyślasz się.
chciałbym posiadać jasną mniejszą i lekką stałkę.Oczywiście rozważałem SIGMA 35mm f/1.4 DG HSM wiedząc iż jest 'the best' jednakże wciąż jest droższa i jak dla mnie za ciężka jak na stłkę :)
Wygląda na to, że sam sobie odpowiadasz :)
Wygląda na to, że sam sobie odpowiadasz :)
Niekoniecznie bo SIGMA 35mm to nie jest obiektyw o który pytam i który biorę pod uwagę, przypominam że rozważam: Canon EF 35mm /f2 IS USM i Sigma 30mm /1.4 .
Tak jak wspominałem wcześniej potrzebuję jasnego zamienia do ogólnego zastosowania w trudnych warunkach oświetleniowych, najlepiej kompaktowy aby można było swobodnie zabierać na wyjazdy oba obiektywy (standardowy zoom i w uzupełnieniu jasną stałkę)
przypominam że rozważam: Canon EF 35mm /f2 IS USM i Sigma 30mm /1.4 .
Tak jak wspominałem wcześniej potrzebuję jasnego zamienia do ogólnego zastosowania w trudnych warunkach oświetleniowych, najlepiej kompaktowy aby można było swobodnie zabierać na wyjazdy oba obiektywy (standardowy zoom i w uzupełnieniu jasną stałkę)
Dość trudny wybór. Sigma jest jaśniejsza i daje szerszy kąt widzenia, ale Canon ma stabilizację, jest lepszy optycznie i lżejszy.
A nie rozważałes zakupu używanego Canona 24/1,4L I ?
Biorąc pod uwagę, że autor napisał: ma być kompaktowy i do zdjęć w trudnych warunkach, to tylko 35/2 IS. Nie widzę żadnej konkurencji.
Dość trudny wybór. Sigma jest jaśniejsza i daje szerszy kąt widzenia, ale Canon ma stabilizację, jest lepszy optycznie i lżejszy.
A nie rozważałes zakupu używanego Canona 24/1,4L I ?
Witam, oczywiście chętnie bym rozważył jak by znalazł się chętny sprzedać go w granicach 2K (uśredniona cena opisywanej SIGMY i CANONA z tytułu)
Witam, oczywiście chętnie bym rozważył jak by znalazł się chętny sprzedać go w granicach 2K (uśredniona cena opisywanej SIGMY i CANONA z tytułu)
W takim razie IMO pozostaje C35/2,0IS :)
Dzisiaj dotarł do mnie EF 35/2 IS na którym umieszczono mały sticker "EAC".
Google niejednoznacznie wskazało na EurAsian Conformity, czyli niby wersje przeznaczone na rynki wschodnie.
Znalazłem też pytanie o EAC na forach francuskich i belgijskim. Czyżby na zachodzie też sprzedawano tę serie...?
Nie wiem co to za skrót ale wiele nowych obiektywów z polskiej dystrybucji to ma więc nie ma co się przejmować
Zapewne jakaś nowa i Bardzo Ważna dyrektywa unijna... ;) To się uspokoiłem, dziękuję!
Ja bym brał używane 35 f2 bez IS bądź 28 f1.8 albo Sigmę 18-35 f1.8. W sumie na aps-c aż szkoda nie mieć tego szkła.. Przy krótszych ogniskowych stabilizacja tak się nie przydaje. Ja przesiadłem się na 5d ze stabilizowanego aparatu i w sumie nie odczuwam problemu. Natomiast przy tele to już bardzo użyteczna rzecz..
28/1,8 i 35/2,0 od 35/2,0IS USM różni nie tylko stablizacja, która może nie aż tak jak w tele, ale jednak się przydaje.
Sigma 18-35 to już inna kategoria jeśli chodzi o typ, wymiary i wagę obiektywu.
Oczywiście, należy natomiast pamiętać, że Sigma 18-35 może stać się jedynym potrzebnym szkłem ;)
Oczywiście, należy natomiast pamiętać, że Sigma 18-35 może stać się jedynym potrzebnym szkłem ;)
IMHO jest to wysoce mało prawdopodobne.
Odgrzebie temat, żeby nie zakładać nowych wątków. Poszukuję nowej stałki do 50D. Rozważam trzy przytoczone tu obiektywy, czyli C28 1.8, C35 2 IS i S30 1.4. Generalnie obiektyw planuję użytkować głównie do fotografowania mojego nowonarodzonego synka (argument, który przekonał żonę do zakupu;). Posiadam już C50 1.8 ale na cropie często brakuje mi szerokości, tym bardziej, że póki co większość zdjęć wykonuję w pomieszczeniach. Dobrze wspominam tą ogniskową podczas robienia zdjęć na EOSe 50E (analog). Czy C28 1.8 jest aż tak bardzo przeceniony? C35 2 IS to na cropie już 56mm, niby nieduża różnica, ale czasami te 6mm też może zrobić różnicę. Dodam, że zależy mi na celnym AFie, a budżet do 2k. Może w przeciągu ostatnich kilku miesięcy, ktoś miał jeszcze okazję pracować z tymi szkłami i podzieli się swoją opinią?
@IceQ może ty podzielisz się informacją na co się zdecydowałeś i jakie masz spostrzeżenia do zakupionego szkła?
jak nie planujesz przejścia na FF to kup sigmę 30mm 1.4 :) w innym wypadku polecam 35/2IS
Poszukuję nowej stałki do 50D. Rozważam trzy przytoczone tu obiektywy, czyli C28 1.8, C35 2 IS i S30 1.4. Generalnie obiektyw planuję użytkować głównie do fotografowania mojego nowonarodzonego synka (argument, który przekonał żonę do zakupu;). Posiadam już C50 1.8 ale na cropie często brakuje mi szerokości, tym bardziej, że póki co większość zdjęć wykonuję w pomieszczeniach./.../ Dodam, że zależy mi na celnym AFie, a budżet do 2k.
Polecam używkę Canona EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM.
pan.kolega
24-06-2015, 18:06
Poleciłbym ef-s 24 mm. Ale skoro już masz pozwolenie od małżonki szkoda marnować na tak tani sprzęt.;)
Obiektywy EF-S odpadają. Czasu na zabawy analogiem ostatnio trochę brak, ale chciałbym mieć możliwość podpięcia nowego szkła również pod pełną klatkę.
Eberloth
24-06-2015, 18:58
Tytułowej Sigmy pod FF nie podepniesz. To znaczy zrobisz to ale z marnym skutkiem.
grek czy Ty przypadkiem nie pomieszałeś Sigmy A 30 mm f/1.4 DC HSM z A 35 mm f/1.4 DG HSM?
Stojąc przed podobnym dylematem, wybrałem obiektyw canona. Według testu na optyczne jest on na przysłonie f/2 ostrzejszy niż sigma również na tej przysłonie.
Stojąc przed podobnym dylematem, wybrałem obiektyw canona. Według testu na optyczne jest on na przysłonie f/2 ostrzejszy niż sigma również na tej przysłonie.
Witam
Też się zastanawiam, nad tym 35/2.0 IS USM
Jak już ogarniesz pierwsze wrażenia to napisz czy jesteś zadowolony z wyboru ..........jakie plusy i jakie minusy na początek ..........
Też się zastanawiam, nad tym 35/2.0 IS USM
Jakość obrazka, ostrość, celność AF, IS to oczywiste zalety tego obiektywu. Szkoda czasu na ślęczenie nad testami.
Na APS-C winieta spada ponizej 1 EV, a właśnie czasami winieta doskwiera purystom na FF.
Rzeczywistym problemem jest to, czy odpowiada ogniskowa. Na APS-C robi się odpowiednik 56 mm i trzeba się zastanowić, czy tego właśnie chcemy.
grek czy Ty przypadkiem nie pomieszałeś Sigmy A 30 mm f/1.4 DC HSM z A 35 mm f/1.4 DG HSM?
Miałem na myśli ogniskową 30mm, ale przeoczyłem oznaczenie DC... A 35mm f/1.4 DG HSM przekracza już budżet.
Stojąc przed podobnym dylematem, wybrałem obiektyw canona. Według testu na optyczne jest on na przysłonie f/2 ostrzejszy niż sigma również na tej przysłonie.
Miałeś już okazję przetestować swój egzemplarz? Jak wrażenia?
Na APS-C robi się odpowiednik 56 mm i trzeba się zastanowić, czy tego właśnie chcemy.
Gdyby nie wątpliwości związane z tą ogniskową to już dawno dokonałbym wyboru. Jutro wybieram się do sklepu foto, żeby podpiąć to szkło pod moje body. Może jak pomacam to sie zdecyduje:)
Posiadam już C50 1.8 ale na cropie często brakuje mi szerokości, tym bardziej, że póki co większość zdjęć wykonuję w pomieszczeniach.
Obiektywy EF-S odpadają. Czasu na zabawy analogiem ostatnio trochę brak, ale chciałbym mieć możliwość podpięcia nowego szkła również pod pełną klatkę.
A jakiej wielkości są te pomieszczenia? Ja w takich o wymiarach 5x4m, 5x3m przy wszelakich imprezach okolicznościowych używam na swoim 6D (pełna klatka) ogniskowej maksymalnie 35mm.
błyskawicznie i niemal bezszelestnie ogniskuje, przy pełnym otworze względnym daje bardzo piękne rozmycie tła. Na zdjęciach robionych pod słońce pojawia się bardzo mało odblasków, a ostrość zdjęć jest bardzo dobra.
Używam go "na cropie", więc nie wiem, jak zachowywałby się przy pełnej klatce, czy nie pojawiałoby się winetowanie. Z matrycą APS-C daje bardzo przyjemną dla oka, naturalną perspektywę.
Podoba się opis? To Canon 24mm f/2.8 EF IS USM (odpowiednik formatu 38mm w matrycach światłoczułych APS-C), DxOMark Score 16 dla 50D Tests and reviews for the lens Canon EF 24mm f/2.8 IS USM mounted on Canon EOS 50D - DxOMark (http://www.dxomark.com/Lenses/Canon/Canon-EF-24mm-F28-IS-USM-mounted-on-Canon-EOS-50D__272)
Masz większe pomieszczenia do dyspozycji?
Kit i 50mm 1.4 leżą w szufladzie. 35 podpięta i już tak zostało. Świetne szkło pod cropa. I do tego stabilizacja. Nic mi więcej nie potrzeba (na razie).
To Canon 35 mm f/2.0 EF IS USM (odpowiednik formatu 56mm w matrycach światłoczułych APS-C). DxOMark Score 19 dla 50D Tests and reviews for the lens Canon EF 35mm f/2 IS USM mounted on Canon EOS 50D - DxOMark (http://www.dxomark.com/Lenses/Canon/Canon-EF-35mm-F2-IS-USM-mounted-on-Canon-EOS-50D__272)
Cytaty pochodzą z Cyfrowe.pl
pan.kolega
25-06-2015, 00:38
Ja cenię sobie 28/1.8, ale to szkło tylko dla wyrafinowanych koneserów, więc trzeba wypróbować.
Dokładnie, 28/1.8 miałem przez niedługi okres czasu i wtedy na moim 50D tak średnio to wychodziło.
Szkło odkupiłem od człowieka który go używał na 5D mkII i u niego wszystko cacy chodziło.
Czytałem już kilka opinii, że to szkło właśnie najlepiej współpracuje z pełną klatką, ale ile w tym prawdy to nie wiem.
krolewicz
25-06-2015, 12:15
co w nim jest dla konesera? mało ostre na 1.8, od 2-2.2 sporo lepiej plus dość kapryśny AF :D
ale i tak je lubię :D
pan.kolega
25-06-2015, 19:51
28/1.8 jest (dla prawdziwej sztuki) dosyć ostre w środku nawet na f1.8 a ja nie robię akurat tematów, które wymagaja ostrych rogów na takim otworze. Kolor mi odpowiada, rozmycie świateł i boke też, dobre do zdjęć ulicznych w nocy. AF zależy od egzemplarza ale może być bardzo dobry, przynajmniej z 6d.
Z kropem to jest prawie 45 mm i też bardzo dobre. Tylko mniej plastyki, bo różnica między centrum i rogami mniejsza.
Po dwóch wizytach w sklepie foto wybór ostatecznie padł na C35 f2.0 IS USM. Jeżeli chodzi o AF to w porównaniu do C28 1.8 nie odczułem żadnej różnicy w szybkości ostrzenia, ale odniosłem wrażenie, że miał delikatny FF (być może do ogarnięcie mikrokalibracją). W sklepie podpinałem również Sigme 35 1.4, ale jednak 1k PLN robi różnicę i na moje amatorskie potrzeby, wydaje mi się, że szkło Canona będzie wystarczające, a tą różnicę w cenie postanowiłem wydać na lampę błyskową:)
Budowa obiektywu wydaję się dość solidna, jedyne czego mógłbym się obawiać to szczelina, która się pojawia przy ostrzeniu od strony bagnetu, ale mam nadzieję, że nie będzie z tym problemu (zasysanie brudu). Z resztą w Sigmie też jest podobna szczelina.
Optycznie w porównaniu do C50 1.8 II, którego też posiadam jest dużo na plus, ale jeszcze muszę się trochę tym szkłem pobawić, żeby stwierdzić, czy jest to w pełni udany zakup.
grek, będziesz Pan zadowolony (jako i ja).
Polecam na ebay'u zamiennik tulipana :)
Wytalkowane z GT-I9100
grek, będziesz Pan zadowolony (jako i ja).
Polecam na ebay'u zamiennik tulipana :)
Wytalkowane z GT-I9100
No mam nadzieję:) Tulipana wraz z lampą będę właśnie ściągał z Chin.
I jakby ktoś był zainteresowany to limit na cashback na ten obiektyw nie był jeszcze wyczerpany;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.